
Το μοντέλο με το οποίο η Aion παρουσιάζεται στην Ελλάδα είναι το ξεκάθαρα ονομασμένο V. Ένα (ακόμα) αμιγώς ηλεκτρικό, μπροστοκίνητο SUV της κατηγορίας C. (photo GAC Aion)
Η ελαφρώς δυσκίνητη ονομασία GAC Aion μάλλον δεν σημαίνει τίποτα για τους περισσότερους από εσάς – μέχρι πρόσφατα, ούτε και για τους περισσότερους από εμάς, που ξέρουμε τα πάντα για τα αυτοκίνητα, σήμαινε. Στην Κίνα όμως είναι οικεία ονομασία.
Ο όμιλος Guangzhou Automobile Group [το C στο GAC είναι για Company, υποθέτω, αλλά μπορεί και για China] που έλκει την καταγωγή από την ομώνυμη πόλη είναι, και αυτός, όπως άλλωστε όλοι οι κινεζικοί όμιλοι που φέρνουν μάρκες αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της χώρας.
Η GAC λοιπόν πουλάει περίπου 2,5 εκατ. οχήματα κάθε χρόνο, με τα ηλεκτρικά τοιαύτα να αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο. Συγκριτικά, η πιο γνωστή σας BYD πουλάει κάτι παραπάνω από 4 εκατ. αυτοκίνητα. Στα επόμενα πέντε χρόνια πάντως, η GAC αναμένεται να διπλασιάσει την παραγωγή της.
Κρίνοντας όμως, όχι μόνο από τους αριθμούς, αλλά, σημαντικότερα, από τη συνεργασία της με την Toyota (και τη Honda), η GAC καλό είναι να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη – ίσως σοβαρότερα από άλλες κινεζικές εταιρείες που έχουν έρθει στην Ευρώπη (και στην Ελλάδα) με ιδιαίτερα υψηλούς στόχους για να συγκρουστούν, αργά ή γρήγορα, με τη σκληρή πραγματικότητα.
Ιδρυθείσα το 1955 (ή και νωρίτερα, το 1948, ως Tongsheng Machining Plant), η GAC λειτουργεί με την σημερινή της επωνυμία από το 1997, με την θυγατρική της Aion, η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να ιδρύεται σχετικά πρόσφατα, το 2017.
Η Aion της GAC, λοιπόν, έρχεται τώρα και στην Ελλάδα υπό την αιγίδα της Inchcape, μεγαλύτερου ανεξάρτητου διανομέα αυτοκινήτων παγκοσμίως και εταιρείας γνωστής στα καθ’ ημάς ως εισαγωγέα της Toyota, με στόχο τη μακροημέρευση – κι ένα καλό μερίδιο αγοράς, φυσικά.
Μπαταρία χωρητικότητας 75,26kWh που παρέχει ταχύτητα φόρτισης έως 180kW και αξιοσημείωτη αυτονομία, έως 510km σε μικτό κύκλο και έως 708km σε αστικό. (photo GAC Aion)
Aion V: Με εξωτερική σχεδίαση από σχεδιαστές από 3 χώρες
Εν πάση περιπτώσει, το αυτοκίνητο –ένα από τα τέσσερα που περιλαμβάνει η γκάμα της μάρκας σήμερα– με το οποίο η Aion παρουσιάζεται στην Ελλάδα είναι το ξεκάθαρα ονομασμένο V. Ένα (ακόμα) αμιγώς ηλεκτρικό, μπροστοκίνητο, μεσαίο-προς-μεγάλο SUV (C-SUV) που έρχεται να προστεθεί σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή, δυνητικά επικερδή, αν και απειλούμενη με κορεσμό κατηγορία.
Με γραμμές που βασίζονται στο γνωστό πλέον κινεζικό εγχειρίδιο σχεδιασμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων (SUV με faux μάσκα, ιδιόμορφα φώτα, αναδυόμενες χειρολαβές θυρών, μινιμαλιστικό ταμπλό και γραμματοσειρές οθονών για γεράκια) έρχεται να αντιπαρατεθεί, σε διαστάσεις τουλάχιστον, με τα BYD Atto 3, Volkswagen ID.4 και Tesla Model Y.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, η εξωτερική σχεδίαση του Aion V έχει αναπτυχθεί από ομάδα σχεδιαστών από τρεις χώρες με στόχο τη δημιουργία σχήματος που να ανταποκρίνεται στα κριτήρια ενός παγκόσμιου κοινού, με καθαρές επιφάνειες, τονισμένες γραμμές και μια συνολική αίσθηση στιβαρότητας.
