
Τα μοντέλα του Scala σε μια θαλαμηγό όπου έχουν γραφτεί γνωστές και άγνωστες ιστορίες που ίσως και να συνδιαμόρφωσαν τον κόσμο μας σήμερα. (Φωτογραφία δεξιά: Stef Bravin/BoatInternational)
Σχεδόν 70 χρόνια πριν, ο Αριστοτέλης Ωνάσης αγόραζε από την καναδική κυβέρνηση έναντι 34.000 δολαρίων, ένα σκάφος για που πήρε το όνομα της 4χρονης, τότε, κόρης του, Χριστίνας. Μικρό ποσό, θα σκεφτεί κάποιος, για έναν Ωνάση. Δεν αρκέστηκε σε αυτό. Έδωσε και άλλα 4 εκατομμύρια για τον επανασχεδιασμό του και το μετέτρεψε σε υπερπολυτελές γιοτ.
Κατά τον επανασχεδιασμό, τον οποίο επιμελήθηκε ο Γερμανός αρχιτέκτονας Cäsar Pinnau προστέθηκε μίνι πίστα προσγείωσης για το ελικόπτερό του, καθώς και μια πισίνα που μπορούσε να μετατρέπεται σε πίστα χορού στα θρυλικά πάρτι που γίνονταν εκεί. Η θαλαμηγός μπορούσε να φιλοξενήσει έως και 250 επισκέπτες, διέθετε 17 καμπίνες και τζακούζι, ενώ το ένα από τα σαλόνια του έχει ένα πολυτελές τζάκι από το ημιπολύτιμο πέτρωμα λάπις λάζουλι.
Το σκάφος αυτό φιλοξένησε όλα τα σπουδαία ονόματα του 20ου αιώνα. Μέσα του περπάτησαν ο Φρανκ Σινάτρα, η Μαρία Κάλας προφανώς, ο Γουίνστον Τσόρτσιλ, η Λιζ Τέιλορ, η Μέριλιν Μονρό, ενώ εκεί ο Ωνάσης γνωρίστηκε με την Τζάκι Κένεντι και με το σκάφος έζησαν ξέγνοιαστες στιγμές στο νησί Σκορπιός όπου παντρεύτηκαν, 5 χρόνια μετά τη δολοφονία του JFK. Μετά τον θάνατο του Ωνάση, η κόρη του Χριστίνα Το 1978 η Χριστίνα Ωνάση δώρισε τη θαλαμηγό στο ελληνικό δημόσιο, για να τη χρησιμοποιεί ο εκάστοτε Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Το σκάφος πέρασε από διάφορα χέρια και κατέληξε έναντι 25 εκατομμυρίων ευρώ στη ναυτιλιακή Morley Yachts, η οποία το νοικιάζει έναντι 100.000 ευρώ τη μέρα στη low season. Κουβαλώντας, λοιπόν, η θαλαμηγός, αυτή την ιστορία και αύρα, αποτέλεσε ιδανικό σκηνικό για τη νέα κολεξιόν του ελληνικού οίκου μόδας Scala, που ήρθε ως επιστέγασμα της προόδου που έχει το brand του Νικόλα Μπαρελιέ μέσα στο 2025, αφού πριν λίγους μήνες απέκτησε το δικό του ατελιέ (δες εδώ).
Τα μοντέλα του Scala με τα κομψότατα ρούχα της νέας συλλογής.
Πώς προέκυψε η φωτογράφιση στη θαλαμηγό του Ωνάση;
Μας λέει ο Νικόλας Μπαρελιέ: «Η σύλληψη της ιδέας για φωτογράφιση στο Christina O προέκυψε κάποια στιγμή πέρυσι, ενώ παρακολουθούσα την ταινία “Triangle of Sadness”, μεγάλο μέρος της οποίας είναι γυρισμένο στη θαλαμηγό. Πριν από 5 χρόνια περίπου, είχα πραγματοποιήσει μια αρχιτεκτονική μελέτη για το συγκεκριμένο σκάφος και το είχα επισκεφτεί στο Πέραμα. Παρακολουθώντας την ταινία, αναγνώρισα σχεδόν αμέσως το πλοίο και τότε σκέφτηκα ότι θα ταίριαζε εξαιρετικά σαν σκηνικό για επόμενη καλοκαιρινή καμπάνια SCALA, κυρίως λόγω της αυθεντικής πολυτέλειας και φυσικά της σχέσης με τη θάλασσα. Ωστόσο, ο καιρός πέρασε, ήρθαν επόμενες καμπάνιες και σε συνδυασμό με τρομερά αυξημένες υποχρεώσεις η ιδέα κάπως ξεχάστηκε.
Επανήλθε όμως με τον εξής οξύμωρο τρόπο: Μετά το πέρας του Athens Fashion Week και της παρθενικής συμμετοχής του brand με δικό του show, έπρεπε να γίνει η φωτογράφιση της καλοκαιρινής καμπάνιας, για την οποία δεν είχαμε αποφασίσει ακόμα το που θα γινόταν. Κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας με φίλο μου φωτογράφο, ενώ συζητούσαμε για το θέμα, ανέφερε την επιλογή της Ύδρας, καθώς θα μπορούσαμε να κάνουμε λήψεις και σε κάποια βάρκα. Μόλις άκουσα τη λέξη βάρκα του απάντησα ότι βρήκα που θα γίνει η φωτογράφιση! Στο “Christina O”. Τον έκλεισα αμέσως, κάλεσα τον ναυπηγό του σκάφους και με ενημέρωσε ότι –για καλή μου τύχη– το πλοίο ήταν στο Πέραμα. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία».
Η καμπάνια ονομάζεται «Scarlet Summer» και προβάλει το πάθος αλλά και την δροσερή, ανάλαφρη αίσθηση του καλοκαιριού.
Η καμπάνια αυτή ονομάζεται «Scarlet Summer» και προβάλει το πάθος αλλά και την δροσερή, ανάλαφρη αίσθηση του καλοκαιριού, με γνώμονες την κλάση και την κομψότητα. Κυριαρχεί το κόκκινο σε διάφορες αποχρώσεις και τονικότητες και η αίσθηση διαχρονικής και ανεπιτήδευτης κομψότητας, μέσα από πατρόν και υφάσματα εξαιρετικής ποιότητας που αγκαλιάζουν το σώμα και το αναδεικνύουν μέσα από τη φυσική του κίνηση. Το brand υπερηφανεύεται, άλλωστε, για τα μοναδικά του πατρόν, τα οποία αποτελούν «προϊόν αρχιτεκτονικής σύνθεσης για το ανθρώπινο σώμα, σε κλίμακα 1 προς 1».
* Photo credits: Μιχάλης Τεκερτάλης.





