StyleΑνδράς

Με ξεχωριστό χαρακτήρα, δε θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο

Το Aceman είναι το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο στην γκάμα της ΜΙΝΙ εδώ και χρόνια – ένα B-crossover πόλης, αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Η αναβίωση ενός παλιού, κλασικού μοντέλου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όμως το ΜΙΝΙ που λάνσαρε η BMW το 2001 είχε άμεση επιτυχία. Όχι μόνο διότι θύμιζε το παλιό, κλασικό Mini στην όψη, αλλά και διότι είχε κάτι από την «καρτίστικη» οδηγική του αίσθηση. Ανταποκρινόταν δηλαδή άμεσα στο τιμόνι κι έστριβε χωρίς να γέρνει.

Αυτή την αίσθηση “go-kart” η BMW φρόντισε να τη διατηρήσει στο σημερινό ΜΙΝΙ Cooper της 4ης γενιάς. Δεν ήταν όμως εύκολο να το κάνει και στο τελευταίο ΜΙΝΙ Countryman, ένα SUV της κατηγορίας C με μήκος 4,44m που θυμίζει περισσότερο μικρό Range Rover.

Με άλλα λόγια, υπήρχε ένα κενό στην γκάμα των ΜΙΝΙ, ανάμεσα στο Cooper και το Countryman. Μια θέση για ένα μοντέλο που θα είχε αυτή την περίφημη αίσθηση, αλλά σε συνδυασμό με καλύτερους χώρους και αυξημένη χρηστικότητα.

Θα πείτε, ήδη υπάρχει το 5θυρο MINI Cooper. Σωστά, αλλά αυτό έχει δύο βασικά μειονεκτήματα: Πρώτον, είναι βασισμένο στην παλιά πλατφόρμα UKL που δεν υποστηρίζει τη –«μοδάτη»– ηλεκτροκίνηση. Και δεύτερον, είναι ένα συμβατικό hatchback, ενώ σήμερα η αγορά απαιτεί crossovers.

Έτσι, το νέο μοντέλο, το Aceman, που συμπληρώνει τη γκάμα των ΜΙΝΙ, είναι ένα crossover, αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο. Κι αν το όνομα σάς θυμίζει κάτι, είναι γιατί η ΜΙΝΙ είχε παρουσιάσει το 2022 το Aceman concept, έναν προπομπό του σημερινού μοντέλου, που λανσάριζε και τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας.

Από άποψη διαστάσεων, το Aceman είναι 22,1cm μακρύτερο, 5,4cm ψηλότερο κι έχει 8cm μεγαλύτερο μεταξόνιο από το 3θυρο ΜΙΝΙ Cooper.
MINI Aceman SE: Ξεχωριστή αίσθηση σ’ ένα ηλεκτροκίνητο και πιο πρακτικό πακέτο

Ο καλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,27 βοηθάει στην οικονομία ρεύματος.

Οι Βαυαροί και το Σινικό Τείχος

Το 5θυρο Aceman είναι βασισμένο στην πλατφόρμα του 3θυρου Cooper Electric και μοιράζεται μαζί του όλα τα μηχανικά και ηλεκτρικά του μέρη. Κατασκευάζεται και αυτό από την Spotlight Automotive (κοινοπραξία του BMW Group με την κινεζική Great Wall) στη Zhangjiagang της Κίνας (και μη σας ξενίζει αυτό, η Κίνα είναι πολύ μπροστά από την Ευρώπη στην ηλεκτροκίνηση).

Όπως το Cooper Electric, έτσι και το Aceman προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: τη βασική Ε, με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 38,5kWh και ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, την SE (της δοκιμής) με μπαταρία 49,2kWh και 218 ίππους, και τη σπορ JCW (John Cooper Works) με την ίδια μπαταρία αλλά 258 ίππους.

Και στις τρεις περιπτώσεις, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης και η ανάρτηση είναι ανεξάρτητη εμπρός-πίσω, με προεντεταμένες («κουρδισμένες») αντιστρεπτικές για ακόμη πιο δραστικό έλεγχο της κλίσης στις στροφές.