Εσωτερικό σχεδιαστικής φιλοσοφίας “urban zero-pressure”, ψηφιακό καντράν 8,88”, κεντρική οθόνη αφής 14,6” και πανοραμική ηλιοροφή 2,14 τ.μ. με ηλεκτρικό σκιάδιο. (photo GAC Aion)
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα, που η εταιρεία ονομάζει “Cyber Dragon Claws”, έχουν εμφάνιση που παραπέμπει σε νύχια δράκου, με δυναμική όψη εμπνευσμένη από τη μορφή του Tyrannosaurus Rex, γράφει εδώ. Όταν ενεργοποιούνται τα LED, δημιουργείται ένα αναγνωρίσιμο look για να ξεχωρίζει το V μέσα στην τάση ομοιομορφίας που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος των σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων (βλ. ανωτέρω).
Παρομοίως και με το πίσω μέρος όπου τα κάθετα φώτα LED αντικατοπτρίζουν το σχεδιαστικό μοτίβο του εμπρός μέρους ενώνοντας αρμονικά τις δύο όψεις του αμαξώματος του αυτοκινήτου και ολοκληρώνοντας την φωτιστική του ταυτότητα ημέρα νύχτα.
Η πλαϊνή όψη του Aion V αποτυπώνει μια ισορροπημένη σύνθεση όγκου, σταθερότητας και δυναμισμού, βασισμένη σε καθαρές γραμμές και σαφή γεωμετρία. Η χαρακτηριστική “keel waistline”, που παραπέμπει, λέει η εταιρεία, σε καρίνα σκάφους, εκτείνεται κατά μήκος του αμαξώματος, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει μακρύτερο.
Το εσωτερικό ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία “urban zero-pressure” η οποία στοχεύει στη δημιουργία περιβάλλοντος που «αγκαλιάζει» τους επιβάτες και αποπνέει αίσθηση ηρεμίας, με συνεχόμενες επιφάνειες και αδιάκοπες γραμμές μειώνοντας έτσι τον «οπτικό θόρυβο» και ενισχύοντας τη χαλαρωτική ατμόσφαιρα της καμπίνας.
Άμεσα διαθέσιμο σε επτά εξωτερικά χρώματα, τρεις επιλογές εσωτερικού, δύο εκδόσεις εξοπλισμού και τιμές που, με το πρόγραμμα χρηματοδότησης Level Up! της αντιπροσωπείας, ξεκινούν από €29.900. (photo GAC Aion)
Πάνω από 99% κάλυψη στος τύπους δημόσιων φορτιστών
Σε πιο πρακτικά θέματα, το Aion V, με μπαταρία χωρητικότητας 75,26kWh, παρέχει αφενός ταχύτητα φόρτισης που φτάνει τα 180kW και αφετέρου αξιοσημείωτη αυτονομία (κατά WLTP πάντα) έως 510km σε μικτό κύκλο και έως 708km σε αστικό. Μεγέθη που μειώνουν τη συχνότητα φόρτισης στην καθημερινή χρήση, αμβλύνοντας και το άγχος φόρτισης στο ταξίδι.
Η δε διαδικασία φόρτισης, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει δοκιμαστεί σε πάνω από 3.000 δημόσιους φορτιστές διαφορετικών προδιαγραφών, κινεζικών, ευρωπαϊκών και άλλων, επιτυγχάνοντας 97% συμβατότητα, δηλαδή άνω του 99% κάλυψης των τύπων που συναντώνται στην καθημερινή χρήση.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204PS και ροπή 240Nm, ενώ η τελική ταχύτητα του Aion V φτάνει (περιορίζεται, σωστότερα) τα 160km/h.
Το Aion V είναι άμεσα διαθέσιμο σε επτά εξωτερικά χρώματα, τρεις επιλογές εσωτερικού και δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Premium και Luxury, με τιμές €33.900 και €36.900 αντίστοιχα.
Παράλληλα, η αντιπροσωπεία προσφέρει δυνατότητα απόκτησης που ονομάζει Level Up! η οποία περιλαμβάνει επιδότηση €1.000, δωρεάν φόρτιση €300 και επιτόκιο 4,9%. Αυτά, σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση, κατεβάζουν την τιμή (της έκδοσης Premium, υποθέτω) στα €29.900 ή €399/μήνα.
* Δείτε περισσότερα για το νέο GAC AION V εδώ.





