StyleΑνδράς

Μια πρωτοποριακή κίνηση που τον «στέλνει» Νέα Υόρκη

Με αυτή τη συνεργασία, ο Ολυμπιακός συστήνει το λόγκο του στα μεγάλα brands του streetwear και διανοίγει ένα μονοπάτι για τις ελληνικές ομάδες.

Αυτό κι αν ήταν έκπληξη. Έχουμε συνηθίσει τις ποδοσφαιρικές ομάδες να κάνουν συνεργασίες με καθαρά αθλητικά brands για να βγάλουν εμφανίσεις, αξεσουάρ και merchandise, ο Ολυμπιακός όμως έκανε μια πρωτοποριακή συνεργασία με τον διάσημο παγκοσμίως  Οίκο Aimé Leon Dore, ο οποίος έχει ιδρυθεί και τον «τρέχει» ο Τεντ Σάντις, Αμερικάνος ελληνικής καταγωγής (ο μπαμπάς του από την Πολύχνιτο της Λέσβου), που ονόμασε τον Οίκο έτσι από το παρατσούκλι του μπαμπά του (τον αποκαλούσαν λιοντάρι, δηλαδή Λέων, στο σχολείο), τις δύο συλλαβές του ονόματος του (Theo-Dore) και έβαλε μπροστά το ρήμα ΑΓΑΠΩ στα γαλλικά.

Στην ανάρτηση που έκανε την Παρασκευή στα social, ο Οίκος ενημέρωσε για την κυκλοφορία μιας limited edition συλλογής με τζάκετ και αξεσουάρ που είναι για Φθινόπωρο/Χειμώνα 2025-2026, και ανάμεσα στις φωτογραφίες, είδαμε το μοντέλο του Οίκου να φοράει κασκόλ, σκούφο και τζάκετ με τον Δαφνοστεφανωμένο Έφηβο και το όνομα Olympiacos.

Τα τελευταία χρόνια, οι ελληνικές ομάδες εξελίσσονται στο κομμάτι του μάρκετινγκ και κάνουν στην άκρη τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, αντιλαμβανόμενες πως είναι εταιρείες που απευθύνονται σε ένα κοινό. Ένα κοινό που διαρκώς αλλάζει και δεν είναι αυτό που ήταν πριν 10-15-20 χρόνια, να πηγαίνει σώνει και ντε γήπεδο για να δει το άθλημα. Θέλει το γήπεδο να είναι μια συνολική εμπειρία, θέλει η ομάδα να καταθέτει μια κουλτούρα.

Ο Ολυμπιακός είναι (μαζί με τον Παναθηναϊκό) οι δύο ομάδες που σε επίπεδο μάρκετινγκ έχουν αντιληφθεί τι αναζητά το νεανικό κοινό και του προσφέρουν το urban street style.
Aimé Leon Dore X Ολυμπιακός: Εκεί όπου το Κουίνς συναντά τον Πειραιά

Ο Ολυμπιακός συστήνει τον Δαφνοστεφανωμένο Έφηβο στους δρόμους της Νέας Υόρκης.

Ο Ολυμπιακός πρωτοπορεί

Γι’ αυτό και η σύνδεση με τον φίλαθλο δε γίνεται μόνο μέσα από τα ματς ή τις επίσημες εμφανίσεις της ομάδας. Γίνεται με το σύμβολο πάνω σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης που είναι στυλάτα και κάνουν τους φιλάθλους να θέλουν να τα φορέσουν και ασχέτως αθλητικής εκδήλωσης. Πώς φοράμε τζάκετ με το σήμα των Lakers ή των Bulls; Το ίδιο θέλει να κάνει κι ο Ολυμπιακός με τα αξεσουάρ και το hoodie jacket που περιλαμβάνει η συλλογή του Aimé Leon Dore (πριν λίγες εβδομάδες είδαμε τον Παναθηναϊκό να αναδεικνύει το αθηναϊκό σύγχρονο urban με την παρουσίαση της 3ης εμφάνισής του εδώ).

Ο Aimé Leon Dore συνεργάστηκε με τη North Face για αυτή την κολεξιόν, μια ένωση του Κολοράντο με τη Νέα Υόρκη και των δύο φιλοσοφιών που φέρουν οι δύο περιοχές. Η North Face έχει συνεργαστεί με Gucci, Supreme, Comme des Garçons και άλλους Οίκους στο παρελθόν, όμως ο Aimé Leon Dore είναι πιο κοντά στο στοιχείο της, διότι έχει μια urban προσέγγιση. Ένα αναβαθμισμένο streetstyle με χαρακτηριστικό του το απλό, αλλά δυναμικό σχέδιο.

Η συλλογή περιλαμβάνει το τζάκετ, έναν σκούφο και ένα κασκόλ Ολυμπιακού, που ήδη έχουν γίνει ανάρπαστα σε ζήτηση και αλλάζουν και την εικόνα που έχει ο Ολυμπιακός ως ομάδα. Φανταστείτε κάπου στην Αμερική ένας νεαρός να φορά το τζάκετ του Ολυμπιακού, όπως φοράμε εμείς εδώ τα αντίστοιχα των ξένων αθλητικών ομάδων.

