Σούπερ μάρκετ: Πώς καταγράφηκε η κατανάλωση το α’ εξάμηνο – Οι «κερδισμένοι»

Ανοδικά σε σχέση με πέρσι κινείται η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ, όλους τους μήνες από την αρχή του έτους, με τον τζίρο, επίσης ενισχυμένο, να διαμορφώνεται συνολικά το πρώτο μισό του 2025 στα 6,8 δισ. ευρώ (+6,6%).
Τον Ιούνιο, οι πωλήσεις σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 5,1%, πλησιάζοντας τον ρυθμό ανάπτυξης του καλύτερου έως τώρα μήνα του έτους, του Ιανουαρίου (5,2%), σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana. Στο σύνολο του εξαμήνου, αυξήθηκαν κατά 4,3%.
Το «καλάθι» των καταναλωτών εμφανίζεται ενισχυμένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο καθώς και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων καταγράφουν άνοδο τόσο σε αξία, όσο και σε όγκο πωλήσεων. Στα τρόφιμα, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 7% και σε όγκο κατά 4,5%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά 1,6% σε αξία και σε όγκο 3,5% ενώ στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού 1,3% σε αξία και 2,5% σε όγκο.
Την ίδια στιγμή, οι τιμές ανά τεμάχιο εμφανίζονται αυξημένες μόνο στην κατηγορία των τροφίμων, κατά 2,4%. Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού ήταν μειωμένες κατά -1,9% και -1,2% αντίστοιχα. Στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών, η μέση αύξηση διαμορφώνεται έτσι, στο +1,5%.
Στα νησιά του Αιγαίου και Κρήτη η υψηλότερη ανάπτυξη
Στους «κερδισμένους» του πρώτου εξαμήνου σε ό,τι αφορά τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας συγκαταλέγονται τα νησιά του Αιγαίου και η Κρήτη καθώς εμφανίζουν τον υψηλότερο, σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, ρυθμό ανάπτυξης. Συγκεκριμένα τα καταστήματα στα νησιά του Αιγαίου «τρέχουν» με 9,5% και η Κρήτη με 8,1% σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων. Ακολουθεί η Πελοπόννησος με 6,8%, η Θεσσαλονίκη (5,7%), η Αττική (5,6%), η κεντρική Ελλάδα (4,2%) και τέλος, η βόρεια Ελλάδα με 4,1%.
Σε ό,τι αφορά τον τύπο των καταστημάτων, οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν κυρίως είτε τα πολύ μικρά, είτε τα πολύ μεγάλα. Συγκεκριμένα, τόσο οι χώροι έως 400 τ.μ όσο και τα υπερμάρκετ (2.500 τμ. και πάνω) «τρέχουν» με ρυθμό της τάξεως του 7,2%. Ανάπτυξη 5,8% εμφανίζουν τα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ και 4% εκείνα από 400 έως 1.000 τ.μ.
Ποια προϊόντα γεμίζουν το «καλάθι»
Σε όγκο πωλήσεων την μεγαλύτερη αύξηση καταγράφουν τα κατεψυγμένα τρόφιμα (9,5%) κάτι που ουσιαστικά επιβεβαιώνει τη διαρκώς αυξανόμενη τάση των καταναλωτών προς τις πιο εύκολες λύσεις στο φαγητό τους. Ακολουθούν τα γαλακτοκομικά (6,5%) και τα προϊόντα μαγειρικής, στα οποία περιλαμβάνεται και το ελαιόλαδο (5,2%). Σημειώνεται ακόμη πως όλες κατηγορίες μη – τροφίμων εμφανίζουν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε όγκο σε σχέση με τον αντίστοιχο σε αξία.
Σε αξία πωλήσεων, τη μεγαλύτερη άνοδο (11%) εμφανίζουν τα σνακ (με την τιμή ανά μονάδα πάντως να είναι αυξημένη κατά 7,8%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (9,5%), τα αλκοολούχα ποτά (7,9%), τα γαλακτοκομικά (7,6%) και τα αναψυκτικά (7,2%).
Ενισχυμένο εμφανίζεται και το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας που φτάνει το 27,2% επί του συνόλου των πωλήσεων σε αξία. Τα προϊόντα PL «τρέχουν» το πρώτο εξάμηνο του έτους με +7,1% και τα επώνυμα με +5,4%, αντίστοιχα. Η άνοδος των PL, τροφοδοτείται κυρίως από τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού. Στις άλλες δύο κατηγορίες – τρόφιμα και προϊόντα προσωπικής φροντίδας τα μερίδιο των PL είναι οριακά αυξημένο σε σχέση με πέρσι.



