Τεχνολογία

Mercedes και BMW συμφωνούν: «Μην φορολογείτε επιπλέον τα εισαγόμενα από την Κίνα Ι.Χ.»

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση διερευνά εάν θα πρέπει να θεσπίσει δασμούς εισαγωγής κατά των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων για να προστατεύσει τους τοπικούς κατασκευαστές της, οι γερμανικές BMW και Mercedes δηλώνουν ότι είναι αντίθετες με την κίνηση αυτή, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσε να έχει αντίθετα αποτελέσματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Κίνα έχει κάνει all in στα ηλεκτρικά οχήματα και πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες της κατασκευάζουν περισσότερα οχήματα από όσα μπορούν να πουλήσουν στην εγχώρια αγορά και πλέον έχουν ξεκινήσει την παγκόσμια επέλαση. Αυτό το γεγονός οδηγεί σε φόβους ότι θα υποτιμήσουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα πουλήσουν οχήματα σε ασύγκριτα χαμηλή τιμή.

Ωστόσο, τόσο η BMW όσο και η Mercedes διαθέτουν εργοστάσια παραγωγής στην Κίνα και υποστηρίζουν ότι η επιβολή δασμών στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα και εξαρτήματα θα μπορούσε να επιβραδύνει τη μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα.

«Δεν πιστεύουμε ότι η βιομηχανία μας χρειάζεται προστασία», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse, σύμφωνα με το Reuters. «Δεν υπάρχει Green Deal στην Ευρώπη χωρίς πόρους από την Κίνα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Ola Kaellenius, συμφώνησε με τον Zipse, επαναλαμβάνοντας την αντίθεσή του στους περιορισμούς στο εμπόριο με την Κίνα αυτή την εβδομάδα, αναφέρει το Reuters. Μάλιστα, στο παρελθόν έχει υποστηρίξει ότι η ΕΕ θα πρέπει να μειώσει τους δασμούς κατά της ασιατικής χώρας, όχι να τους αυξήσει.

Υπάρχει και η αντίθετη γνώμη

Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε πρόσφατη επιστολή του προς τους Ευρωπαίους ψηφοφόρους, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca de Meo έγραψε ότι η Ε.Ε. θα πρέπει να στηρίξει τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της και πρότεινε στις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενώσουν τους πόρους τους και να συνεργαστούν για να αντιμετωπίσουν την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας. Κάτι το οποίο υποστηρίζει απόλυτα και ο CEO του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button