Από άποψη διαστάσεων, το Aceman είναι 22,1cm μακρύτερο, 5,4cm ψηλότερο κι έχει 8cm μεγαλύτερο μεταξόνιο από το 3θυρο ΜΙΝΙ Cooper. Σε σχέση με το 5θυρο Cooper, είναι λιγάκι μεγαλύτερο: 4,3cm σε μήκος, 1cm σε πλάτος και 5cm σε ύψος. Και μπορεί να έχει 4,1cm κοντύτερο μεταξόνιο, όμως το αντισταθμίζει με την καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση.

Σχεδιαστικά, το Aceman ξεφεύγει από τα καθιερωμένα πρότυπα των μέχρι τώρα ΜΙΝΙ. Έχει τραπεζοειδή (αντί στρογγυλά) φανάρια και γενικά πιο γεωμετρικές γραμμές που παραπέμπουν σε SUV. Οι (ψεύτικες) «ποδιές» εμπρός-πίσω και τα άβαφα προστατευτικά πλαστικά γύρω-γύρω συμβάλλουν κι αυτά στο “crossover look”.

Τι πουλάει η ΜΙΝΙ; Ξεχωριστό χαρακτήρα. Αυτό φαίνεται καθαρά από το εσωτερικό του Aceman.
MINI Aceman SE: Ξεχωριστή αίσθηση σ’ ένα ηλεκτροκίνητο και πιο πρακτικό πακέτο

Εντελώς ξεχωριστό εσωτερικό, καλοφτιαγμένο από ασυνήθιστα υλικά σε μοντέρνους χρωματικούς συνδυασμούς.

Διαφορετικό και μέσα το MINI Aceman

Τι πουλάει η ΜΙΝΙ; Ξεχωριστό χαρακτήρα. Αυτό φαίνεται καθαρά από το εσωτερικό του Aceman, που δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο – αν εξαιρέσουμε τα Cooper και Countryman, φυσικά. Στο κέντρο του λιτού ταμπλό δεσπόζει η κυκλική οθόνη διαμέτρου 24cm του συστήματος πολυμέσων, όπως δέσποζε το ταχύμετρο στα πρώτα Mini.

Ξεχωριστός όμως είναι και ο διάκοσμος, με ασυνήθιστα υλικά όπως το ύφασμα που καλύπτει το ταμπλό και τα πάνελ στις πόρτες. Ιδιαίτεροι είναι επίσης οι χρωματικοί συνδυασμοί σε υλικά και ατμοσφαιρικό φωτισμό. Υπάρχουν κάμποσα σκληρά πλαστικά, αλλά δεν τα προσέχεις. Η συνολική εικόνα είναι αυτή ενός μοντέρνου, ασυνήθιστου και ποιοτικού εσωτερικού.

Λίγα είναι τα φυσικά κουμπιά, πάνω από την κεντρική κονσόλα, για την ένταση του ηχοσυστήματος, το ξεθόλωμα των παρμπρίζ, την πρόσβαση στα οδηγικά βοηθήματα και τις κάμερες παρκαρίσματος. Όλες οι άλλες λειτουργίες ελέγχονται μέσω της κεντρική οθόνης αφής.

Η οθόνη αυτή του infotainment έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση και θαυμάσια γραφικά. Η πλοήγηση στα μενού είναι όμως πολύπλοκη και απαιτεί εξοικείωση. Υπάρχει πάντως «εργαλειοθήκη» με προσαρμοζόμενες συντομεύσεις, υπάρχει ο φωνητικός βοηθός “Spike” (όχι μεγάλων δυνατοτήτων) και η ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto (αν και προβάλλονται σε ορθογώνια οθόνη, μέσα στην κυκλική).

