StyleΑνδράς

Νέα Renault Rafale και Austral: Ευρωπαϊκή δόση απεξάρτησης

Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,4”, ηλεκτροκίνηση έως περίπου 100 km και συνολική αυτονομία έως και 1.000 km, τιμή-ρεκόρ για Plug-in υβριδικό, σύμφωνα με τη Renault. (photo Renault)

Τις προάλλες, είχαμε τη χαρά να δούμε από κοντά δύο εκ των πέντε SUV (Captur, Arkana, Symbioz, Austral, Rafale) που περιλαμβάνει σήμερα η γκάμα της ελληνικής, «υπό νέαν διεύθυνσιν» Renault.

Και πιο συγκεκριμένα, την haut de gamme Plug-in Hybrid έκδοση Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 HP του Rafale, έκδοση που είναι η μοναδική του κορυφαίου SUV της Renault που εισάγεται στην ελληνική αγορά, και, ως bonus track, τη face-lifted έκδοση του αμέσως μικρότερου Austral.

Αν και η ίδια η παρουσίαση ήταν μια από αυτές τις σεμνές, πλην πλήρεις πληροφόρησης πρεμιέρες που οι ωριμότεροι εξ ημών προτιμούμε, το εξουθενωτικά ενδελεχές τεχνικό της κομμάτι ήταν περισσότερο σχεδιασμένο για το δίκτυο αντιπροσώπων της εισαγωγικής εταιρείας και για νέους συνεργάτες της και λιγότερο για εμάς τους εξπέρ περί τα αυτοκινητικά – και τι να μας πει τώρα ο πάσα ένας ειδικός.

Ήταν όμως μια ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη ευρωπαϊκή δόση απεξάρτησης από τον κατακλυσμό των παρουσιάσεων κινεζικών αυτοκινήτων. Και να πώς διακινδυνεύεις να μην σε ξανακαλέσει κανείς από τους δικούς τους αντιπροσώπους σε λανσάρισμα. Πάμε τώρα στα νέα Renault.

To Rafale είναι μια (ευτυχώς) διόλου λογική συνέχεια των δύο πιο πρόσφατων ναυαρχίδων της Renault.
Νέα Renault Rafale και Austral: Ευρωπαϊκή δόση απεξάρτησης.

Rafale είναι η ριπή ανέμου. Το νέο coupé SUV της Renault παραπέμπει στο ομώνυμο αεροσκάφος του 1934 που είχε και εκείνο κινητήρα Renault. Αν και δεν έμπαινε στην πρίζα… (photo Renault)

Γιατί ξεχωρίζει το Renault Rafale

Καταρχάς, το Rafale (=ριπή ανέμου). Πήρε, λέει η Renault, το όνομά του από το C.460 Rafale, αεροσκάφος για αγώνες ταχύτητας που προέκυψε, το 1934, από τη συνεργασία των Caudron (για την άτρακτο) και Renault (για τον κινητήρα). Ονομασία που φέρει βέβαια και το γνωστότερο σε μας σημερινό μαχητικό αεροσκάφος της Dassault. [Ρετζέπ, πονάς;]

Πρόκειται για μια (ευτυχώς) διόλου λογική συνέχεια των δύο πιο πρόσφατων ναυαρχίδων της Renault, αμφοτέρων σχεδιασμένων από τον Patrick Le Quément· δύο concept που κατάφεραν να γίνουν πραγματικότητα για να προσδώσουν, εις μάτην, μια premium νότα στη mainstream γαλλική φίρμα.

Του Vel Satis, που διαδέχτηκε το Renault 25, και του αγαπημένου μου Avantime – ό,τι πιο εκκεντρικό έβγαλε η Γαλλία μετά τον Louis de Funès, μοντέλο που δεν θα μπορούσε να είναι… γαλλικότερο ακόμα κι αν φορούσε μπερέ, είχε σκόρδα κρεμασμένα στους καθρέφτες, μπαγκέτα για λεβιέ ταχυτήτων και ως μελωδία κόρνας τη Marseillaise.

Καθόλα λογική, ωστόσο, ήταν η απόφαση της “Régie”, αντί για τη δημιουργία ενός ακόμα μπροστά-από-την-εποχή-του μοντέλου (Avant-time), να «προσδεθεί» με το Rafale και αυτή στο κατά τι συμβατικότερο, αλλά άκρως επικερδές άρμα των coupé SUV, προβάλλοντας και Vélocité και Satisfaction (Vel Satis).

Αναμφίβολα, διότι το Rafale, σχεδιαστικά, είναι μάλλον προβλέψιμο για την κατηγορία –εδώ που τα λέμε, δεν μπορείς να κάνεις και πολλά με το design ενός coupé SUV παρά μόνο σε λεπτομέρειες, δείτε και το μικρότερο Arkana–, το στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει, είναι το περίπλοκο, τεχνολογικά προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο Hyper Hybrid E-Tech.

