
Με εμφανείς σχεδιαστικές αναφορές στο παρελθόν, αλλά απόλυτα σύγχρονο και με δικό του χαρακτήρα το Fiat Grande Panda. (photo DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Τι σας έρχεται στο νου όταν ακούτε για Fiat; Χωρίς άλλο, ένα αυτοκίνητο μικρό, φτηνό, πρακτικό, οικονομικό και με δική του προσωπικότητα. Σαν το προπολεμικό Topolino ή το 500 των ’50s, το 127, το πρώτο Panda, το Uno…
Η ιταλική εταιρεία έφτιαξε κατά καιρούς και πιο μεγάλα αυτοκίνητα, αλλά ποιος θυμάται πια το 132, το Regata, το Tempra ή το Croma; Τα μικρά αυτοκίνητα είναι αυτά που έκαναν τη Fiat μεγάλη, αυτά ήταν ανέκαθεν η ειδικότητά της και σ’ αυτά πρέπει να βασιστεί για να πάρει μια νέα ώθηση.
Στα μικρά μοντέλα πόλης, της λεγόμενης «κατηγορίας Α», η Fiat έχει σήμερα δύο επιτυχημένους εκπροσώπους: το 500 και το Panda. Μικρά είναι όμως και τα λεγόμενα «σουπερμίνι» της «κατηγορίας Β», που πραγματοποιούν μεγάλες πωλήσεις στην Ευρώπη, όπως αποδεικνύουν το Dacia Sandero, το Renault Clio, το Peugeot 208 και το Toyota Yaris.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία, η Fiat δεν είχε εκπρόσωπο από το 2018 που καταργήθηκε το Punto. Ο τότε πρόεδρος της εταιρείας, Sergio Marchionne, είχε δηλώσει εκείνον τον καιρό ότι δεν θα υπήρχε αντικαταστάτης του σουπερμίνι. Οι διάδοχοι του Ιταλού είχαν όμως άλλη γνώμη και ο σημερινός πρόεδρος, Olivier Francois, αποκάλυψε το 2020 ότι το Punto θα είχε τελικά διάδοχο, αλλά υπό άλλη μορφή.
Φτιαγμένο για την πόλη, αλλά καλό και για ταξίδια, με το ρεζερβουάρ των 44 λίτρων να δίνει αυτονομία πάνω από 700 km. (photo DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Fiat Grande Panda: Κάτι διαφορετικό
Ποια μοντέλα πουλάνε σήμερα; Τα crossover SUV, βέβαια. Και τι σημαίνει SUV; Sports Utility Vehicle. H Fiat, για να διαφοροποιηθεί, άφησε στην άκρη το “sports” κι επικεντρώθηκε στη “utility”, τη λειτουργικότητα, τη χρηστικότητα. Και ποιο ήταν ένα από τα πιο χρηστικά και λειτουργικά μοντέλα στην Ιστορία του αυτοκινήτου; Μα το Fiat Panda του 1980, φυσικά.
Μη νομίσετε ότι το Grande Panda είναι διάδοχος του Panda, όπως ήταν το Grande Punto για το Punto. Το σύγχρονο Panda, που μετονομάστηκε σε Pandina –δηλ. Παντάκι– θα έχει τον δικό του διάδοχο στο κοντινό μέλλον. Το Grande Panda, όπως είπαμε, είναι συνεχιστής του Punto και απλώς δανείζεται κάτι από την εμφάνιση και τη φιλοσοφία εκείνου του πρώτου Panda που είχε σχεδιάσει ο Giugiaro.
Τις τετραγωνισμένες γραμμές του Giugiaro είχε στο νου του ο Francois Leboine του Centro Stile Fiat όταν σχεδίασε το Grande Panda. Και δεν είναι το πρώτο «νεο-ρετρό» σχέδιο του Γάλλου, αφού έχει στο ενεργητικό του και το επίσης επιτυχημένο Renault 5 E-Tech. Και στις δύο περιπτώσεις, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό: με σαφείς αναφορές στο παρελθόν, αλλά απόλυτα σύγχρονο.