Μπορούμε να πούμε ότι δύο άτομα θα ταξιδέψουν χωρίς παράπονα στο πίσω κάθισμα, καθώς θα βολέψουν και τα πόδια τους κάτω από τα μπροστινά καθίσματα.
MINI Aceman SE: Ξεχωριστή αίσθηση σ’ ένα ηλεκτροκίνητο και πιο πρακτικό πακέτο

Άνετοι χώροι μπροστά, σωστή θέση οδήγησης και πολύ καλή στήριξη από τα καθίσματα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο.

Χώροι σε (σχετική) επάρκεια

Το Aceman μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το Cooper, όμως με μήκος μόλις πάνω από τα 4m δεν παύει να είναι ένα μικρό αυτοκίνητο. Η εκμετάλλευση του χώρου είναι πάντως καλή. Μπροστά θα καθίσει με άνεση ένας ψηλός οδηγός και πίσω του θα χωρέσει ένας ενήλικος μέσου αναστήματος, αλλά χωρίς πολύ «αέρα» μπροστά από τα γόνατά του.

Πάντως μπορούμε να πούμε ότι δύο άτομα θα ταξιδέψουν χωρίς παράπονα στο πίσω κάθισμα, καθώς θα βολέψουν και τα πόδια τους κάτω από τα μπροστινά καθίσματα. Ένας τρίτος όμως στη μέση θα χωρέσει μόνο για μικρές διαδρομές, αφού θα στριμωχτεί και το κάθισμα είναι άβολο.

Θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές, στις πόρτες, το ντουλαπάκι του ταμπλό, την κεντρική κονσόλα (με το συρόμενο, κλειστό κουτί) και πίσω από τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Ο χώρος για αποσκευές δεν ξεπερνά όμως τα 300 λίτρα, όντας ο μικρότερος της κατηγορίας. Για σύγκριση, το μικρό Lexus LBX έχει πορτμπαγκάζ 402 λίτρων.

Μπορείς βέβαια να διπλώσεις την (διαιρούμενη 60:40) πλάτη του πίσω καθίσματος για να έχεις διαθέσιμο χώρο 1.005 λίτρων. Όμως στο δάπεδο σχηματίζεται ένα έντονο σκαλοπάτι. Επιπλέον, πρέπει να σηκώσεις τις αποσκευές πάνω από ένα ψηλό κατώφλι για να τις φορτώσεις και να τις ξεφορτώσεις.

Το Aceman δείχνει ευέλικτο, παρά τον σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής των 11,1m.

Η κυκλική οθόνη θέλει εξοικείωση, λίγοι οι φυσικοί διακόπτες. Χερούλια ειδικά για το Aceman. Εξαιρετικό ηχοσύστημα Harman Kardon. Πρακτική κονσόλα με συρόμενο “box”, μπράτσο για τον οδηγό.

Πάμε μια βόλτα εδώ γύρω

Το Aceman, όπως κάθε MINI, προσφέρεται με διάφορα πακέτα στάνταρ και έξτρα εξοπλισμού. Το δικό μας SE είχε, μεταξύ άλλων, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού (που σου κάνει και μασάζ) και το σύστημα προβολής πληροφοριών Head-Up Display στο ταμπλό, πίσω από το τιμόνι.

Έτσι, μπορείς να βρεις εύκολα τη θέση οδήγησης που σου ταιριάζει και να βλέπεις τις απαραίτητες πληροφορίες (ταχύτητα, όριο ταχύτητας, οδηγίες πλοήγησης κ.ά.) χωρίς να στρέφεις το βλέμμα στην κεντρική οθόνη. Το σπορ κάθισμα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο στηρίζει σωστά το σώμα και τα χέρια σου πιάνουν ένα τιμόνι στρογγυλό και με ασυνήθιστα παχύ στεφάνι.

Γυρίζεις τον διακόπτη όπως θα γύριζες ένα παραδοσιακό κλειδί (δεν έχει κουμπί Start εδώ), επιλέγεις D με το μοχλουδάκι δίπλα και ξεκινάς. Πολύ μαλακά, χωρίς το εντυπωσιακό (ή και ενοχλητικό) τίναγμα άλλων ηλεκτρικών. Σε βαθμό που να αμφισβητείς αρχικά τα 218 άλογα.

