StyleΑνδράς

Είστε σίγουροι ότι θέλετε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Το πρώτο που παρατηρεί κανείς στο μπροστινό μέρος είναι ο διαχωρισμός μεταξύ των ενσωματωμένων στον προφυλακτήρα φώτων ημέρας και των φώτων… νύχτας που βρίσκονται στις άκρες του καπό. (photo Lynk & Co.)

Ναι, το Lynk & Co. 08 είναι ένα (ακόμα) SUV και ναι, είναι ένα (ακόμα) κινεζικό SUV, αν και αυτό, όπως και το εξάδελφο Volvo EX40, σχεδιάστηκε στη Σουηδία. Αλλά γιατί εξάδελφο; Διότι, αφενός «πατάει» πάνω στην ίδια πλατφόρμα και αφετέρου Volvo και Lynk & Co. είναι μάρκες του ομίλου Geely, όπως άλλωστε και οι Lotus, Smart, Zeekr και… Geely.

Μετά το Plug-in υβριδικό 01 και το ηλεκτρικό 02, το 08 είναι το τρίτο Lynk & Co. που έρχεται στην Ελλάδα. Είναι ωραίο αυτό το όνομα. Αποπνέει διαφορετικότητα, πολυτέλεια,  φερεγγυότητα δικηγορικής φίρμας και σοβαρότητα επενδυτικής τράπεζας. Άλλωστε, η αρχική ονομασία της εταιρείας, πριν αυτή μετονομαστεί σε Lynk & Co. Automotive Technology (Lynk & Co., σκέτο, για τους φίλους) ήταν Lynk & Co. Investment Co.

Για όσους δε αναρωτιέστε πώς από το 02 φτάσαμε στο 08 και πού πήγαν τα μοντέλα με τα ενδιάμεσα νούμερα, αυτά, προς ώρας, διατίθενται σε αγορές εκτός Ευρώπης.

Το 08 είναι μια λογική εξέλιξη του κομψού σχεδιαστικού μοτίβου των 01 και 02, διατηρώντας ωστόσο τα κύρια σημεία της εταιρικής ταυτότητας της Lynk & Co.
Lynk & Co. 08: Είστε σίγουροι ότι θέλετε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Η Lynk & Co. κατασκευάζει πολύ όμορφα αυτοκίνητα. Το δε 08 είναι το πρώτο Plug-in hybrid που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 200 km. (photo Lynk & Co.)

To Lynk & Co. 08 λοιπόν είναι ένα μεσαίο SUV με μήκος 4,82 μ., πλάτος 1,92 μ., ύψος 1,69 μ. και μεταξόνιο 2,85 μ. που πωλείται στην Κίνα εδώ και περίπου έναν χρόνο μετρώντας πάνω από 100.000 πωλήσεις, διαβάζω.

Έχει μέγιστη συνδυαστική ιπποδύναμη 345 ίππων από έναν ηλεκτροκινητήρα με 208 άλογα, και έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.5 με 137. Σύμφωνα δε με την εταιρεία, η συνολική του αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 km (κατά WLTP, φυσικά).

Με μπαταρία 39,6 kWh, χωρητικότητα που πλησιάζει αυτή μπαταριών αμιγώς ηλεκτρικών, υποστηρίζει φόρτιση DC από 10% έως 80% σε μόλις 33’. Μάλιστα, το 08 είναι το πρώτο Plug-in υβριδικό που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 200 km, μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο υβριδικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Όσο γράφεται αυτό, τουλάχιστον. Θα είναι, δηλαδή, σαν να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά δεν θα έχεις.

Οθόνες 10,2” για τον οδηγό και 15,4” για το infotainment. Ηχοσύστημα της Harman Kardon με έως 23 ηχεία. Επένδυση με faux δέρμα σε δύο αποχρώσεις. Ευρύχωρη καμπίνα και μεγάλη γυάλινη οροφή. (photos Lynk & Co.)

Πάντως, η Lynk & Co. είναι μια από αυτές τις μάρκες εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων που μοιάζουν (ίσως και προτιμούν) να κινούνται στο, ας πούμε, πιο exclusive περιθώριο της ηλεκτροκίνησης. Κατασκευάζει πολύ όμορφα, τεχνολογικά προηγμένα, μοντέρνα αυτοκίνητα. Ωστόσο, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν είναι από τις πρώτες που σου έρχονται στο μυαλό όταν σκέφτεσαι να αγοράσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Γιατί όμως; Ανήκει και αυτή σε όμιλο/κολοσσό, η γκάμα της περιλαμβάνει και Plug-in υβριδικά μοντέλα και αμιγώς ηλεκτρικά. Άρα, δεν έχει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μήπως όμως, σήμερα που η «γεύση του μήνα» είναι η πλήρης ηλεκτροκίνηση, αυτό δεν δίνει ξεκάθαρη εικόνα για τη γκάμα της και μπερδεύει; Just sayin’…

Εν πάση περιπτώσει, δεν είναι ούτε της παρούσης ούτε βέβαια δική μου δουλειά να χτίσω το brand της μάρκας, αν αυτό βέβαια χρειάζεται χτίσιμο, ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστή και περισσότερο επιθυμητή. Να ένα case study για τη Lynk & Co. και την ελληνική της αντιπροσωπεία.