Οι αναφορές στο πρώτο Panda δεν περιορίζονται στις γραμμές και τις βασικές αναλογίες, αλλά επεκτείνονται και σε λεπτομέρειες όπως η βαθιά αποτύπωση των λέξεων PANDA και FIAT στις πλευρές και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Το σήμα του κατασκευαστή και το όνομα του μοντέλου αναγράφονται και σε άλλα σημεία, με τρόπο έξυπνο ώστε να μη δείχνουν σαν υπερβολή.
Μοντέρνο τόνο δίνει η «πιξελωτή» μάσκα με τα φώτα PXL-LED, ενώ ξεχωριστά είναι και τα πίσω φώτα με το τετραγωνισμένο διάφανο κάλυμμα που τα κάνει να δείχνουν σαν εκείνα του παλιού Panda. Από την άλλη, τα πλαστικά προστατευτικά στους τονισμένους θόλους των τροχών και οι «ποδιές» στους προφυλακτήρες δίνουν τον απαραίτητο “SUV” τόνο.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα “B-crossover” που δεν μοιάζει με κανένα άλλο και αποδεικνύει ότι ένα μικρό και προσιτό αυτοκίνητο δεν πρέπει αναγκαστικά να δείχνει φτωχό, βαρετό ή ξεπερασμένο.
Μοντέρνο και χαρούμενο εσωτερικό, με χρωματικές αντιθέσεις και σχεδιαστικές αναφορές και εδώ στο πρώτο Panda. (photo: DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Φαντασία κι από μέσα
Η παραπάνω παρατήρηση ισχύει απόλυτα και για το εσωτερικό του Grande Panda. Παρότι το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το χαμηλό κόστος, δεν το καταλαβαίνεις ούτε όταν το κοιτάς απ’ έξω ούτε όταν μπαίνεις μέσα. Ναι, τα πλαστικά είναι σκληρά, όμως δεν τα προσέχεις αφού την προσοχή σου τραβούν οι χρωματικοί συνδυασμοί και τα σχεδιαστικά παιχνίδια.
Αντί για το συνηθισμένο μαύρο ή γκρι, εδώ κυριαρχεί το μπλε, σε ταμπλό, καθίσματα, πόρτες, τιμόνι. Και το πλαστικό Napolen EcoTek σε χρώμα “blu Tasmania” προέρχεται από 140 ανακυκλωμένες συσκευασίες «τετραπάκ» ανά αυτοκίνητο. Tο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό ονομάζεται “Bambox”, καθώς έχει επίσης οικολογική επένδυση που περιέχει ίνες μπαμπού, του φυτού με το οποίο τρέφονται τα giant panda στη Φύση.
Χτυπητή αντίθεση με το μπλε χρώμα κάνουν οι έντονα κίτρινες πινελιές στο ταμπλό, την κονσόλα, τους αεραγωγούς και τις ραφές των καθισμάτων. Το οβάλ σχήμα του περιγράμματος σε ταμπλό, κονσόλα και χειρολαβές θυρών παραπέμπει στη φημισμένη πίστα δοκιμών που βρίσκεται στην ταράτσα του παλιού εργοστασίου της Fiat, στο Lingotto του Τορίνο.
Μέσα στο οβάλ περίγραμμα του ταμπλό βρίσκονται δύο ψηφιακές οθόνες: μία 10” για τον οδηγό και μία 10,25” για το infotainment. Η πρώτη δεν εντυπωσιάζει, αλλά παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Το ίδιο ισχύει και για τη δεύτερη που έχει καθαρά γραφικά, άμεση απόκριση και απλά, εύχρηστα μενού (και στα ελληνικά, μάλιστα). Η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto είναι ασύρματη και στην κορυφαία έκδοση La Prima υπάρχει στάνταρ πλοήγηση GPS.
Το infotainment είναι απλό στον χειρισμό διότι για πολλές λειτουργίες υπάρχουν φυσικά κουμπιά και πλήκτρα, όπως για τη ρύθμιση του κλιματισμού και την απενεργοποίηση οδηγικών βοηθημάτων (των οποίων η λειτουργία και οι ηχητικές ειδοποιήσεις συχνά ενοχλούν). Κουμπιά υπάρχουν και στο τιμόνι για τις πηγές ήχου SRC και το cruise control.