Εκτός αυτών, στη συλλογή υπάρχει και το πολύ χαρακτηριστικό Nuptse τζάκετ που συστήθηκε για πρώτη φορά το 1992, αυτή τη φορά με βαμβάκι Casentino από τη νότια Ιταλία, ένα τζάκετ Denali (από τα κλασικά της North Face), αυτή τη φορά πλήρως νάιλον, και ένα αδιάβροχο τζάκετ φτιαγμένο στη λογική της στολής του πυροσβέστη, που ενώνει το κλασικό με το μοντέρνο.

 

Το στόρι του Σάντις και του ALD

Ο Σάντις, γεννημένος το 1986, έχει καταφέρει να φτιάξει ένα powerhouse με τον Οίκο του, ένα επίτευγμα που έχει πιο εντυπωσιακή διάσταση, αν σκεφτούμε ότι απλά ακολούθησε το ένστικτό του και τις προσλαμβάνουσες που είχε από τη Νέα Υόρκη στα παιδικά του χρόνια: Κουίνς, Μπρούκλιν, μπάσκετ, χιπ-χοπ, γκραφίτι και house μουσική και, στη συνέχεια, μερικά θρυλικά μαγαζιά: Yellow Rat Bastard, David Z και Nom De Guerre.

Σε αυτά του γεννήθηκε η ιδέα για τον ALD και, αφού πρώτα έκανε το σωστό recruiting σε σχεδιαστές και υπεύθυνους μάρκετινγκ, έφτιαξε ένα brand του οποίο το flagship στη Νέα Υόρκη, στην οδό Μέλμπερι στον αριθμό 224, έχει καθημερινά ουρές από κόσμο. Όχι μόνο για να αγοράσουν, αλλά και για να κάτσουν στο καφέ, να πιουν εσπρέσο και να δοκιμάσουν τα ελληνικά γλυκά που προσφέρονται.

Ο Ραλφ Λόρεν είναι το πρότυπό του, τα ρούχα του είναι έμπνευση για τον ίδιο, δε σταματά να στέλνει γράμματα στον ίδιο τον Ραλφ και δεν παύει να συμμετέχει σε κάθε κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας, ελέγχοντας κάθε λεπτομέρεια από τα lookbooks μέχρι το design των καταστημάτων. Ο Σάντις γαλουχήθηκε στο diner των γονιών του που εργαζόταν μικρός και αυτό ήταν η βάση του για να χτίσει τον ALD.

O Τέντι Σάντις θέλησε να ενσωματώσει πλήρως στη φιλοσοφία του Οίκου τις αξίες του, το παρελθόν του, όλα όσα είναι και εκπροσωπεί ως ελληνικής καταγωγής Αμερικάνος από το Κουίνς.

«Θέλω το brand μου να είναι γνωστό ως κάτι που αγγίζει την ομορφιά και την πραγματική ζωή σε όλες της τις εκφάνσεις. Να λέει ιστορίες μέσα από αυτές τις εμπειρίες. Ο μεγαλύτερος μου στόχος είναι να δημιουργήσω μια αύρα και μια πλατφόρμα για εκείνο το παιδί που θέλει να εξελίσσεται συνέχεια, αλλά να μη χάνει τις αρχές του. Αν έπρεπε να χτίσω ένα συγκεκριμένο lifestyle όπως ο Ραλφ Λόρενς, αυτό θα είχε ως πυλώνα το να μένεις αληθινός σε αυτό που είσαι. Ποιο είναι αυτό; Είμαστε από τη Νέα Υόρκη», θα δηλώσει σε μια συνέντευξη.

«Οι μισοί εκεί έξω φοράνε κάτι επειδή το φοράνε όλοι οι άλλοι, όχι για αυτό που σηματοδοτεί ή γιατί όντως τους αρέσει. Σήμερα, όπως είναι η αγορά, το να κάνουμε αυτό που ξεκινήσαμε να κάνουμε, είναι αρκετά δύσκολο, αλλά αν μένεις πιστός στα όπλα σου γιατί πιστεύεις σε κάτι, το κενό μεταξύ αυτού που είσαι τώρα και αυτού που θες να γίνεις, θα καλυφθεί σίγουρα με τον καιρό, με σκληρή δουλειά και με ειλικρίνεια. Το διαδίκτυο έχει δώσει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να βρει τα στοιχεία, να δει πως τα brand διαχειρίζονται τις αξίες τους και αυτό ορίζει την μακροπρόθεσμη επιτυχία. Ειλικρινά, δε μου αρέσει το πού οδεύει το streetwear γι’ αυτό και είμαι ενθουσιασμένος που βρίσκομαι σε αυτή τη θέση», θα πει σε μια άλλη συνέντευξη.

Δύο απαντήσεις που αποτυπώνουν τη φιλοσοφία και το στάτους του Οίκου.

Από το 2019 και μετά, ο ALD έχει ανέβει πολλά επίπεδα στο διεθνές του στάτους, ιδίως μέσα από συνεργασίες με urban fashion brands όπως New Balance, Timberland, Clarks, Drake’s, αλλά και την Porsche, που επίσης συναντάμε αξεσουάρ της στη συλλογή.



Η συλλογή θα είναι διαθέσιμη από 19 Σεπτεμβρίου στο ψηφιακό shop του Οίκου εδώ.

* Με στοιχεία από Robbreport

 

Διαβάστε ακόμη: ΠΑΟ θα πει (και) στυλ

 

 

x

Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button