
Με τα τρία της i20 N Rally 1 η Hyundai στοχεύει στο να κατακτήσει τις τρεις πρώτες θέσεις όπως έκανε το 2024. (Photo Media Acropolis Rally)
Από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου –κοντύτερα στην παραδοσιακή ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα που ήταν πάντα στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου– η Ελλάδα θα φιλοξενήσει τον 7ο γύρο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) της FIA.
Επίκεντρο θα είναι και πάλι η Λαμία, στην… απέθαντη Πανελλήνια Έκθεση της οποίας θα είναι το Service Park, ενώ ο τριήμερος αγώνας θα διεξαχθεί σε ορισμένες από τις πιο απαιτητικές, εμβληματικές Ειδικές Διαδρομές.
Η εκκίνηση θα δοθεί στις 17:45 το απόγευμα της Πέμπτης, 26 Ιουνίου, μπροστά από το Καλλιμάρμαρο Στάδιο, και αμέσως μετά, στις 18:05, θα ξεκινήσει η φετινή ΕΚΟ Athens Super Special Stage που θα φέρει το θέαμα (το οποίο, ως είθισται, θα περιλαμβάνει τα αναπόφευκτα “donuts” γύρω από βαρέλια) στο Ζάππειο μπροστά σε εκατοντάδες θεατές και τηλεοπτικό κοινό εκατοντάδων χωρών.
Μετά από μια διανυκτέρευση στο Λουτράκι, θα ακολουθήσουν οι τρεις «κανονικές» ημέρες συναγωνισμού σε 17 ΕΔ συνολικού μήκους 346 αγωνιστικών χιλιομέτρων ως εξής:
Στην Κορινθία, στα μαρτυρικά (από το διαχρονικό «σκάψιμο») Γεράνεια, δύο φορές οι Άγιοι Θεόδωροι (ΕΔ 2/4) και μια το Λουτράκι (ΕΔ 3).
Στη Στερεά, η Θήβα (ΕΔ 5), το Στείρι (ΕΔ 6), η Ελάτεια (ΕΔ 7) και από δύο φορές η Παύλιανη (ΕΔ 8/11), οι Καρούτες (ΕΔ 9/12), το Οινοχώρι (ΕΔ 10/13) και ο διαβόητος Ταρζάν (ΕΔ 15/17).
Στη δε Θεσσαλία, μετά μάλιστα από αρκετό καιρό, δύο φορές το Σμόκοβο (ΕΔ 14/16), δίπλα στην ομώνυμη λίμνη.
Μετά το περυσινό πείραμα στον Σείριο, η φετινή λεγόμενη Υπερειδική Διαδρομή θα διεξαχθεί στο ομορφότερο μέρος της Αθήνας. (photo EKO Rally Acropolis 2025)
Με 69 πληρώματα από 31 χώρες, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 συγκεντρώνει κορυφαίους οδηγούς και ομάδες, ανάμεσά τους και τέσσερις Παγκόσμιους Πρωταθλητές: Ogier, Rovanpera, Neuville, Tanak.
Συνολικά 12 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα πάρουν εκκίνηση – o μεγαλύτερος αριθμός στη σύγχρονη ιστορία του αγώνα από το 2021 και μετά. Συγκεκριμένα, η Toyota Gazoo Racing συμμετέχει με πέντε GR Yaris Rally1, η Hyundai Shell Mobis WRT με τρία i20 N Rally1 και η M-Sport Ford με τέσσερα Puma Rally1.
Αλλά και στη «Β’ Εθνική», το WRC2, ο ανταγωνισμός προβλέπεται έντονος με 37 συμμετοχές αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally2 (Citroen C3, Skoda Fabia RS, Toyota GR Yaris).
Η δε μικρή κατηγορία για εκκολαπτόμενους πρωταθλητές, το Junior WRC με Ford Fiesta Rally 3, περιλαμβάνει εννέα συμμετοχές. Όσο για την αξιέπαινη, λόγω του πρακτικά απαγορευτικού για ιδιώτες κόστους, ελληνική παρουσία είναι και αυτή σημαντική μετρώντας 11 ικανά πληρώματα.
Από τη δεκαετία του ’50, το Ράλλυ Ακρόπολις συγκαταλέγεται στους ιστορικότερους αγώνες του WRC με διεθνή απήχηση, εκατομμύρια πλέον τηλεθεατές και έντονη παρουσία στα ψηφιακά μέσα. Χαρακτηριστικά, το 2024, ο αγώνας μεταδόθηκε σε πάνω από 150 χώρες, με περισσότερα από 70 εκατ. τηλεοπτικά “impressions” και εκατοντάδες δημοσιεύσεις στα διεθνή ΜΜΕ.
Η Toyota θα συμμετέχει στο φετινό EKO Ράλλυ Ακρόπολις με πέντε GR Yaris Rally1. (Photo Media Acropolis Rally)
Σημαντικότερα, ο αγώνας αξιοποιεί φέτος τη δυναμική του για να ενισχύσει τον κοινωνικό του ρόλο με δράσεις όπως η καμπάνια οδικής ασφάλειας «Μειώστε Ταχύτητα» που προσδοκά να αναδείξει τη σημασία του νέου ορίου ταχύτητας των 30 km/h στον αστικό ιστό με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Το τηλεοπτικό και ψηφιακό υλικό μεταφέρει το μήνυμα μέσα από καθημερινές εικόνες, ενώ το σύνθημα «Μειώστε Ταχύτητα» ντύνει ήδη συρμούς του Τραμ και του Μετρό. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις φιλοδοξεί να επισημάνει ότι η ταχύτητα έχει νόημα μόνο όταν συνδυάζεται με υπευθυνότητα.
Το Επίσημο Πρόγραμμα του αγώνα, με πληροφορίες για τους θεατές, προσβάσεις στις Ειδικές Διαδρομές και όλες τις χρήσιμες πληροφορίες, είναι διαθέσιμο online μέσω του επίσημου site www.acropolisrally.gr.
Ο τριήμερος απαιτητικός αγώνας θα διεξαχθεί σε ορισμένες από τις πιο απαιτητικές, εμβληματικές Ειδικές Διαδρομές, σε τέσσερις Περιφέρειες. (Photo Media Acropolis Rally)
Από την Πέμπτη, θα διατίθεται επίσης και στο Rally Village, που θα λειτουργεί στον περιβάλλοντα χώρο της Υπερειδικής στο Ζάππειο, στο EKO Service Park της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας και σε επιλεγμένα πρατήρια ΕΚΟ κατά μήκος της διαδρομής του αγώνα.
Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης γραπτές οδηγίες και δυνατότητα πλοήγησης μέσω κινητού τηλεφώνου, ενώ μέσα από τις σελίδες του η Motorsport Greece, φορέας του Υπουργείου Αθλητισμού, ενημερώνει τους θεατές και για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις περιοχές διεξαγωγής.
Η ασφάλεια όλων –αγωνιζομένων, θεατών, Οργάνωσης– αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Παράλληλα, ο σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον που φιλοξενεί τον αγώνα βρίσκεται στον πυρήνα της οργανωτικής φιλοσοφίας μέσα από συγκεκριμένα μέτρα και συνεργασίες με τους αρμόδιους φορείς.
Με άλλα λόγια, κάποιοι θα μαζέψουν πάλι τα σκουπίδια…
* Περισσότερα για το φετινό EKO Ράλλυ Ακρόπολις μπορείτε να βρείτε εδώ.
Διαβάστε ακόμη: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του μήνα





