StyleΑνδράς

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του μήνα μας έρχεται από την Κίνα

Τα φώτα, οι πτυχές στον προφυλακτήρα και οι καμπύλες πλευρικές επιφάνειες προσδίδουν δυναμική εμφάνιση στο αυτοκίνητο και διευρύνουν την οπτική παρουσία του Dolphin Surf. (Φωτογραφία: BYD/Γ. Καραγιωργάκης)

Το έχουμε πει ότι η BYD είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων «νέας ενέργειας» (NEV, για τους φίλους) στον κόσμο, έτσι δεν είναι; Πόσο κορυφαίος; Να πόσο. Το πρώτο τρίμηνο του 2025, για παράδειγμα, πούλησε πάνω από 1 εκατ. αυτοκίνητα. Do the math, για την υπόλοιπη χρονιά. Το 2024, τα ετήσια έσοδά του ξεπέρασαν τα 100 δισ. ευρώ! Απασχολεί 120.000 εργαζόμενους. Διαθέτει 11 ερευνητικά κέντρα. Τόσο κορυφαίος.

Εδώ δε στο Andro, μέσα σ’ έναν μόλις χρόνο, έχουμε ήδη οδηγήσει πέντε, αν δεν κάνω λάθος, BYD. Αυτό το Dolphin Surf (η ελληνική αντιπροσωπία, σχεδόν πολύ ευρηματικά, έκανε το Surf αρκτικόλεξο S.U.R.F. για Safe, Urban, Reliable, Fun) είναι το έκτο.

Που δεν είναι. Αρκτικόλεξο, όχι το έκτο. Το έκτο που οδηγούμε είναι. Διότι πρόκειται για ένα ακόμα όνομα από τη σειρά των μοντέλων με θέμα τη θάλασσα (Seal, Sealion, Dolphin). Στην πατρίδα του δε πωλείται ως Seagull (γλάρος) μιας και δεν φαίνεται να ενοχλεί τους Κινέζους να αγοράζουν αυτοκίνητο που μοιράζεται το όνομά του με ιπτάμενους κλέφτες τοστ.

Η ευρωπαϊκή αγορά όμως θέλει προσοχή, ούσα ακόμα επιφυλακτική όταν πρόκειται για κινεζικά αυτοκίνητα με ονομασίες πανίδας, θαλάσσιας ή μη, οπότε, πολύ σοφά, η Build Your Dreams μετονόμασε, για την Ευρώπη, το Seagull σε Dolphin Surf, ονομασία που διατηρεί τη θαλάσσια αύρα και με το παραπάνω.

Το Dolphin Surf είναι το όγδοο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λανσάρει η BYD στην Ευρώπη μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια.

Η τρίτη κολόνα δημιουργεί ένα trompe-l’œil εφέ «αιώρησης». Η αεροτομή επιμηκύνει τη γραμμή της οροφής. Συμβάλλει και στην αεροδυναμική. Η φωτεινή λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα ενισχύει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Η επιρροή του Wolfgang Egger (ex Lamborghini) στο design και του Dolphin Surf είναι προφανής. Είναι κι αυτό το Lamborghini Yellow χρώμα… (Φωτογραφία: BYD/Γ. Καραγιωργάκης)

Συνδυάζει λειτουργικότητα με σπορ χαρακτήρα

Το Dolphin Surf λοιπόν, είναι το όγδοο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λανσάρει η BYD στην Ευρώπη μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια. Και το πιο προσιτό. Αν και βασίζεται στην ίδια, ειδικά σχεδιασμένη για EVs, πλατφόρμα με το 30 εκ. μακρύτερο Dolphin, σκέτο, και μοιράζεται και κάποια στοιχεία, το Dolphin Surf είναι ένα διαφορετικό μοντέλο.

Από δε το 2023 που κυκλοφορεί έχει πουλήσει 930.000 κομμάτια παγκοσμίως – 170.000 από αυτά μόλις το πρώτο τρίμηνο του 2025. Τα είπαμε: η BYD πουλάει πολλά αυτοκίνητα. Και αυτό το Dolphin Surf είναι από τα δημοφιλέστερα. Και πιθανότατα το σημαντικότερο. Προς ώρας.

Με μήκος σκάρτα 4 μ., πλάτος 1.72 εκ. και ύψος 1.59 εκ. (μακρύτερο και φαρδύτερο από το ανταγωνιστικό του Hyundai Inster) έχει τις κατάλληλες διαστάσεις για κίνηση σε αστικούς δρόμους (προσοχή με το πλάτος στους στενούς τοιούτους) και στάθμευση σε περιορισμένους χώρους. Άλλωστε, έχει ήδη βραβευθεί ως World Urban Car of the Year (Παγκόσμιο Αυτοκίνητο Πόλης) στα βραβεία World Car of the Year.