Σύστημα που εξελίχθηκε από τη Renault ειδικά για το Rafale και, κατά την εταιρεία, είναι μοναδικό σε επιδόσεις και οικονομία, μέσω της βελτιστοποιημένης λειτουργίας τεσσάρων(!) κινητήρων: ενός κινητήρα βενζίνης και τριών ηλεκτρικών.

Το Rafale υπάρχει για να δώσει στη Renault σπορ εικόνα και αύρα τεχνολογίας, όχι για να «κάνει νούμερα». Νούμερα αναμένεται να κάνει το Austral.

Στο Plug-in Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 HP Rafale ένας βενζινοκινητήρας 1.2 συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 300 ίππων και, ανάλογα με τις συνθήκες, τετρακίνηση. (photo Renault)

Συνολική αυτονομία και καλές τιμές κατανάλωσης

Εκεί δε που οι πρόγονοί του ήταν φορτωμένοι με ασθματικούς κινητήρες μέχρι και V6, το Rafale αρκείται μόνο στους μισούς κυλίνδρους. Ήτοι, αυτούς ενός 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.2, με turbo, απόδοσης 150 ίππων που συνδυάζεται, στην ως άνω κορυφαία έκδοση, με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες ως εξής:

Με έναν ηλεκτροκινητήρα 70 ίππων, στον μπροστινό άξονα, που επιτρέπει στο Rafale να κινείται ηλεκτρικά για 100 περίπου χιλιόμετρα και με ταχύτητα έως 135 km/h.

Με έναν 135 ίππων, στον πίσω άξονα, ο οποίος, κάνοντας το Rafale και τετρακίνητο, βοηθά σε μια, ας πούμε, πιο ενθουσιώδη οδήγηση.

Και με μια μίζα/γεννήτρια HSG (High-voltage Starter/Generator) 34 ίππων για να εκκινεί τον βενζινοκινητήρα, να ελέγχει τις αλλαγές ταχυτήτων στο αυτόματο, πολλαπλών επιλογών κιβώτιο και να βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας των 22 kWh.

Όταν λοιπόν όλα αυτά τα τεχνουργήματα συνδυάζονται, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 HP, εκτός της συνδυαστικής ιπποδύναμης αυτών των 300 ίππων, πετυχαίνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,4” και, ηλεκτρονικά περιοριζόμενη, τελική ταχύτητα 180 km/h.

Παράλληλα, παρέχει συνολική αυτονομία έως και 1.000 km και πολύ καλές τιμές κατανάλωσης, ακόμα και όταν η μπαταρία είναι εντελώς άδεια: μόλις 0,5 lt/100km σε μικτό κύκλο (κατά WLTP φυσικά).

Tο Rafale εισάγεται μόνο στην έκδοση των 300 ίππων –η μικρότερη των 200 ίππων θα κινδύνευε να «κανιβαλιστεί» από το φθηνότερο Austral με την ίδια ιπποδύναμη.
Νέα Renault Rafale και Austral: Ευρωπαϊκή δόση απεξάρτησης.

Εσωτερικό “voiture à vivre” με πινελιές Alpine και δύο οθόνες: 12,3” για το καντράν, και αφής 12” για το infotainment. Η ηλιοροφή Solarbay προσφέρει τέσσερις ρυθμίσεις διαφάνειας: πλήρως διαφανής, πλήρως αδιαφανής, διαφανής μπροστά και αδιαφανής πίσω, ή αντίστροφα. (photo Renault)

Εσωτερικά, το Rafale των 300 ίππων ξεχωρίζει από το φωτιζόμενο έμβλημα της μάρκας με το “A” και το βέλος της Alpine στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, τσέπες στις πόρτες με επένδυση μοκέτας, και εμφανείς ραφές στα χρώματα της γαλλικής σημαίας.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το Rafale εισάγεται μόνο στην έκδοση των 300 ίππων –η μικρότερη των 200 ίππων θα κινδύνευε να «κανιβαλιστεί» από το φθηνότερο Austral με την ίδια ιπποδύναμη– και σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, esprit Alpine και atelier Alpine, με τιμές που ξεκινούν από €51.800 για την πρώτη και από €55.900 για τη δεύτερη.

Αυτά για τη σημερινή ναυαρχίδα της κατά τι αναξιοπαθούσας μέχρι σήμερα στην Ελλάδα μάρκας. Πριν σπεύσετε να διαβάσετε στη συνέχεια για το λίγο μικρότερο Austral, δείτε περισσότερα για το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 HP εδώ.

Το Austral εφοδιάζεται με σύστημα αναγνώρισης οδηγού με κάμερα που σκανάρει το πρόσωπο του οδηγού κάθε φορά που αυτός ανοίγει την πόρτα.