Ευρύχωρο μπροστά, με άνετα καθίσματα που ρυθμίζονται και σε ύψος. Ο χώρος πίσω δεν είναι άπλετος, όμως επαρκεί για να ταξιδέψουν άνετα δύο ενήλικοι. Μικρό το «τούνελ» στο πάτωμα. (photos: DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Μας χωράει;
Με μήκος (έστω κι ελάχιστα) μικρότερο από 4 μέτρα, το Grande Panda είναι στο κάτω όριο της κατηγορίας B-SUV. Είναι επίσης σχετικά στενό (πλάτος 1,76 μ.). Η Fiat όμως έχει παράδοση στην καλή εκμετάλλευση του χώρου κι έτσι το αυτοκίνητο είναι πιο ευρύχωρο απ’ όσο περιμένεις κρίνοντας από τις εξωτερικές του διαστάσεις.
Μπροστά μπορεί να βολευτεί άνετα ένας ψηλός οδηγός, αφήνοντας αρκετό χώρο για τα γόνατα ενός ενήλικου που θα καθίσει πίσω του. Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο «αέρα» πάνω από το κεφάλι και αρκετό χώρο για τα πόδια τους κάτω από τα εμπρός καθίσματα (αντίθετα με την ηλεκτρική έκδοση του αυτοκινήτου). Το πλάτος δεν επαρκεί για να ταξιδέψουν τρία άτομα, αλλά θα χωρέσουν για μικρές διαδρομές. Οι φαρδιές κολόνες της σκεπής πάντως κάνουν την ατμόσφαιρα λίγο σκοτεινή.
Χώροι για μικροπράγματα υπάρχουν πολλοί στην καμπίνα, ιδιαίτερα στην πλούσια έκδοση La Prima (συνολικά 13 λίτρα). Απρόσμενα μεγάλος είναι κι ο χώρος αποσκευών, που κατά τη Fiat φτάνει τα 412 λίτρα. Ουσιαστικά αξιοποιήσιμα πάντως είναι τα 350 από αυτά, καθώς στα 62 επιπλέον λίτρα κάτω από το δάπεδο πρέπει να αποθηκευτεί το κιτ επισκευής ελαστικού μαζί με άλλα χρειώδη (τρίγωνο, φαρμακείο κ.λπ.)
Η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι αναδιπλούμενη (και διαιρούμενη 60/40 στην πλούσια έκδοση). Όμως, όταν η πλάτη διπλωθεί, σχηματίζεται σκαλοπάτι κι ο χώρος που ελευθερώνεται δεν είναι επίπεδος. Επιπλέον, οι βαριές αποσκευές πρέπει να σηκωθούν πάνω από ένα ψηλό κατώφλι.
Σχετικά μικρό μήκος και πλάτος για ευελιξία, αλλά αρκετά μεγάλο ύψος για μεγαλύτερη ευρυχωρία: η παλιά, δοκιμασμένη συνταγή των Panda και Uno. (photo: DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Πες μας και λίγα τεχνικά
Από τεχνική άποψη, το Fiat Grande Panda είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Smart Car του ομίλου Stellantis, η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το χαμηλό κόστος. Είναι επίσης ευέλικτη ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει διαφορετικά συστήματα κίνησης: ηλεκτρικό, υβριδικό και αμιγώς θερμικό.
Το ήπια υβριδικό κινητήριο σύστημα του Grand Panda Hybrid βασίζεται στον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 T-Gen3, δηλαδή τούρμπο 3ης γενιάς. Η Stellantis το τονίζει αυτό για να αποσείσει την κακή φήμη που είχαν οι προηγούμενες εκδόσεις για αναξιοπιστία του ιμάντα χρονισμού (έχει αντικατασταθεί με καδένα), φθορά των ελατηρίων των εμβόλων και υψηλή κατανάλωση λαδιού.