Από την άλλη, η έξυπνη αξιοποίηση της αρχιτεκτονικής e-Platform 3.0, με τη μπαταρία τύπου Blade, σήμα κατατεθέν της BYD, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, προσφέρει χώρους συγκρίσιμους με εκείνους μοντέλων μεγαλύτερης κατηγορίας.

Αναμφίβολα, το Surf (παραλείπω εφεξής το Dolphin χάριν συντομίας) διαθέτει χαρακτηριστική σχεδίαση που συνδυάζει λειτουργικότητα με σπορ χαρακτήρα. Οι καμπύλες πλευρικές επιφάνειες περικλείουν μία ιδιαίτερα ευρύχωρη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, καμπίνα, προσδίδοντας παράλληλα δυναμική εμφάνιση – στοιχείο που τονίζεται περισσότερο από τις στάνταρ ζάντες των 15 ή 16 ιντσών.

Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα έχουν καθαρές γραμμές, ενώ το εσωτερικό τους περιλαμβάνει έξι φωτεινές λωρίδες. Τα φώτα ολοκληρώνουν τη δυναμική εμφάνιση που εντείνεται από τις πτυχές στον προφυλακτήρα και σχεδιαστικές λεπτομέρειες που διευρύνουν την οπτική παρουσία του αυτοκινήτου. [Tο κάνουν να δείχνει φαρδύτερο, για σας του Πρακτικού].

Στο εσωτερικό, το ταμπλό ενσωματώνει την οθόνη του infotainment, στον βασικό μάλιστα εξοπλισμό, σε θέση που είναι και κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού για ευχρηστία.

Τυπικά κινεζικό καντράν «μοτοσυκλέτας» και πολυλειτουργικό τιμόνι. Το ταμπλό ενσωματώνει την οθόνη 10,1” του infotainment. Τα χρώματα που διακοσμούν τους αεραγωγούς του κλιματισμού «φωτίζουν» την όλη ατμόσφαιρα. (Φωτογραφία: BYD/Γ. Καραγιωργάκης)

Φτιαγμένο για να προσφέρει άνεση στο ταξίδι και υποστήριξη σε δρόμους με στροφές

Η τρίτη πλευρική κολόνα, λεγόμενη C, ενσωματώνει ένα στοιχείο τύπου dot-matrix εμπνευσμένο από τους κρυστάλλους πάγου, γράφει εδώ, που συμβάλλει στον οπτικό διαχωρισμό της οροφής δημιουργώντας ένα trompe-l’œil εφέ «αιώρησης».

Μια αεροτομή επιμηκύνει τη γραμμή της οροφής συμβάλλοντας στη βελτίωση της ροής του αέρα και της αεροδυναμικής απόδοσης. Την εικόνα ολοκληρώνει μια φωτεινή λωρίδα πλήρους πλάτους –καινοτόμο χαρακτηριστικό για την κατηγορία– που ενώνει τα φωτιστικά σώματα ενισχύοντας και αυτή την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό ενσωματώνει την οθόνη του infotainment, στον βασικό μάλιστα εξοπλισμό, σε θέση που είναι και κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού για ευχρηστία, και αρκετά χαμηλά για καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός. Τα δε χρώματα που διακοσμούν τους αεραγωγούς του κλιματισμού παραπέμπουν στην κουλτούρα του cyberpunk, επίσης γράφει εδώ, και «φωτίζουν» την όλη ατμόσφαιρα.

Τα μπροστινά καθίσματα έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν άνεση στο ταξίδι και υποστήριξη σε δρόμους με στροφές. Διατίθενται με ηλεκτρική ρύθμιση και θέρμανση, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Τα δύο πίσω προσφέρουν άφθονο χώρο για πόδια και κεφάλια ενηλίκων, ενώ όλες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν τρία σημεία πρόσδεσης ISOFIX – δύο πίσω και ένα στο κάθισμα του συνοδηγού.

Η καμπίνα διαθέτει αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό, αερόσακους τύπου κουρτίνας, καθώς και πλευρικούς στα μπροστινά καθίσματα. Όλες οι εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με το Προηγμένο Σύστημα Υποβοήθησης (ADAS) που διαθέτει βοηθήματα όπως έξυπνο cruise-control, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, έξυπνο έλεγχο δέσμης φώτων, συν σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, λειτουργία κλήσης έκτακτης ανάγκης κ.ά.

Μπορείς να ξεκλειδώσεις το αυτοκίνητο δίχως κλειδί, μέσω της τεχνολογίας NFC, τοποθετώντας smartphone ή wearable κοντά σε αισθητήρα στον πλαϊνό καθρέπτη.