Το Austral απέκτησε τώρα πιο σύγχρονες γραμμές, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας για να φέρνει και στο Rafale. (photo Renault)

Τι προσφέρουν οι δύο εκδόσεις του Austral

Το Rafale βέβαια υπάρχει για να δώσει στη γκάμα σπορ εικόνα και αύρα τεχνολογίας, όχι ακριβώς για να «κάνει νούμερα». Νούμερα αναμένεται να κάνει το σημαντικά ανανεωμένο SUV Austral – όχι όσα τα Clio ή Captur, αλλά μάλλον καλύτερα από τον προκάτοχό του, το ατυχήσαν Kadjar.

Ειδικά τώρα που το Austral ανανεώθηκε και, χάρη στα ανασχεδιασμένα εμπρός και πίσω μέρη και τη νέα φωτιστική υπογραφή, απέκτησε πιο σύγχρονες γραμμές υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας – για να φέρνει και στο Rafale. Τα τρία δε χρόνια που μεσολάβησαν από το λανσάρισμά του, αναμφίβολα έδωσαν την ευκαιρία στη Renault να τελειοποιήσει και το υβριδικό της σύνολο E-Tech.

Βασισμένο στην πλατφόρμα των Renault-Nissan CMF-CD, το μπροστοκίνητο C- ή μήπως D-SUV; Austral διατίθεται με δύο εκδόσεις κινητήρων: mild hybrid με 160 άλογα και full hybrid με 200, αυτόματο κιβώτιο multimode και το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced της Renault.

 Εσωτερικό με καθίσματα από ανακυκλωμένο ύφασμα, ψηφιακές οθόνες για το σύστημα πολυμέσων, όπως και στο Rafale, και σύστημα αναγνώρισης οδηγού για την αποθήκευση και ενεργοποίηση πολλών επιλογών εξατομίκευσης. (photo Renault)

Το mild hybrid κινητήριο σύνολο των 160 ίππων συνδυάζει τον γνωστό, και από μοντέλα των Mercedes και Nissan, 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.3, με turbo, που, όπως συνηθίζεται στα ήπια υβριδικά συστήματα, υποβοηθείται από μια 12βολτη μπαταρία, διαθέτοντας αυτόματο κιβώτιο CVT.

Το full hybrid κινητήριο σύνολο E-Tech 200 HP περιλαμβάνει τον εξίσου γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2, με turbo και 130 ίππους, συν δύο ηλεκτροκινητήρες: έναν 70 ίππων για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και μια μίζα/γεννήτρια (HSG) 25 ίππων για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα και τη διαχείριση του, multimode εδώ, αυτόματου κιβωτίου.

Το full hybrid E-Tech 200 HP Austral πετυχαίνει κατανάλωση, σε συνδυασμένο κύκλο WLTP, 4,7 lt/100 km. Χάρη δε στις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων μέσω της «έξυπνης» διαχείρισης του κιβωτίου, η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 8,4”, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 180 km/h, ομοίως ηλεκτρονικά περιοριζόμενη με εκείνη του Rafale.

Για πρώτη μάλιστα φορά στη γκάμα, το Austral εφοδιάζεται με ένα σύστημα αναγνώρισης οδηγού το οποίο χρησιμοποιεί μια τοποθετημένη στην εμπρός αριστερή κολόνα κάμερα για να σκανάρει το πρόσωπο του οδηγού κάθε φορά που αυτός ανοίγει την πόρτα του.

Το νέο Austral mild hybrid 160 Auto διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, techno και esprit Alpine.
Νέα Renault Rafale και Austral: Ευρωπαϊκή δόση απεξάρτησης.

Το ανανεωμένο Austral διατίθεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων: mild hybrid με 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.3, 160 άλογα και αυτόματο κιβώτιο CVT, και full hybrid με βενζινοκινητήρα 1.2, δύο ηλεκτροκινητήρες, 200 άλογα, αυτόματο κιβώτιο multimode και τετραδιεύθυνση. (photo Renault)

Μέσω αυτής, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιήσει επιλογές εξατομίκευσης, όπως το αρχικό μενού του infotainment, προτιμώμενους ραδιοφωνικούς σταθμούς και πολυμέσα, την (ηλεκτροκίνητη) ρύθμιση για το κάθισμα του οδηγού και τους πλαϊνούς καθρέφτες, καθώς και εφαρμογές Google μέσω του συστήματος OpenR link.

Για τους πιο σκεπτικιστές εξ υμών, πάντως, η εταιρεία τονίζει ότι τα προσωπικά χαρακτηριστικά που αποθηκεύει αυτό το σύστημα Face ID παραμένουν στο αυτοκίνητο και μόνο στο αυτοκίνητο.

Το νέο Austral mild hybrid 160 Auto διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, techno και esprit Alpine, με τιμές που ξεκινούν από €34.900 και €38.500.

Σε εκδόσεις techno και esprit Alpine διατίθεται και το full hybrid E-Tech 200 Auto [δεν έχει εδώ atelier Alpine, πολλά θέλετε], με τιμές που ξεκινούν από €42.000 και €45.900.

* Δείτε περισσότερα για το εύστοχα ανανεωμένο Renault Austral εδώ.

 

 

x

Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button