Πέρα από τις αναγκαίες βελτιώσεις, ο κινητήρας εξακολουθεί να λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller (για οικονομία βενζίνης) και να έχει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (για καλύτερη απόδοση). Συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 48V ισχύος 21 kW (28,5 ίππων) που τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία λιθίου 0,876 kWh και είναι τοποθετημένος μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων eDCT6.
Το κιβώτιο αυτό είναι αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, έξι σχέσεων, ενώ υπάρχει και τρίτος συμπλέκτης για να απομονώνει τον θερμικό κινητήρα ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να κινείται ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις (έως 1 km με ταχύτητα κάτω από τα 30 km/h). Η συνδυασμένη απόδοση του συστήματος είναι 110 ίπποι και 205 Nm ροπής.
Ψηφιακό καντράν 10”. Πάνελ με φυσικά πλήκτρα για τον κλιματισμό. Αρκετές θέσεις για μικροπράγματα (πάνω το “Bambox”). Επιλογέας και θέση επαγωγικής φόρτισης του κινητού. Infotainment με οθόνη αφής 10,25” και μενού και στα ελληνικά. (photos: DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Βάλε μπροστά και πάμε
Βρίσκεις εύκολα τη θέση οδήγησης που σε βολεύει, παρότι η πλάτη του καθίσματος ρυθμίζεται σκαλωτά. Κάθεσαι αρκετά ψηλά κι έχεις καλή ορατότητα. Σπάνια σ’ ενοχλούν οι φαρδιές εμπρός κολόνες της σκεπής και για τo παρκάρισμα υπάρχουν αισθητήρες εγγύτητας εμπρός-πίσω και κάμερα οπισθοπορείας (στην έκδοση La Prima της δοκιμής).
Γυρίζεις το κλειδί στον διακόπτη (δεν έχει «μοδάτο» κουμπί “Start” εδώ) και ο 3κύλινδρος παίρνει μπροστά με μια μικρή καθυστέρηση και με έναν χαρακτηριστικό κραδασμό. Με μια μικρή καθυστέρηση ανταποκρίνεται κι ο επιλογέας κίνησης, που απαιτεί και να πατάς καλά το φρένο. Αυτά όμως δεν είναι προβλήματα, απλά παρατηρήσεις.
Αν πατάς πολύ ελαφρά το γκάζι, οι ελιγμοί του παρκαρίσματος και το «σταμάτα-ξεκίνα» στην πυκνή κυκλοφορία γίνονται ηλεκτρικά. Σύντομα όμως μπαίνει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας, με τον κραδασμό που είπαμε παραπάνω. Από εκεί και πέρα πάντως, ο 3κύλινδρος T-Gen3 μένει στο παρασκήνιο. Δεν απασχολεί τα αυτιά σου ούτε τον νιώθεις, παρά μόνο αν πατήσεις βαθιά το γκάζι και ανέβουν οι στροφές.
Στην κανονική οδήγηση, το αυτοκίνητο ξεκινά ομαλά αλλά ζωηρά και το ηλεκτρομοτέρ γεμίζει τέλεια τα κενά ανάμεσα στις σχέσεις του κιβωτίου καθώς αυτό τις ανεβάζει γρήγορα για χάρη της οικονομίας. Για να καταλάβετε, η αίσθηση στην επιτάχυνση, με την αδιάλειπτη παροχή της ισχύος, πλησιάζει εκείνη ενός ηλεκτρικού.
Το Grande Panda Hybrid ζυγίζει 1.350 kg και κάνει το 0-100 km/h σε 11,2”, όπως ανακοινώνει η Fiat. Όμως το αυτοκίνητο σου φαίνεται πιο ζωντανό και ψυχωμένο απ’ ό,τι δείχνουν τα νούμερα. Σπάνια αισθάνεσαι να σου λείπει δύναμη. Μόνο που κάποιες φορές νιώθεις ένα δισταγμό όταν πατάς απότομα το γκάζι, μέχρι να συνεννοηθούν οι δύο κινητήρες με το κιβώτιο για να δώσουν τη μέγιστη επιτάχυνση.
