StyleΑνδράς

Με τη Ford και τα ηλεκτρικά της στην Αράχοβα

Η Ford βάζει στην πρίζα σχεδόν όλη την γκάμα της. Μετά τη Mustang Mach-E σειρά πήραν τα πλήρως ηλεκτρικά Puma Gen-E, Explorer και Capri. (photo Ford)

Πάει καιρός από την τελευταία μου συμμετοχή σε παρουσίαση της Ford, με θέμα το τότε καινούργιο Raptor και τις τρελές διαδρομές που, ερήμην του οικοδεσπότη μου, το έπεισα κατά λάθος να κάνει – το τέρας βέβαια ούτε ίδρωσε.

Γράφει ο Οδυσσέας Τσαγκάρης

Πρωί Δευτέρας λοιπόν, παρουσιάστηκα στα κεντρικά της εταιρείας στη Μεταμόρφωση για να παραλάβω ένα από τα τρία ηλεκτρικά μοντέλα με προορισμό την Αράχοβα. Αρχικά, μου παραδόθηκε ένα γαλάζιο Explorer και, μαζί μ’ έναν νέο δημοσιογράφο, πήραμε τον δρόμο για τα βουνά.

Βγαίνοντας στην Εθνική, ένας θόρυβος άρχισε να ακούγεται από το εμπρός αριστερά μέρος του παρμπρίζ και… θορυβημένοι κάναμε δεξιά για να ελέγξουμε τι ήταν. Τότε, κάτι πέταξε από τη βάση των καθαριστήρων, ο θόρυβος σταμάτησε και μ’ ένα μεγάλο ερωτηματικό πάνω απ τα κεφάλια μας αποφασίσαμε να συνεχίσουμε θεωρώντας ότι ήταν τηλεχειριστήριο γκαράζ.

Στο 65ο χιλιόμετρο, σταματάω σ’ ένα πάρκινγκ για να παραδώσω το τιμόνι στον συνοδηγό μου. Αλλάζουμε θέσεις, αλλά το αυτοκίνητο αρνείται να πάρει μπρος εμφανίζοντας την ένδειξη «Missing Key». Ωραίααα… Δεν ήταν λοιπόν το τηλεχειριστήριο του γκαράζ αυτό που πέταξε μακριά.

Τηλέφωνο στη διοργάνωση, στίγμα για το πού είμαστε και σε μόλις 20’ εμφανίζεται αυτοκίνητο που μας παραλαμβάνει και μας μεταφέρει στο πάρκινγκ της Υλίκης, 30 χιλιόμετρα πιο κάτω, όπου μας περίμενε ένα άλλο Explorer για να συνεχίσουμε. Αυτό πάει να πει οργάνωση. Οπότε 10/10 βαθμολόγια από εμένα και τον συνοδηγό μου για τη Ford και την ομάδα που ανέλαβε τη διοργάνωση.

To Explorer kινείται αθόρυβα σε ταχύτητα αυτοκινητόδρομου, ταξιδεύει άνετα και ξεκούραστα.
Με τη Ford και τα ηλεκτρικά της στην Αράχοβα

Το Explorer κινείται αθόρυβα στον αυτοκινητόδρομο, στρίβει σαν επιβατικό, περιλαμβάνει ό,τι θα ήθελε ένας οδηγός του 2025 από ένα αυτοκίνητο ταξιδιού και κάνει τη διαδρομή απολαυστική. (photo Ford)

Ποιο από τα τρία ηλεκτρικά της Ford μας άρεσε περισσότερο;

Με όλα αυτά, ξεχάστηκα να σας πω τι κάνει αυτό το Explorer στον δρόμο. Τι να κάνει; Κινείται αθόρυβα σε ταχύτητα αυτοκινητόδρομου, ταξιδεύει άνετα και ξεκούραστα, η καμπίνα είναι πολιτισμένη, στρίβει σαν επιβατικό, περιλαμβάνει ό,τι θα ήθελε ένας οδηγός του 2025 από ένα αυτοκίνητο ταξιδιού και κάνει τη διαδρομή απολαυστική.

Είναι λεπτομέρεια το άγχος φόρτισης, η αυτονομία του είναι μεγάλη ούτως η άλλως, ενώ το σύστημα πλοήγησης αναλαμβάνει να σε οδηγήσει, όταν η φόρτιση φτάνει στο τέλος, σ’ έναν σταθμό για να το φουσκώσεις ηλεκτρόνια.

Και φτάσαμε στην Αράχοβα όπου, μετά από μια μικρή παρουσίαση, μας παραδόθηκαν τα νέα Puma Gen-E, αμιγώς ηλεκτρικά και αυτά. Ως κάτοχος Puma mhev είμαι προκατειλημμένος, αλλά θα προσπαθήσω να είμαι δίκαιος στο νέο μοντέλο.

Το ηλεκτρικό Puma οδηγικά είναι υπέροχο, δεν καταλαβαίνεις το λίγο μεγαλύτερο βάρος του, ενώ στρίβει χωρίς κόπο, ακόμα και όταν του πατήσεις τον λαιμό. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Σε όλα είναι ένα κανονικό Puma. Μάλιστα, ο χώρος του πορτμπαγκάζ έχει σχεδόν διπλασιαστεί λόγω του μεγάλου πλέον box κάτω από το πάτωμα – το MegaBox έχει εξελιχθεί σε GigaBox. Χωράει ένα νοικοκυριό και τους καναπέδες του πια. Πραγματικά κορυφή στην κατηγορία, αλλά και σε μεγαλύτερες.

