
Το Honda X-ADV 750 έχει … και τι δεν έχει δηλαδή!
Σκούτερ ή μοτοσυκλέτα; Αυτό είναι το βασικό ερώτημα όποιου δει μπροστά του μια ή ένα Honda X-ADV 750. Για να απαντήσουμε γρήγορα και χωρίς περιστροφές, το οδηγήσαμε. Είναι λοιπόν ένα υβρίδιο – άρα θα αναφερόμαστε σ’ αυτό σε ουδέτερο γένος – ένας συνδυασμός αυτών των δυο. Αν λοιπόν ψάχνετε να παντρέψετε τις αρετές μιας μοτοσυκλέτας με την ευχρηστία ενός μεγάλου σκούτερ τότε η Honda δε θα σας αφήσει να κοιτάξετε αλλού.
Το Honda X-ADV 750 έχει … και τι δεν έχει δηλαδή! Για πάμε να δούμε: πρώτα από όλα ένα ωραιότατο ρυθμιζόμενο αντεστραμμένο πιρούνι εμπρός, με ακτινικές δαγκάνες στα φρένα παρακαλώ, ένα μακρύ ψαλίδι πίσω, μονό αμορτισέρ και μετάδοση με αλυσίδα κι όχι ιμάντα όπως ένα σκούτερ. Κοινώς, δεν σας ξυλοφορτώνει τη μέση όπως τα περισσότερα σκούτερ.
Έχει επίσης αποθηκευτικούς χώρους, ο βασικότερος των οποίων κάτω απ’ τη σέλα, ο οποίος χωράει ένα full face κράνος και τα γάντια σας. Υπάρχει κι ένα ντουλαπάκι μπροστά όπου μπαίνει το κινητό σας και μπορείτε να το φορτίσετε. Μην το ξεχάσετε μόνο εκεί μέσα γιατί δεν κλειδώνει.
Διαθέτει έναν δικύλινδρο κινητήρα 750 κυβικών εκατοστών με 59 ίππους, μεγάλα διαστήματα συντήρησης, χαμηλή κατανάλωση, και ροπή που επιταχύνει το όχι και μικρό βάρος του X-ADV 750, 237 κιλά είναι αυτά, σβέλτα και διασκεδαστικά.
Υψηλή τιμή, μα δικαιολογημένη για τα όσα διαθέτει
Χορτάσατε; Έχει κι άλλα. Όπως έναν δικύλινδρο κινητήρα 750 κυβικών εκατοστών με 59 ίππους, μεγάλα διαστήματα συντήρησης, χαμηλή κατανάλωση, και ροπή που επιταχύνει το όχι και μικρό βάρος του X-ADV 750, 237 κιλά είναι αυτά, σβέλτα και διασκεδαστικά. Όταν μάλιστα φοράει και το τελικό της Akrapovic όπως η μοτοσυκλέτα, εεεε, το X-ADV 750 της δοκιμής μας εννοούσαμε, χαίρονται και τα αυτιά σας να το ακούνε.
Και βέβαια εδώ έχουμε το γνωστό και από τα άλλα μοντέλα της Honda, αυτόματο κιβώτιο DCT, με 6 ταχύτητες (το έχουμε ήδη δοκιμάσει για σας στις Africa Twin και NT 1100), τις οποίες αλλάζει το X-ADV 750 ανάλογα με τον χάρτη απόδοσης που έχετε επιλέξει, υπάρχουν 4 και δυο παραμετροποιήσιμοι, ή αν το επιλέξετε, μπορείτε να τις αλλάζετε εσείς με τα shift pads στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Σ’ αυτή την περίπτωση το DCT ταιριάζει πραγματικά γάντι στον χαρακτήρα του Honda X-ADV 750.
Εδώ έχουμε το γνωστό και από τα άλλα μοντέλα της Honda, αυτόματο κιβώτιο DCT, με 6 ταχύτητες, τις οποίες αλλάζει το X-ADV 750 ανάλογα με τον χάρτη απόδοσης που έχετε επιλέξει.
Εμείς χρησιμοποιούσαμε κατά το μεγαλύτερο διάστημα της δοκιμής τον χάρτη Sport έτσι ώστε οι αλλαγές να γίνονται σε πιο ψηλές στροφές και να μην ακυρώνεται εν μέρει η έκρηξη ροπής που έχει στο πρώτο μισό του στροφόμετρου. Η αλήθεια είναι ότι το μοτέρ σκαρφαλώνει μέχρι τις 7.000 χιλιάδες, όχι ιδιαίτερα ψηλά δηλαδή, αλλά τα πράγματα έχουν ήδη τελειώσει από τις 6. Χιλιάδες κι αυτές.
Εκτός από το τελικό εξάτμισης, το Honda X-ADV 750 της δοκιμής μας είχε κι άλλα έξτρα, όπως όμορφα προστατευτικά κάγκελα, προβολείς, σέλα comfort, καλαίσθητο κάλυμμα τιμονιού, αλουμινένιο μοχλό χειρόφρενου, χούφτες, αξεσουάρ τα οποία θα ανεβάσουν αρκετά την ήδη υψηλή τιμή του που ξεκινάει από τα 14.770 ευρώ.
Ένα πετυχημένο πάντρεμα που θα ικανοποιήσει όσους αναζητούν ένα δίκυκλο που τα συνδυάζει όλα.
Honda X-ADV 750: Το τίμημα της μοναδικότητας
Είπαμε, η μοναδικότητα έχει και το τίμημά της. Πάντως εμάς που τα σκούτερ δε είναι το φόρτε μας, και το έχουμε ξαναγράψει, το Honda X-ADV 750 μας εντυπωσίασε. Ίσως επειδή ακριβώς δεν είναι ένα τέτοιο, αλλά ένα πετυχημένο πάντρεμα που θα ικανοποιήσει όσους αναζητούν ένα δίκυκλο που τα συνδυάζει όλα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Honda X-ADV 750 πλασάρεται ως adventure, δηλαδή με δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου όπως και το Peugeot XP400GT που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή πριν από αρκετό είναι η αλήθεια καιρό. Έχει μάλιστα και έξτρα οδοντωτά μαρσπιέ όπως οι κανονικές μοτοσυκλέτες της κατηγορίας για να μπορεί να σηκωθεί ο αναβάτης όρθιος όταν θα βολτάρει σε κάποιον χωματόδρομο. Αυτά τα μαρσπιέ μας βόλεψαν στην πόλη γιατί κάνουν την θέση οδήγησης να θυμίζει ακόμα περισσότερο μοτοσυκλέτα και μας έδιναν την αίσθηση ότι την, ή μάλλον το, ελέγχουμε καλύτερα.
Το X-ADV 750 θυμίζει μοτοσυκλέτα στην οδική συμπεριφορά, και πιο συγκεκριμένα adventure bike. Θέλει ένα ελαφρύ σπρώξιμο στο τιμόνι για να πέσει στη στροφή αλλά δε σε ανησυχεί όταν βρίσκεται υπό κλίση ούτε παρουσιάζει φαινόμενο πλεύσης όπως πολλά σκούτερ. Θέλει μια εξοικείωση με το ύψος του, όσοι είναι κάτω από 1,75 θα πρέπει να προσέχουν όταν πατάνε κάτω μια και παρόλο που το βάρος είναι συγκεντρωμένο χαμηλά δεν είναι διόλου αμελητέο. Προσοχή χρειάζεται κι όταν μετακινείτε το X-ADV 750 με τα χέρια.
* Την Honda X-ADV 750 μας παραχώρησε για δοκιμή η Honda Motorcycles Greece.





