Λιανεμπόριο: Νέες αφίξεις από brands πολυτελείας με το βλέμμα στον τουρισμό

Διεθνή brands από τον χώρο της luxury μόδας «αποβιβάζονται» με νέα καταστήματα στη χώρα μας, «ποντάροντας» σε μεγάλο βαθμό στη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και τις αυξημένες αφίξεις ξένων επισκεπτών.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται, μάλιστα, πέραν των δημοφιλών νησιών που παραδοσιακά προσελκύουν τα «βαριά πορτοφόλια» του τουρισμού – όπως για παράδειγμα η Μύκονος – και η Αθήνα και η «καρδιά» της πόλης. Ο τουρισμός στην ελληνική πρωτεύουσα εξάλλου βρίσκεται σταθερά σε ανοδική τροχιά, όπως αποτυπώνεται και στα στοιχεία που αφορούν στις αφίξεις και τα έσοδα, τόσο το 2024 όσο και το πρώτο τετράμηνο του 2025.
Η Αθήνα το 2024 υποδέθηκε 8 εκατ. τουρίστες, καταγράφοντας διψήφια αύξηση της τάξεως του 12% σε σχέση με το 2023 ενώ φέτος ο αριθμός τους εκτιμάται πως θα είναι ακόμη υψηλότερος. Η τουριστική αυτή ανάπτυξη φαίνεται πως αποτελεί και έναν από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους διεθνείς οίκοι μόδας επιλέγουν την πρωτεύουσα προκειμένου να επενδύσουν σε νέα καταστήματα.
Μεταξύ των πιο πρόσφατων νέων αφίξεων, αυτή του τουρκικού brand Vakko, με την Ελλάδα να αποτελεί μάλιστα την πρώτη αγορά στην οποία επεκτείνεται η αλυσίδα εκτός Τουρκίας. Το κατάστημα Vakko άνοιξε τις πόρτες του πριν από περίπου δύο μήνες στο Κολωνάκι, σε νεοκλασικό κτίριο στην οδό Ηρακλείτου, το οποίο εκτείνεται σε πέντε επίπεδα ενώ την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα εγκαίνια. Η Vakko με ιστορία από το 1934, διατηρεί πάνω από 100 καταστήματα στη γειτονική χώρα και δραστηριοποιείται στη luxury μόδα, με σήμα κατατεθέν της τα φουλάρια ενώ διαθέτει πέραν των προϊόντων ένδυσης (γυναικείας και ανδρικής) και είδη σπιτιού, αρώματα, τσάντες αλλά και τις σοκολάτες, Vakko Chocolate.
Η εταιρεία, σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν στο περιθώριο των εγκαινίων, παρουσία και του προέδρου του ομίλου, Cem Hakko, αναμένει πώς θα εξελιχθεί το επόμενο διάστημα η πορεία του πρώτου καταστήματος προκειμένου να σχεδιάσει τα επόμενα βήματά της, εκφράζοντας πάντως ενδιαφέρον για το ενδεχόμενο δημιουργίας καταστήματος και στην περιοχή του Ελληνικού. Επιλέγοντας το Κολωνάκι ως πρώτο σημείο πώλησης, «ποντάρει» τόσο στην εγχώρια αγορά της συγκεκριμένης περιοχής, όσο και στους τουρίστες – ειδικά από την Τουρκία όπου το brand είναι ήδη δημοφιλές – οι οποίοι επισκέπτονται το κέντρο της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Vakko εκτός από τον χώρο της μόδας, στην Τουρκία έχει δραστηριότητα και στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης.
Πέραν της άφιξης της Vakko, παράλληλα, το β’ εξάμηνο του 2025 αναμένεται να ανοίξουν δύο νέα monobrand καταστήματα γνωστών οίκων που επίσης δραστηριοποιούνται στον χώρο της luxury μόδας. Και τα δύο, στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στο City Link. Ο Όμιλος Φάις, μέσω της εταιρείας του, Καλογήρου Α.Ε και στο πλαίσιο της ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων στον κλάδο της πολυτελούς λιανικής, προχώρησε πρόσφατα σε δύο στρατηγικές συνεργασίες. Η πρώτη, με τον διεθνώς αναγνωρισμένο Οίκο Jimmy Choo – μέλος του Ομίλου Capri Holdings Limited – με παγκόσμιο δίκτυο άνω των 200 σημείων πώλησης. Η δεύτερη, με γαλλικό οίκο premium μόδας Chloé, ο οποίος ιδρύθηκε το 1952 από τη Gaby Aghion. Οι κινήσεις αυτές, όπως επισημαίνει ο Όμιλος Φάις, ενισχύουν τη θέση του στο premium fashion segment της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ενώ εντάσσονται στο μακροπρόθεσμο πλάνο του για την περαιτέρω ανάπτυξη του retail δικτύου του μέσω συνεργασιών με κορυφαία διεθνή brands.