Ψυχωμένος 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 Τ-Gen3 με βοήθεια ηλεκτρομοτέρ 21 kW. Αρκετά μεγάλο πορτμπαγκάζ 350 λίτρων με επιπλέον χώρο κάτω από το (μαλακό) δάπεδο. (photos: DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Fiat Grande Panda: Στην πόλη και παραέξω
Όντας σχετικά κοντό, στενό και τετραγωνισμένο, το Grande Panda είναι στο στοιχείο του μέσα στην πόλη. Κι ας μην έχει τόσο μικρό κύκλο στροφής (10,9 μ.) Ξεκινάει ζωηρά, ελίσσεται εύκολα και ο ηλεκτροκινητήρας δηλώνει σταθερά «παρών» καθώς η μικρή μπαταρία κίνησης επαναφορτίζεται γρήγορα με την ανάκτηση ενέργειας. Νιώθεις αρκετά δυνατή επιβράδυνση όταν αφήνεις το γκάζι, αν και βέβαια δεν υπάρχει λειτουργία οδήγησης “one pedal” (αλλά ποιο mild hybrid έχει;)
Η οδήγηση είναι εύκολη και η λειτουργία του αυτοκινήτου πολιτισμένη, αν εξαιρέσεις τον κραδασμό κάθε φορά που ξαναπαίρνει μπροστά ο κινητήρας αφού τον έχει σβήσει το stop/start. Αυτό που χαλάει λίγο την αίσθηση είναι η ανάρτηση στις χαμηλές ταχύτητες. Νιώθεις τις απότομες ανωμαλίες του δρόμου, αν και περισσότερο με το αυτί παρά με το σώμα.
Το Grande Panda μπορεί να βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το νέο Citroen C3, όμως η Fiat δεν έχει δώσει προτεραιότητα στην άνεση όπως η Citroen. Η ανάρτηση εδώ είναι πιο σφιχτή και με πιο δραστική απόσβεση – μια ρύθμιση που δεν ταιριάζει τόσο σε αυτοκίνητο πόλης, αλλά δουλεύει πιο αποτελεσματικά στον ανοιχτό δρόμο.
Όταν ο ρυθμός ανέβει, το Grande Panda ανταποκρίνεται. Μπορεί το τιμόνι του να μην παρέχει πολλή πληροφορία, όμως έχει σωστό βάρος και το αυτοκίνητο αλλάζει κατεύθυνση με αρκετή αμεσότητα και χωρίς να παίρνει έντονες κλίσεις. Δεν είναι βέβαια σπορ, αλλά ποιος θα περίμενε κάτι τέτοιο από αυτοκίνητο που δεν έχει δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων, ούτε σου δείχνει σε ποια σχέση είσαι, δεν έχει διαφορετικά οδηγικά προγράμματα (drive modes) ούτε καν στροφόμετρο.
Σημασία έχει ότι μπορείς να κινηθείς γρήγορα σε στροφές, αν το θέλεις. Σ’ αυτό σε βοηθούν και τα φρένα, που έχουν δυνατό αρχικό «δάγκωμα» και προοδευτική απόκριση στη συνέχεια ώστε να εμπνέουν εμπιστοσύνη. Το Fiat Grande Panda κινείται με άνεση και στον αυτοκινητόδρομο, αν εξαιρέσεις τον θόρυβο από τον άνεμο και από τα λάστιχα στα τραχιά οδοστρώματα.
Χαρακτηριστικά φώτα PXL-LED με το μοτίβο να «θυμίζει τα φωτισμένα παράθυρα του Lingotto». Ζάντες αλουμινίου 17” μόνο στην πλούσια έκδοση. Το ολόγραμμα στην πίσω κολόνα αλλάζει από FIAT στο σήμα της με τις τέσσερις γραμμές. Βαθιά 3D αποτύπωση FIAT πίσω και PANDA στα πλάγια. (photos: DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Πες μας και για λεφτά
Το κόστος χρήσης είναι πρωταρχικός παράγοντας σ’ ένα μικρό αυτοκίνητο. Και το Grande Panda είναι οικονομικό, αν και όχι τόσο όσο ένα αντίστοιχο full hybrid σαν το Yaris. Εμείς το πήραμε με ένδειξη μέσης κατανάλωσης 6,8 lt/100 km και σε μία εβδομάδα κατεβάσαμε το νούμερο στα 5,9 lt/100 km.