Οδηγικά είναι υπέροχο, δεν καταλαβαίνεις το λίγο μεγαλύτερο βάρος του, ενώ στρίβει χωρίς κόπο και άγχος, ακόμα και όταν του πατήσεις τον λαιμό. Όταν του ζήτησα όμως να προσπεράσει ένα φορτηγό, αυτό δεν το έκανε με την ευκολία του Explorer ή του Capri. Ο λόγος φυσικά είναι ότι, για να πιάνει την σοβαρή αυτονομία που υπόσχεται, ο κινητήρας δεν αποδίδει 300+kw.

Είναι κακό αυτό; Όχι απαραίτητα, αν αναλογιστεί κανείς ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μας έχουν εντυπωσιάσει με τις εξώκοσμες ροπές και ιπποδυνάμεις τους, με κύριο στόχο να πουλήσουν στο θυμικό του αγοραστή που σπάνια θα χρειαστεί τα 600 kw και τα 3,5” για το 0-100. Αλλά στους κοινωνικούς κύκλους αυτά μετράνε περισσότερο από τα 400 km αυτονομίας, προφανώς.

Θέλει το Puma Gen-E να τρέξει; Τρέχει ανάλογα με το μικρό Puma mhev, αλλά η γραμμική του απόδοσή δεν θα εντυπωσιάσει τον… ξέρει αυτός ποιος είναι. Δεν ξεσπάει, αλλά σου δίνει μια σταθερά αυξανόμενη επιτάχυνση, προβλέψιμη πια και βαρετή.

Δεν το θάβω φυσικά, αυτό είναι, και αν είσαι ένας συνετός οδηγός που θέλει να πάει από το Α στο Β, 400 χιλιόμετρα μακριά, αθόρυβα οικονομικά και τηρώντας και τον ΚΟΚ είσαι μέσα. Πάρ’ το.

Εσωτερικά, όλα τα μοντέλα της Ford έχουν μια κοινή σχεδιαστική γλώσσα, υλικά πολύ καλής ποιότητας, άνετους χώρους, καθίσματα που δεν κουράζουν στο ταξίδι.

Το ηλεκτρικό Capri είναι ένα υπέροχο coupé SUV, με δύναμη στα πόδια, τέλεια συμπεριφορά σε στροφές, άπταιστη ποιότητα κύλισης και προσπερνάει στο πιτς φυτίλι. Ο Οδυσσέας Τσαγκάρης το αγάπησε. (photo Ford)

Το μεγάλο σχεδιαστικό λάθος

Στο Γαλαξίδι η Ford μάς φίλεψε στο υπέροχο εστιατόριο της Μαρίτσας με πολύ καλό φαγητό πριν μας δώσει το Ε-Capri για να γυρίσουμε στην Αθήνα. Εδώ αγάπησα. Μην ακούω τους γκρινιάρηδες για κάτι «ιεροσυλίες» και για ότι το παλιό είναι αλλιώς και άλλα τέτοια που γράφονται για να γράφονται από κολλημένα μυαλά.

Το καινούργιο Capri είναι ένα υπέροχο coupe SUV, με δύναμη στα πόδια, τέλεια συμπεριφορά σε στροφές, άπταιστη ποιότητα κύλισης και προσπερνάει φορτηγά στο πιτς φυτίλι.

Εσωτερικά, όλα τα μοντέλα έχουν μια κοινή σχεδιαστική γλώσσα που μου αρέσει, δίχως σχεδιαστικές κόρωνες, τα υλικά για την κατηγορία τους είναι πολύ καλής ποιότητας, οι χώροι άνετοι, τα καθίσματα δεν κουράζουν στο ταξίδι.

Αλλά…

Ποιο σαΐνι επέλεξε να βάλει όλες τις λειτουργίες των καθαριστήρων αριστερά, στο χειριστήριο του φλας, a la Mercedes, με το δεξί να είναι μόνο για επιλογή κίνησης; Αυτά τα τρία ηλεκτρικά Ford μού θύμισαν τη δική μου R1200GS BMW που, από το ’16 που την αγόρασα, ακόμα να συνηθίσω να μη βγάζω αριστερό φλας αντί για κόρνα.

Κατ’ εμέ, faux pas. Λάθος. Σφάλμα.

Ανάβοντας τους καθαριστήρες λοιπόν, έστριψα δεξιά για να μπω στο γκαράζ της Ford και να παραδώσω το Capri. Δεν ήθελα, αλλά έπρεπε. Τι να κάνω, μου άρεσε πολύ.

Ευχαριστώ τη Ford Ελλάς που μου εμπιστεύτηκε τα τρία αυτά αυτοκίνητα και εύχομαι να μπορέσουν με αυτά να αντιμετωπίσουν τον καταιγισμό των κινέζικων ηλεκτρικών που κατακλύζουν πλέον την αγορά.

 

Διαβάστε ακόμη: Οδηγήσαμε το MG3 Hybrid+: Πολύ καλό για να ‘ναι αληθινό;

 

 

x

Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button