Τεχνολογία

Αντιδρούν οι οδηγοί στις υπερβολικές οθόνες αφής στα Ι.Χ. – Οι εταιρίες κάνουν πίσω γιατί χάνουν πελάτες

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσθέτουν ξανά φυσικά κουμπιά και πλήκτρα στο εσωτερικό των νέων Ι.Χ.. Η κίνηση για τον εκσυγχρονισμό των καμπινών και την αντικατάσταση των παλιών πινάκων οργάνων με κομψές οθόνες και μινιμαλιστικά ταμπλό έχει μόνο απογοητεύσει τους καταναλωτές. Τα υπερβολικά κουμπιά αφής δυσκόλεψαν και έφεραν αντιδράσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι εταιρείες κάνουν πίσω, η Hyundai πρόσθεσε πίσω κουμπιά στο Ioniq 5. Η Lucid δήλωσε ότι άκουσε τους πελάτες και διατήρησε συγκεκριμένα φυσικά χειριστήρια. Η Volkswagen παραδέχθηκε ότι οι καμπίνες της απογοήτευσαν τους πελάτες και υποσχέθηκε διόρθωση.

Από την άλλη, η Aston Martin απέφυγε αυτού του είδους τη διαμάχη, εκνευρίζοντας τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της πριν εκνευρίσει τους πελάτες της.

Η Aston συγκέντρωσε μια μικρή ομάδα εργαζομένων που ανέλαβε να οδηγήσει δεκάδες αυτοκίνητα και να καθορίσει ποιες λειτουργίες θα έπρεπε να έχουν φυσικά κουμπιά και διακόπτες. Ο διευθυντής σχεδιασμού Miles Nurnburger δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης ότι η ομάδα δημιούργησε τον “piss-off factor”, μια κλίμακα που χρησιμοποιείται για να μετρήσει την αίσθηση του να πρέπει να ψάξεις μια λειτουργία θαμμένη σε ένα μενού που δεν ήταν άμεσα διαθέσιμη στην οθόνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι οθόνες αποτελούν επίσης ζήτημα ασφάλειας. Δεν έχουν την απτική εξοικείωση που αποκτούν οι άνθρωποι όταν οδηγούν καθημερινά ένα αυτοκίνητο, αναγκάζοντας συχνά τους χρήστες να παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ εκτελούν απλές λειτουργίες. Οι ενημερώσεις over-the-air που αλλάζουν τη διάταξη δεν βοηθούν επίσης, αλλά οι ρυθμιστικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αντιλαμβάνονται.

Στα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε. και βαθμολογούνται από το Euro NCAP θα μπορούσαν να αφαιρεθούν βαθμοί και να κερδίσουν χαμηλότερη βαθμολογία, εάν δεν διαθέτουν φυσικά χειριστήρια για ορισμένες παραδοσιακές λειτουργίες. Ωστόσο, δεν επιβάλλεται ο έλεγχος της έντασης του ήχου ή της θερμοκρασίας. Αντ’ αυτού, ο EuroNCAP εστιάζει στον εξοπλισμό ασφαλείας, όπως η κόρνα, τα φλας, οι υαλοκαθαριστήρες και τα φώτα κινδύνου.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button