Η οποία, για λόγους που δυσκολεύομαι να καταλάβω, επέλεξε να παρουσιάσει στον ελληνικό αυτοκινητικό Τύπο το ολοκαίνουργιό της απόκτημα, «που φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη», στην πίστα των Μεγάρων, of all places, που λέμε.

Η Lynk & Co. είναι μια από αυτές τις μάρκες εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων που μοιάζουν (ίσως και προτιμούν) να κινούνται στο, ας πούμε, πιο exclusive περιθώριο της ηλεκτροκίνησης.

Οι βάσεις, με το λογότυπο της μάρκας, που «στηρίζουν» τους καθρέφτες και φιλοξενούν τους αισθητήρες των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, είναι ένα ακόμα USP του Lynk & Co. 08. H μη ενιαία μπάρα με τα μικρά φωτεινά στοιχεία ενώνει τα δύο πίσω φώτα. (photos Lynk & Co.)

Μια επιλογή η οποία, αν και έδωσε την ευκαιρία σε λιγότερο ώριμους εκπρόσωπους του ως άνω Τύπου να ξεκαυλώσουν λιώνοντας λάστιχα και τρώγοντας φρένα μπροστοκίνητου SUV δύο+ τόνων που σαφώς δεν προορίζεται για πίστα, διόλου συνάδει με την ultra premium εικόνα που η Lynk & Co., είμαι σίγουρος, επιθυμεί να προβάλλουν τα μοντέλα της.

Οπότε, αρνήθηκα ευγενικά να οδηγήσω το 08 στην πίστα [για να καταλάβω τι εκεί;] προτιμώντας να το κάνω αυτό, στο πλήρωμα του χρόνου φυσικά και μετά από τους «ειδικούς», στον δρόμο. Τα μετέφερα όλα αυτά εκεί που έπρεπε, πάμε τώρα παρακάτω.

Στο ιδιαίτερα επιτυχημένο design, για παράδειγμα. Το 08 είναι μια λογική εξέλιξη του κομψού σχεδιαστικού μοτίβου των 01 και 02, διατηρώντας ωστόσο τα κύρια σημεία της εταιρικής ταυτότητας της Lynk & Co.

Το πρώτο που παρατηρεί κανείς στο… χαμογελαστό μπροστινό μέρος είναι ο διαχωρισμός μεταξύ των ενσωματωμένων στον προφυλακτήρα φώτων ημέρας και των φώτων… νύχτας που βρίσκονται στις άκρες του καπό.

Το δεύτερο που παρατηρεί είναι ότι η καθαρή αυτή όψη έχει επιτευχθεί μετακινώντας και όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συμπαρομαρτούντα τού εκ των ων ουκ άνευ πλέον ADAS (αισθητήρες, κάμερες, ραντάρ κ.ά.) που, κατά κανόνα, συνυπάρχουν στις μάσκες των σημερινών αυτοκινήτων. Πού όμως;

Το εσωτερικό του 08 συνδυάζει τον σκανδιναβικό μινιμαλισμό με στοιχεία υψηλής τεχνολογίας.
Lynk & Co. 08: Είστε σίγουροι ότι θέλετε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Συνδυαστική ισχύς 345 ίππων από ηλεκτροκινητήρα και 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.5, μεγάλη μπαταρία, φόρτιση DC από 10% έως 80% σε 33’, και συνολική αυτονομία 1.000 km. (photo Lynk & Co.)

Στο 08, αυτά βρίσκονται σε βάσεις που φέρουν το λογότυπο της μάρκας (φωτιζόμενο μάλιστα εκτός Ευρώπης) και ξεκινούν από χαμηλά στις πόρτες για να καταλήξουν να στηρίζουν τους καθρέφτες και είναι σε διαφορετικό χρώμα από αυτό του αμαξώματος. Για να είναι ακόμα πιο προφανής η επιλογή αυτής της ευρηματικής επινόησης, υποθέτω.

Πίσω, κυριαρχεί μια μη ενιαία μπάρα από μικρά φωτεινά στοιχεία η οποία ενώνει τα κύρια πίσω φώτα πετυχαίνοντας, εκτός από διαφορετικότητα, να κάνει το 08 να δείχνει φαρδύτερο από όσο στην πραγματικότητα είναι. Το δε μαύρο περίγραμμα της μεγάλης γυάλινης οροφής δένει αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα.

Το εσωτερικό του 08 συνδυάζει τον σκανδιναβικό μινιμαλισμό με στοιχεία υψηλής τεχνολογίας, γράφει εδώ. Εδώ βρίσκει κανείς δύο ψηφιακές οθόνες (μια 10,2” για το καντράν και μια αφής 15,4” για το infotainment) και, μεταξύ άλλων, ένα high-end ηχοσύστημα από τη Harman Kardon, no less, με οκτώ ή 23 ηχεία, ανάλογα με την έκδοση.

Μιλώντας για εκδόσεις, το νέο Lynk & Co. 08 είναι ήδη διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού (Core και More) και σε τέσσερα μεταλλικά εξωτερικά χρώματα (Sunset Copper, Mineral Green, Crystal White, Sparkling Black) με τιμές που αρχίζουν από €52.490 για την έκδοση Core και €59.990 για τη More.

* Δείτε περισσότερα για το νέο Lynk & Co. 08 εδώ.

 

Διαβάστε ακόμη: Dacia Bigster 4×4: Τα κάνει όλα και συμφέρει

 

 

x

Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button