Τραπεζοειδή φανάρια αντί για τα στρογγυλά του Cooper. Έξτρα οι 19άρες ζάντες – και ευάλωτες στα πεζοδρόμια.

Αυτή η προοδευτικότητα σε βοηθάει μέσα στην πόλη, στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα. Όπως σε βοηθούν επίσης οι σχετικά μικρές διαστάσεις του αυτοκινήτου και η καλή ορατότητα παρότι η θέση οδήγησης είναι σχετικά χαμηλή (βλέπεις τους οδηγούς των Yaris Cross να σε κοιτούν… αφ’ υψηλού).

Το Aceman δείχνει ευέλικτο, παρά τον σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής των 11,1m. Το τιμόνι του είναι γρήγορο (μόλις 2,3 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και η άμεση ροπή των 330Nm σου επιτρέπει να εκμεταλλεύεσαι κάθε άνοιγμα στην κυκλοφορία, ενώ στα στενά και τις μανούβρες βοηθάει η κάμερα των 360°.

Στην “Go-Kart” mode, το Aceman ακούγεται σαν… τζετ, ενώ στη “Balance” κάνεις ζεν.

Υπάρχει μια σειρά από 7 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που η ΜΙΝΙ αποκαλεί “Experiences”, καθώς, πέρα από την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού, κάποιες επιδρούν επίσης στις ενδείξεις της οθόνης, στον ατμοσφαιρικό φωτισμό, ακόμη και στον ήχο.

Στην “Go-Kart” mode, το Aceman ακούγεται σαν… τζετ, ενώ στη “Balance” κάνεις ζεν! Τελικά, αυτές που καταλήγεις να χρησιμοποιείς είναι η καθημερινή “Core” (normal), η “Green” (eco) και η “Go-Kart” (sport). Οι άλλες στην ουσία είναι για παιχνίδι – που χρειάζεται κι αυτό στα καθημερινά μποτιλιαρίσματα.

Από προγράμματα ανακτητικού φρεναρίσματος, το Aceman έχει τέσσερα: Low, Medium, High και Adaptive. Στο τελευταίο η επιβράδυνση ρυθμίζεται αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης – και είναι η μόνη περίπτωση για να έχεις ελεύθερο ρολάρισμα ώστε να μη χάνεις φόρα στον ανοιχτό δρόμο.

Οι αλλαγές προγράμματος ανάκτησης όμως γίνονται μόνο μέσα από την οθόνη, ενώ σε μοντέλα του ανταγωνισμού γίνεται άμεσα με «αυτί» (paddle) στο τιμόνι. Δεν υπάρχει εδώ καθαυτού πρόγραμμα one-pedal, ώστε να μη χρειάζεται να πατάς καθόλου το φρένο στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης, αλλά το ίδιο πρακτικά αποτέλεσμα πετυχαίνεις βάζοντας τον επιλογέα στο “B”.

Κάτι που δεν είναι ιδανικό για την κίνηση σε πόλη (ιδίως ελληνική…) είναι η ανάρτηση. Είναι πολύ σφιχτή, με αποτέλεσμα να νιώθεις έντονα κάθε ανωμαλία του δρόμου. Κάποιες φορές έχεις την εντύπωση ότι η ανάρτηση δεν έχει καθόλου διαδρομή και τερματίζει. Πάντως τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα εδώ απ’ ό,τι στο 3θυρο Cooper.

Εδώ το τιμόνι δεν σε κάνει να ανησυχείς, απλά απαιτεί την προσοχή σου. Και η ζωηράδα αυτή είναι μέρος της προσωπικότητάς του.
MINI Aceman SE: Ξεχωριστή αίσθηση σ’ ένα ηλεκτροκίνητο και πιο πρακτικό πακέτο

Ο χώρος πίσω επαρκεί για να ταξιδέψουν δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος. Από το «τούνελ» του δαπέδου περνούν καλώδια.

