Τραγικές οι συνθήκες στέγασης σε έξι νηπιαγωγεία της Εύβοιας

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία καταγγέλλει τις τραγικές συνθήκες στέγασης νηπιαγωγείων της Εύβοιας και ζητάει να βρεθεί λύση για αξιοπρεπή και ασφαλή στέγαση μαθητών και εκπαιδευτικών.
Ο Σύλλογος προχώρησε σε καταγραφή των νηπιαγωγείων, τα οποία στεγάζονται σε κοντέινερ και τα οποία μπορούν, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο, να φιλοξενούν σχολικές μονάδες για προσωρινό χρονικό διάστημα τεσσάρων ετών, με δυνατότητα παράτασης δύο επιπλέον ετών.
Το σύνολο των αιθουσών νηπιαγωγείων που στεγάζονται σε κοντέινερ είναι 17. Η εικόνα είναι η εξής:
- Νηπιαγωγείο Βατώντα: 2 αίθουσες με έτος τοποθέτησης το 2008
- 1ο Νηπιαγωγείο Ψαχνών: 1 αίθουσα με έτος τοποθέτησης το 2012
- 2ο Νηπιαγωγείο Αρτάκης: 8 αίθουσες με έτος τοποθέτησης το 2013
- Νηπιαγωγείο Αγίας Άννας: 3 αίθουσες με έτος τοποθέτησης το 2013
- Νηπιαγωγείο Καλοχωρίου – Παντειχίου: 2 αίθουσες με έτος τοποθέτησης το 2018
- Νηπιαγωγείο Άνω Στενής : 1 αίθουσα με έτος τοποθέτησης το 2021
Ο Σύλλογος τονίζει σε ανακοίνωσή του:
«Όπως γίνεται αντιληπτό τα κοντέινερ λειτουργούν ως αίθουσες διδασκαλίας για μαθητές νηπιαγωγείων εδώ και 17, 13, 12, και 7 χρόνια, ενώ σύμφωνα με τον νόμο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για 6 το πολύ χρόνια!
Αίθουσες-κοντέινερ που από τις οροφές στάζουν νερά, με κενά στις ενώσεις, με αποκολλημένα πλακάκια, με τρύπες στα δάπεδα, στηριγμένες σε εδάφη που έχουν υποστεί καθίζηση και αιωρούνται, αίθουσες χωρίς κατάλληλη θέρμανση!!!
Όλες αυτές οι “αίθουσες” στεγάζουν πλέον παράνομα μαθητές και εκπαιδευτικούς, είναι επικίνδυνες και πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα από καινούριες.
Οι ευθύνες όλων των αρμοδίων είναι τεράστιες. Η ολιγωρία τους είναι ασυγχώρητη και προφανώς φέρουν ολοκληρωτικά την ευθύνη για ό,τι συμβεί».
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας καλεί το Υπουργείο Παιδείας, τους Δήμους του Νομού Εύβοιας, τη Διεύθυνση Π.Ε. Εύβοιας και κάθε άλλο φορέα που είναι υπεύθυνος να αναλάβουν άμεσα πρωτοβουλίες για την επίλυση του σοβαρού αυτού προβλήματος.