Αν ο Χρήστος Παπαδημητρίου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δέχεται απειλές, να πάει στον εισαγγελέα

Καλεσμένος στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του Open βρέθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος – όπως ήταν αναμενόμενο ρωτήθηκε για τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ σχετικά με τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σημείωσε: «Είναι δύσκολη η θέση μου γιατί ως εποπτεύων τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι αυστηρή (η θέση μου) για να διασφαλίσει το έργο μιας ανεξάρτητης επιτροπής» και συμφώνησε με την άποψη δημοσιογράφου ότι «υπάρχει αίσθηση αναξιοπιστίας» μετά από τις διαψεύσεις από τα πανεπιστήμια Γάνδης και Πίζας σχετικά με τα όσα ανέφερε το πόρισμα του οργανισμού για το δυστύχημα των Τεμπών και την πυρόσφαιρα.
Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε «ο διάλογος να γίνει επί όσων έχουν αναγραφεί στο πόρισμα» προσθέτοντας πως «είχα πει και το πιστεύω ότι το πόρισμα δεν είναι παίρνω ό,τι με βολεύει. Το κυριότερο κομμάτι του πορίσματος είναι οι λόγοι για τους οποίους συγκρούστηκαν τα τρένα και εμένα ο ρόλος μου είναι να μηδενίσω τους λόγους για να μην ξανασυμβεί αυτό».
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης διάβασε το συγκεκριμένο σημείο στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την πυρόσφαιρα: «…Επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις για να καταλήξουμε με επιστημονικό τρόπο, δεσμεύεται ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ να συμβληθεί με ινστιτούτο εγνωσμένου κύρους που να πιστώσει την αξιοπιστία της επιστημονικής μεθόδου που έχει εισφέρει κάθε πραγματογνώμονας, παρόλα αυτά αποφασίσαμε να μην μεταθέσουμε την ημερομηνία έκδοσης του πορίσματος».
Τέλος αναφέρθηκε και σε δηλώσεις του Χρήστου Παπαδημητρίου, αντιπροέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημειώνοντας πως αν δέχεται απειλές, όπως ισχυρίστηκε, θα πρέπει να πάει στο εισαγγελέα.
«Όσοι υπάλληλοι κάνουν τρία σοβαρά σφάλματα θα απολύονται»
Σχετικά με το σχέδιο για την ανάταξη του ΟΣΕ, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι περιλαμβάνει «δύο πυλώνες: το προσωπικό πρώτης γραμμής και τα συστήματα τεχνολογίας και ασφαλείας. Και τα δύο είναι σημαντικά: Ούτε ο άνθρωπος μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τεχνολογία, ούτε το αντίθετο».
Σημείωσε πως το υπουργείο Μεταφορών θα συμβληθεί με το ΓΕΑ για την αξιολόγηση που θα γίνεται με στρατιωτικό τρόπο γιατί «πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ποιος κάνει καλά τη δουλειά του και ποιος είναι χαβαλές».
«Οι καλοί πρέπει να επιβραβεύονται και οι κακοί να απολύονται. Αυτοί που θα κάνουν τρία σοβαρά σφάλματα θα απολύονται. Στο πρώτο λάθος θα απομακρύνεται από τη θέση του για να επανεκπαιδευτεί, στο δεύτερο θα γίνεται πιο σοβαρή επανεκπαίδευση και στο τρίτο θα απολύεται» εξήγησε.
Όπως εξήγησε «υπάρχει στον σιδηρόδρομο ένα Γενικός Κανονισμός Κίνησης αλλά δεν αρκεί μόνο το δόγμα της αυστηρής εφαρμογής. Την ώρα που συμβαίνει ένα μικρό λάθος και έχουμε αλληλουχία λαθών, αυτό δεν εντοπίζεται όταν πρέπει και εκεί θα παρεμβαίνει η τεχνολογία για να εντοπίζεται την ίδια στιγμή».
Σε άλλη ερώτηση είπε ότι «από τους 1300 εργαζομένους στον ΟΣΕ, οι 800 είναι με σύμβαση παροχής υπηρεσιών άρα εκτός ΑΣΕΠ. Στη νέα ΑΕ θέλουμε νέα εταιρική δομή και θέλουμε να πάρουμε σοβαρό κόσμο από την αγορά και με σύμβαση ιδιωτικού έργου θα γίνονται οι προσλήψεις».
«Η στρατηγική είναι πρώτα να φτιάξουμε δίκτυο σε πανευρωπαϊκά επίπεδα με έργα που θα ολοκληρωθούν εντός 15μηνου. Ο στόχος μας είναι όποιος λειτουργεί πάνω στο ελληνικό δίκτυο να φέρει καινούργια τρένα, τα οποία όμως η hellenic train λέει ότι θα τα φέρω όταν είναι έτοιμο το δίκτυο» τόνισε και κατέληξε λέγοντας ότι «σε τρεις μήνες θα είναι έτοιμο σύστημα που θα βλέπει σε ακρίβεια 5 εκατοστών το πού είναι τα τρένα και θα το βλέπουν όλοι με το ενιαίο κέντρο να έχει alerts για να διορθώνεται επί τόπου όποιο λάθος».