“Go-kart”, αλλά τα έχει τα κιλά του το Mini Aceman

Η σφιχτή ανάρτηση πρέπει να ήταν αναγκαίο κακό για να πετύχουν οι τεχνικοί της BMW την αίσθηση ΜΙΝΙ που λέγαμε παραπάνω, αίσθηση που το Aceman έχει στην οδήγηση. Το τιμόνι έχει βάρος και σου δίνει πληροφορία, η απόκριση στροφής έχει αμεσότητα και ο συνδυασμός σκληρών ελατηρίων, χαμηλού κέντρου βάρους και φαρδιών μετατροχίων περιορίζει δραστικά την κλίση στις στροφές.

Με δυο λόγια, το Aceman αλλάζει κατεύθυνση πρόθυμα και με ακρίβεια. Μην περιμένετε όμως να είναι “go-kart” ένα αυτοκίνητο 1.785 κιλών. Αν το πιέσεις πολύ, υπάρχουν περιπτώσεις που το βάρος του φαίνεται. Πάντως η γρήγορη οδήγησή του παραμένει μια ευχάριστη υπόθεση.

Ευχάριστη, αλλά ίσως όχι για όλους. Αν θέλετε μια χαλαρή εμπειρία, κοιτάξτε αλλού. Εδώ το τιμόνι σπαράζει στα χέρια σου στις απότομες επιταχύνσεις και το αυτοκίνητο έχει μια τάση να ακολουθεί τις διαμήκεις ανωμαλίες του δρόμου σαν να ήταν ράγες. Δεν σε κάνει να ανησυχείς, απλά απαιτεί την προσοχή σου. Και η ζωηράδα αυτή είναι μέρος της προσωπικότητάς του.

Περιορισμένο πορτμπαγκάζ 300 λίτρων, ψηλό κατώφλι φόρτωσης και καθίσματα που σχηματίζουν σκαλοπάτι όταν διπλωθούν. Δυνατό ηλεκτρομοτέρ των 218ΗΡ. Δεν υπάρχει μπροστά χώρος (frunk) για τα καλώδια φόρτισης.

Το σημαντικό είναι ότι το Aceman έχει ηλεκτρονικά βοηθήματα που λειτουργούν σωστά (αν και τα ενοχλητικά από αυτά δεν απενεργοποιούνται εύκολα). Έχει επίσης άφθονη πρόσφυση στις στροφές, αντιστέκεται σθεναρά στην υποστροφή και τα φρένα του είναι δυνατά με καλή αίσθηση στο πεντάλ.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και ταξιδεύει ξεκούραστα χωρίς πολύ αεροδυναμικό θόρυβο. Γενικά, ο θόρυβος που γίνεται αισθητός κατά την οδήγηση είναι αυτός από τα λάστιχα στην τραχιά άσφαλτο.

Όσο για τις επιδόσεις, θυμίζουμε ότι 218 άλογα είχαν πριν από κάποια χρόνια οι μεγάλες 3λιτρες BMW. Παρά τα κιλά του, το Aceman είναι από τα πιο γρήγορα ηλεκτρικά της κατηγορίας του. Κάνει το 0-100km/h σε 7,1”, αλλά ακόμη πιο εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που προσπερνάει, ανεξάρτητα από το αν είναι φορτωμένο ή σε ανηφόρα.

Υπολογίζουμε ότι ο μέσος οδηγός θα πρέπει να περιμένει κατανάλωση κάπου 15,5-16 kWh/100km.
MINI Aceman SE: Ξεχωριστή αίσθηση σ’ ένα ηλεκτροκίνητο και πιο πρακτικό πακέτο

Άμεσο, ζωηρό και παιχνιδιάρικο – όσο βέβαια του επιτρέπουν τα κιλά του.

Οικονομικό MINI, αλλά όχι για μακρινά ταξίδια

Στα χέρια μας, με σχετικά οικονομική οδήγηση (και αρκετά ζεστό καιρό), το Aceman SE κατανάλωνε κατά μέσον όρο 15,4 kWh/100km. Η ένδειξη για τη συνολική μέση κατανάλωση, από τότε που βγήκε από το εργοστάσιο (άρα με διάφορους οδηγούς), ήταν 16,3 kWh/100km. Υπολογίζουμε λοιπόν ότι ο μέσος οδηγός θα πρέπει να περιμένει κάπου 15,5-16 kWh/100km.