Πορτμπαγκάζ για 308 λίτρα που, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, γίνονται 1.037. (Φωτογραφία: BYD/Γ. Καραγιωργάκης)

Σύμφωνα με τη BYD, το Surf προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία και συνδεσιμότητα από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας. Μπορείς, λόγου χάρη, να ξεκλειδώσεις το αυτοκίνητο δίχως κλειδί, μέσω της τεχνολογίας NFC, τοποθετώντας smartphone ή wearable κοντά σε αισθητήρα που βρίσκεται στον πλαϊνό καθρέπτη. Μπορείς επίσης, μέσω της σχετικής εφαρμογής της BYD, να ψύξεις ή θερμάνεις (μακριά από μας, μέρες που ‘ναι) την καμπίνα πριν καν ανοίξεις την πόρτα.

Ο χώρος αποσκευών αναδεικνύει τα οφέλη που προσφέρει η πλατφόρμα και η πίσω ανάρτηση, με τον ημιάκαμπτο άξονα, που παρέχει σημαντική εξοικονόμηση χώρου. Η στάνταρ χωρητικότητα είναι 308 λίτρα, τιμή καλύτερη από αυτήν ορισμένων αυτοκινήτων της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ ο χώρος επεκτείνεται στα 1.037 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Προσθέστε σε αυτά 20 διάσπαρτους αποθηκευτικούς χώρους· από τις εκ των ων ουκ άνευ ποτηροθήκες ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα έως τον χώρο κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, ιδανικό για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Πόσο κοστίζει;

Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με την περιστρεφόμενη οθόνη αφής 10,1” που ενσωματώνει τις ρυθμίσεις για τον κλιματισμό, καθώς και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Το Surf διαθέτει επίσης διαισθητικό φωνητικό έλεγχο μέσω της εντολής “Hi BYD” που επιτρέπει πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες χωρίς τα χέρια να αφήνουν το τιμόνι.

Αξιοθαύμαστα, το μικρό BYD διαθέτει και την τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load) που προσφέρει τη δυνατότητα τροφοδοσίας συσκευών με ισχύ έως 3,3 kW (καφετιέρες, μικρές ηλεκτρικές ψησταριές κ.λπ.) από τη μπαταρία του αυτοκινήτου.

Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, τα καλά μπροστινά καθίσματα διατίθενται με ηλεκτρική ρύθμιση και θέρμανση. Η γνωστή περιστρεφόμενη, σε portrait και landscape, οθόνη της BYD περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι – 20, μετρήστε τους. Δυσδιάκριτος αρχικά επιλογέας «ταχυτήτων» και φυσικοί διακόπτες για βασικές λειτουργίες. (photos BYD/Γ. Καραγιωργάκης)

Το BYD Dolphin Surf είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις – εξοπλισμού και ισχύος: Active, με μπαταρία χωρητικότητας 30 kWh και 89 ίππους, Boost, με μπαταρία 43,2 kWh και τους ίδιους 89 ίππους αλλά με μεγαλύτερη αυτονομία, και Comfort, επίσης με μπαταρία 43,2 kWh αλλά με 157 ίππους.

Επειδή δεν συνηθίζω να ωραιοποιώ τα πράγματα, οδήγησα, για πολύ λίγο, την έκδοση Comfort με τα 157 άλογα και ορκιζόμουν ότι ήταν αυτή με τα 89. Την ίδια εντύπωση αποκόμισαν και άλλοι εκλεκτοί συνάδελφοι. Μόνο που αυτοί δεν σήκωσαν το χέρι για να πουν ότι, ό,τι και να λέμε, τα 157 άλογα «δεν φαίνονται» και αυτό που δεν είναι το καθόλα κομψό, πλούσια εξοπλισμένο και ασφαλές Dolphin Surf είναι γρήγορο.

Σβέλτο για κίνηση στην πόλη, υποθέτω και με τα 89 άλογα ναι, αλλά ως εκεί. Παραέξω μένει από ιδέες. Οπότε, αν είχα να επιλέξω Doplhin Surf –λέμε, τώρα– για πρώτο μου αυτοκίνητο, ήτοι για καθημερινή, αστική κυρίως μετακίνηση, θα επέλεγα την έκδοση Boost με τη μεγαλύτερη μπαταρία και τη θεωρητική αυτονομία των 500 km.

Τέλος, οι τιμές για το Dolphin Surf –που περιλαμβάνουν την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», συν την παροχή “Electric Bonus” της αντιπροσωπίας για την «πράσινη μετάβαση»– είναι €17.290 για την έκδοση Active, €20.290 για την έκδοση Boost και €22.290 για την Comfort.

* Δείτε περισσότερα για το BYD Dolphin Surf εδώ

 

Διαβάστε ακόμη: Οδηγήσαμε το MG ZS Max Hybrid+: οι Κινέζοι κλείνουν την ψαλίδα

 

 

x

Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button