Στα (όχι πολλά) χιλιόμετρα που κάναμε σε αυτοκινητόδρομο, είδαμε ότι η κατανάλωση δεν επηρεάζεται σημαντικά αν συμμορφώνεσαι στοιχειωδώς με τα όρια ταχύτητας. Οπότε υπολογίστε συνολικά ότι θα σας καίει κατά μέσον όρο λίγο πάνω από 6 lt/100 km με λίγη προσοχή στο γκάζι. Και δεν θα πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας αφού οι εκπομπές CO₂ είναι στα 115-116 g/km, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.
Μιλώντας για εκδόσεις, το Grande Panda προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές: Pop, Icon και La Prima. Για την πρώτη θα λέγαμε ότι ανταποκρίνεται πιο πολύ απ’ όλες στο πνεύμα του πρώτου Panda. Ο εξοπλισμός της δηλαδή περιλαμβάνει μόνο αυτά που πραγματικά χρειάζεσαι, συν όλα τα βασικά οδηγικά βοηθήματα ασφαλείας (ADAS) όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και αναγνώριση οδικών σημάτων.
Για να κρατηθεί η τιμή χαμηλά, στα €21.077, το Fiat Grande Panda Pop δεν έχει σύστημα πολυμέσων, αλλά το “smartphone station”, δηλαδή μια βάση για το κινητό σας που το συνδέει με τα συστήματα του αυτοκινήτου και συνδυάζεται με δύο ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι. Έξυπνη λύση που δουλεύει.
Για να έχετε το infotainment με την οθόνη αφής των 10,25” πρέπει να δώσετε €1.600 παραπάνω (€22.677) για την έκδοση Icon, και θα πάρετε επιπλέον κάμποσα πρακτικά και διακοσμητικά στοιχεία συν δύο διαθέσιμα πακέτα έξτρα εξοπλισμού. Τέλος, με άλλα €2.000 επιπλέον (€24.677) αποκτάτε την κορυφαία έκδοση La Prima (της δοκιμής) που έχει τα… πάντα
Αν κάνετε έρευνα αγοράς για αυτόματο υβριδικό σουπερμίνι, δεν θα βρείτε φθηνότερο από το Fiat Grande Panda Hybrid. Αλλά αν δεν έχετε τα λεφτά ούτε γι’ αυτό, υπάρχει και αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση του μοντέλου με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων η οποία ξεκινά από τα €16.990.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Χαμηλή τιμή, τσεκ. Οικονομία στη χρήση, τσεκ. Πρακτικότητα, τσεκ. Ιδιαίτερη προσωπικότητα, τσεκ. Το Grande Panda Hybrid έχει όλα τα χαρακτηριστικά των μικρών Fiat που αγαπήσαμε τις τελευταίες (πολλές) δεκαετίες.
Δεν μπορείς να το πεις «σπορτίφ», αλλά κρατάει καλά και χαίρεσαι να το οδηγείς σβέλτα. (photo: DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης)
Fiat Grande Panda: Τα βασικά
Μοντέλο: Fiat Grande Panda La Prima
Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo 1.199 κ.ε. + ηλεκτροκινητήρας 48V
Ισχύς: 110 ΗΡ @ 5.500 rpm (συνδυαστική)
Ροπή: 205 Νm @ 1.750 rpm (συνδυαστική)
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/Αυτόματο eDCT, 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (πραγματική)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2”
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Τιμή: €24.677 (από €21.077 για τη βασική έκδοση Pop)
* Δείτε περισσότερα για το Grande Panda εδώ.
Διαβάστε ακόμη: Θα μας «καταπιούν» οι Κινέζοι