Η παραπάνω κατανάλωση είναι πολύ καλή για EV της κατηγορίας και αντισταθμίζει κάπως τη μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας, δίνοντας θεωρητική αυτονομία έως 320km. Τιμή αποδεκτή, αλλά 150km μικρότερη από εκείνη ενός KIA EV3 με την μπαταρία των 78 (ωφέλιμων) kWh.

Σε ταξίδι στην «εθνική», η κατανάλωση του ΜΙΝΙ είναι κάτι παραπάνω από 18 kWh/100km, τηρώντας λίγο-πολύ τα όρια ταχύτητας. Πράγμα που σημαίνει ότι αν σταματήσεις για φόρτιση με την μπαταρία στο 20% και τη φορτίσεις μέχρι το 80% (από εκεί και πάνω ο ρυθμός φόρτισης πέφτει και χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο) θα κάνεις 160km μέχρι την επόμενη στάση φόρτισης.

Το γρήγορο τιμόνι και η άμεση ροπή των 330Nm σου επιτρέπει να εκμεταλλεύεσαι κάθε άνοιγμα στην κυκλοφορία

Αυτό σημαίνει ότι για τη διαδρομή Αθήνα–Θεσσαλονίκη θα χρειαστείς δύο στάσεις (αντί για μία με το KIA EV3). Και με τη μέγιστη ισχύ των 95kW DC που δέχεται η μπαταρία του ΜΙΝΙ (μια μόλις ανταγωνιστική τιμή), σε κάθε στάση θα περιμένεις περίπου ένα μισάωρο (η μέση ισχύς φόρτισης είναι γύρω στα 70kW).

Με δυο λόγια, οι στάσεις φόρτισης με το ΜΙΝΙ είναι συχνές, αλλά στον προγραμματισμό τους βοηθάει πολύ ο στάνταρ route planner που έχει το αυτοκίνητο. Αυτός σου δείχνει πού και πότε πρέπει να φορτίσεις, ανάλογα με το πού θέλεις να φτάσεις και πόση μπαταρία να σου έχει απομείνει εκεί.

Σε παροχή AC, ο on-board φορτιστής του Aceman SE δέχεται ισχύ έως 11kW (καλή τιμή), οπότε σε δημόσιο φορτιστή AC ή τριφασικό wallbox, η μπαταρία φορτίζει από 0-100% σε 5,5 ώρες. Σε μονοφασικό οικιακό wallbox των 7,4kW, μια πλήρης φόρτιση απαιτεί πάνω από 8 ώρες (όσο ένας καλός νυχτερινός ύπνος δηλαδή).

Το «βασικό» Aceman E ξεκινά από τα €35.450 (χωρίς την κρατική επιδότηση), αλλά αξίζει να δώσεις €4.000 παραπάνω για να πάρεις το SE της δοκιμής

Πίσω φανάρια με τρεις επιλέξιμες φωτεινές «υπογραφές». Οι «ποδιές» μπροστά-πίσω είναι για το φαίνεσθαι.

Τον λογαριασμό παρακαλώ

Το «βασικό» Aceman E ξεκινά από τα €35.450 (χωρίς την κρατική επιδότηση), αλλά αξίζει να δώσεις €4.000 παραπάνω για να πάρεις το SE της δοκιμής, με τους 34 επιπλέον ίππους και τη μεγαλύτερη μπαταρία.

Τα €39.450 είναι βέβαια αλμυρή τιμή για ένα μικρό αυτοκίνητο. Και υπάρχουν άλλα ξεχωριστά, “premium” μοντέλα που είναι φθηνότερα. Το Renault 5 E-Tech 150 ξεκινά από τα €32.900 και η Alfa Romeo Junior από τα €36.900. Όμως το ΜΙΝΙ έχει 65-70 άλογα παραπάνω.

