
Τα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αγορά στη φροντίδα δέρματος, έχει γνωρίσει έκρηξη στις λεγόμενες skin imaging και AI decision-making τεχνολογίες. (Φωτογραφία: Lumin/Unsplash)
Από τα «έξυπνα» καθρεφτάκια που σαρώνουν το πρόσωπο μέχρι τις εφαρμογές που προτείνουν την «τέλεια ρουτίνα», η ομορφιά και η φροντίδα δέρματος περνάει επίσημα στην εποχή της τεχνολογίας. Για κάποιους παιχνίδι, για μερικούς εργαλείο και για άλλους πάλι παγίδα. Οι skincare geeks τα λατρεύουν, οι παραδοσιακοί τα βλέπουν με σκεπτικισμό – και ίσως όχι άδικα. Μπορεί μια κάμερα και ένας αλγόριθμος να γνωρίζουν καλύτερα το δέρμα μας απ’ ότι ο καθρέφτης ή ο δερματολόγος μας; Μήπως τελικά η τεχνητή νοημοσύνη κρύβει πίσω της μια νέα, πιο φιλική αλλά και ουσιαστική προσέγγιση στην περιποίηση; Η αλήθεια, όπως συνήθως, βρίσκεται κάπου στη μέση.
Τα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αγορά skincare έχει γνωρίσει έκρηξη στις λεγόμενες skin imaging και AI decision-making τεχνολογίες. Συσκευές πάσης φύσεως δηλαδή που αναλύουν μία σειρά παραμέτρων, όπως μεταξύ άλλων την υφή, την ομοιογένεια του τόνου και τα σημάδια γήρανσης του δέρματος, υπόσχονται εξατομικευμένες λύσεις με επιστημονική ακρίβεια και εγκυρότητα. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, πάνω από το 40% των καταναλωτών δηλώνουν ότι εμπιστεύονται περισσότερο ένα προϊόν -και συνεπακόλουθα και τον πωλητή αυτού- όταν η επιλογή του βασίζεται σε ανάλυση δέρματος με την παρεμβολή κάποιου είδους τεχνολογίας.
Παράλληλα, φαρμακεία, κέντρα ομορφιάς και αλυσίδες καλλυντικών αξιοποιούν τέτοιες λύσεις για να ενισχύσουν την εμπειρία του πελάτη και να αυξήσουν τις πωλήσεις. Πώς αναδιαμορφώνεται λοιπόν η καταναλωτική συμπεριφορά και η εμπειρία; Δημιουργούν πράγματι εμπιστοσύνη ή απλώς αντικαθιστούν πρόσκαιρα τον ανθρώπινο παράγοντα με έναν εφετζίδικο τρόπο;
Η ενσωμάτωση τέτοιων τεχνολογιών στις διαδικασίες αγοράς και πώλησης προϋποθέτει την εξοικείωση τόσο των αγοραστών όσο και των πωλητών με αυτές. Εύλογα προκύπτει καχυποψία από το ότι τέτοια συστήματα φτάνουν στον καταναλωτή πολλές φορές στο πλαίσιο προωθητικών ενεργειών των εταιρειών ομορφιάς, πλήττοντας έτσι εκ προοιμίου την αίσθηση επιστημονικότητας και αντικειμενικότητας που αυτά εμπνέουν.
Ai τεχνολογία που κάνει ανάλυση δέρματος και διαμορφώνει το ιδανικό προϊόν. Η εξατομίκευση στα καλύτερά της.
Το νέο όραμα στη φροντίδα του δέρματος
Από την άλλη, δεν είναι δόκιμο να εξαχθούν συλλήβδην συμπεράσματα, καθότι ο βαθμός της εμβάθυνσης και αξιοπιστίας κάθε τέτοιας τεχνολογίας ποικίλει σημαντικά – μπορεί κανείς να συναντήσει από απάτες έως τεχνολογικά θαύματα, από απλά εργαλεία εκτίμησης μέχρι εξελιγμένα διαγνωστικά συστήματα με κλινική τεκμηρίωση. Μία εύκολη λύση μπορεί να είναι να αναζητήσει κανείς εάν η εκάστοτε τεχνολογία έχει και ιατρική εφαρμογή και όχι αποκλειστικά στόχευση στο wellness.
Όταν ένα σύστημα έχει περάσει από ιατρική αξιολόγηση και αυστηρότερες ρυθμιστικές προδιαγραφές, οι δείκτες αξιοπιστίας του αυξάνονται κατακόρυφα και ο καταναλωτής μπορεί να εμπιστευθεί τα αποτελέσματά του περισσότερο απαλλαγμένος από υπερβολές ή διαφημιστικούς όρους. Από την άλλη, ο ειδικός αποκτά πρόσβαση σε αντικειμενικά δεδομένα και ασπίδες προστασίας που διευκολύνουν τη σύσταση προϊόντων με βάση πραγματικές ανάγκες και όχι εμπορικές προτεραιότητες, με ασφάλεια και πειθώ. Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι ο τρόπος κάνει τη διαφορά: η τεχνολογία παρέχει απλά ένα επιπλέον εργαλείο, που εν προκειμένω συλλέγει περισσότερη πληροφορία και την αναλύει γρηγορότερα και βαθύτερα, με την προϋπόθεση φυσικά πως χρησιμοποιείται με συνέπεια και επαγγελματική κρίση.
Το μέλλον της ομορφιάς δεν είναι μόνο πιο «έξυπνο»· είναι πιο προσωπικό, πιο μετρήσιμο και πιο διαφανές. Οι τεχνολογίες ανάλυσης δέρματος και λήψης αποφάσεων με τη βοήθεια AI δεν αντικαθιστούν τον ειδικό· τον ενισχύουν, δρουν συνεπικουρικά, προσφέροντας δεδομένα που μετατρέπουν το skincare από υποκειμενική εμπειρία σε τεκμηριωμένη διαδικασία. Οι πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή από νεοφυείς επιχειρήσεις παγκόσμια διαμορφώνουν ένα νέο όραμα για την περιποίηση: ένα data-driven skincare οικοσύστημα, όπου η εμπιστοσύνη, η αντικειμενικότητα και η καινοτομία συνυπάρχουν αρμονικά.
Διαβάστε ακόμη: Ένα άρωμα που δε φτιάχτηκε για να ικανοποιήσει τη «μέση μύτη»





