
Είθε αυτή η καμπάνια να είναι η αφορμή για να συνεργαστούν κινηματογραφικά ο Λάνθιμος και η Σκάρλετ, διότι θέλουμε να τον δούμε να της βγάζει έναν πιο «αμαρτωλό» εαυτό.
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε σκηνοθέτη να αναλαμβάνει να φωτογραφίσει ή να επιμεληθεί καλλιτεχνικά μια καμπάνια οίκου μόδας. Αν δεν κάνουμε λάθος, όμως, είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό για τον Έλληνα σκηνοθέτη. Ο Γιώργος Λάνθιμος ανέλαβε να σκηνοθετήσει το βίντεο και να φωτογραφίσει το μοντέλο για την καμπάνια του Οίκου Prada. Όχι όποιο κι όποιο μοντέλο όμως, μα την ακριβοθώρητη Σκάρλετ Γιοχάνσον.
Με τίτλο «Ritual Identities», η Σκάρλετ Γιοχάνσον υποδύεται μια γυναίκα που έχει μια συσκευή παραγωγής αντιγράφων της. Σε ένα αντίγραφό της, δίνει οδηγίες για να βρει τα υλικά που χρειάζονται, ώστε να φτιαχτεί το επόμενο. 3 σταγόνες αίμα που αντλήθηκαν βράδυ, ηχογράφηση ενός γαβγίσματος σκύλου μεσαίου μεγέθους, θραύσματα από βάζο και διάφορα περίεργα, συνθέτουν την επόμενη γυναίκα Σκάρλετ. Ένα αρχετυπικό σκηνικό τοποθετημένο στη σύγχρονη ζωή, σαν μια μάγισσα στην καρδιά της Νέας Υόρκης.

Η Σκάρλετ Γιοχάνσον υποδύεται μια γυναίκα που έχει μια συσκευή παραγωγής αντιγράφων της, όπως το οραματίστηκε ο Έλληνας σκηνοθέτης.
«Για αυτή την καμπάνια, ο Λάνθιμος οραματίστηκε να υποδυθώ μια πλευρά του εαυτού μου. Νομίζω η κεντρική ιδέα, η ποίηση του πράγματος είναι να παίξω ταυτόχρονα πολλούς ανθρώπους. Το αποτέλεσμα αποτυπώνει τη δυαδικότητα που υπάρχει μέσα σε όλους μας. Νομίζω ότι μεγάλο μέρος της δουλειάς του Λάνθιμου καταπιάνεται με αυτό -τη δυαδικότητα και τις σπασμένες ταυτότητες. Ήταν μια αληθινή αναζήτηση για εκείνον, μια συνέχεια εξερεύνησης σε αυτή την ιδέα», ανέφερε στο Harpers Bazaar η Σκάρλετ.
Με πολύ ενθουσιασμό μίλησε για τον Λάνθιμο η Σκάρλετ και «φύτεψε» τον σπόρο.
«Ο Γιώργος έγραψε μόνος του τα λόγια μου για την καμπάνια του Prada και υπήρχαν τόσοι πολλοί τρόποι για να τα ερμηνεύσω. Επαναλαβάμε πολλές φορές τον μονόλογο και σε κάθε λήψη, είχαμε διαφορετικό setup, ανακάλυπτα ένα διαφορετικό νόημα -μέσα στην αφηρημένη του έννοια, γίνεται μεταβλητό, ένα αέναα ρέον αντικείμενο», εξηγεί με ποιητική ματιά η Γιοχάνσον.
Θα ήταν ευχής έργον η Σκάρλετ να μπει στο κινηματογραφικό σύμπαν του Λάνθιμου.
Ο φωτογράφος Λάνθιμος και η απελευθέρωση της Σκάρλετ
Κάπως έτσι γίνεται ο συμβολισμός για τη ρευστότητα της τσάντας Prada Galleria, για την προσαρμοστικότητά της, γίνεται «ένα τοτέμ, ένα φυλαχτό, ένα κόσμημα κεντρικό στο τελετουργικό και στην καθημερινή περφόρμανς της ίδιας της ζωής, ένα δοχείο μαγικής αλλαγής», όπως αναφέρει η Prada.
Αυτή η σύμπραξη είναι μόνον διαφημιστική, αλλά είναι βέβαιο πως ο Λάνθιμος θα συζήτησε και θα έχει φανταστεί στη Σκάρλετ σε κάποια επόμενη ταινία του. Εξάλλου, στέλνει μόνιμα την Έμμα Στόουν στα Όσκαρ, έχει δώσει ένα στην Ολίβια Κόλμαν κι ένα στην Έμμα, και η Σκάρλετ έχει πολλά χρόνια να βρεθεί στα Όσκαρ ως υποψήφια ήταν το 2020, εις διπλούν μάλιστα: Ά Γυναικείο για το Marriage Story, Β΄Γυναικείο για το JoJo Rabbit. Τα διπλά την κυνηγούν. Ίσως ο Λάνθιμος να μπορούσε να βρει μια ωραία ιστορία με διπλό ρόλο για την Γιοχάνσον. Εμείς έχουμε ήδη αρχίσει να το οραματιζόμαστε. Αν μπόρεσε να βγάλει στην Έμμα Στόουν αυτή τη διαστροφή που είδαμε στο Poor Things και το Kinds of Kindness, φανταστείτε τι θα έκανε με τη Σκάρλετ.
Δε θέλουμε, βέβαια, να αφήσει τη σχέση του με την Έμμα Στόουν. Αλλά στα διαλείμματα που θα κάνουν από τη συνεργασία τους, θα θέλαμε η Σκάρλετ Γιοχάνσον να γίνει η έτερη μούσα του Λάνθιμου. Κι ας είναι η ίδια μούσα του Γουές Άντερσον.
Πάντως, ο Λάνθιμος πριν ένα χρόνο, είχε φωτογραφίσει πριν ένα χρόνο την Έμμα Στόουν για το περιοδικό W, ενώ τα πορτραίτα του από τα γυρίσματα στο Poor Things και το Kinds of Kindness, έγιναν έκθεση σε γκαλερί στο Λος Άντζελες και τον επόμενο Φεβρουάριο θα τα δούμε και στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
Διαβάστε ακόμη: Η σημασία του τίτλου της νέας ταινίας του Λάνθιμου