Από την άλλη, το KIA EV3 Standard Range (58kWh), που είναι μεγαλύτερο και το πλησιάζει σε ιπποδύναμη (204ΗΡ), ξεκινά από τα €39.990, ενώ το Volvo EX30 Single Motor RWD (που ομολογουμένως ξεπερνά σε ισχύ το ΜΙΝΙ, με 272ΗΡ) ξεκινά από τα €39.172.

Με αυτά υπόψη, η τιμή του Aceman SE δεν ακούγεται τόσο παράλογη. Ιδίως αν αφαιρεθεί η προσφορά “MINI Electric Bonus” της αντιπροσωπείας (έως 31/12/25) και η επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», οπότε η εκταμίευση που θα απαιτηθεί πέφτει στα €29.450.

Ο χώρος για αποσκευές δεν ξεπερνά τα 300 λίτρα, όντας ο μικρότερος της κατηγορίας.
MINI Aceman SE: Ξεχωριστή αίσθηση σ’ ένα ηλεκτροκίνητο και πιο πρακτικό πακέτο

Πιο γωνιώδεις γραμμές, κάποια SUV χαρακτηριστικά, αλλά το Aceman εξακολουθεί να δείχνει ΜΙΝΙ.

Η τιμή αυτή βέβαια είναι τιμή εκκίνησης, για το Aceman SE στη βασική έκδοση Essential. Οι εκδόσεις  Classic και Favoured είναι ακριβότερες. Κι αν μπείτε στο «τριπάκι» να παραγγείλετε κάποια μεμονωμένα έξτρα ή ένα από τα έξι διαθέσιμα πακέτα εξοπλισμού, η τιμή θα εκτοξευτεί.

Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο των φωτογραφιών, στη μεσαία έκδοση Classic, με σπέσιαλ χρώμα, 19άρες ζάντες και το κορυφαίο πακέτο XL των €7.260 (που περιλαμβάνει ό,τι μπορείτε και δεν μπορείτε να φανταστείτε) ξεπερνά τα 50 χιλιάρικα χωρίς τις επιδοτήσεις!

Όμως το τι έξτρα θέλει κανείς να προσθέσει είναι θέμα δικό του. Σημασία εδώ έχει το αυτοκίνητο αυτό καθαυτό. Που είναι ξεχωριστό στη σχεδίαση, ποιοτικό στην κατασκευή, γρήγορο, οικονομικό και με τη ζωηρή οδηγική αίσθηση ΜΙΝΙ.

Δεν είναι ιδανικό για μακρινά ταξίδια και πολυμελείς οικογένειες (ή άτομα με ευαίσθητη μέση…), αλλά ένα ζευγάρι με ένα-δυο μικρά παιδιά ή σκύλο θα βρει ότι το MINI Aceman SE γεφυρώνει τέλεια το κενό ανάμεσα στο 3θυρο Cooper S Electric και το αντίστοιχο SUV Countryman SΕ, όντας πιο πρακτικό απ’ το πρώτο και πιο… ΜΙΝΙ απ’ το δεύτερο.

Τα βασικά του MINI Aceman

Μοντέλο: MINI Aceman SE
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, συγχρονικός, μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 218 HP
Ροπή: 330 Nm
Μετάδοση / Κιβώτιο: FWD / Αυτόματο, μιας σχέσης
Μπαταρία: NMC, ωφέλιμης χωρητικότητας 42,9kWh
Κατανάλωση / Αυτονομία: 15,4 kWh/100km / 320 km (πραγματική)
Επιτάχυνση: 0-100 km/h: 7,1”
Τελική ταχύτητα: 170 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Τιμή: από €39.450 (€29.450 με προσφορά και την κρατική επιδότηση)

* Δείτε περισσότερα για το MINI Aceman εδώ.

** Φωτογραφίες: DRIVE/Θ. Κουτσογιάννης

 

Διαβάστε ακόμη: Leapmotor B10: Ένα ακόμη ηλεκτρικό SUV από την Κίνα

 

 

x

Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button