Οικονομία

Η ώρα των τρακτέρ, ο Αλέξης Τσίπρας και το δράμα Κασσελάκη, οι διαψεύσεις της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, οι δυσκολίες των φίλων του Πεκίνου και η έφοδος στην πρώην ιδιοκτήτρια της Κωτσόβολος!

Απόβαση των τρακτέρ στην Αθήνα!

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το ιστορικό ραντεβού των αγροτών, στις 6μμ στο Σύνταγμα, μπροστά από την Βουλή. Η τροχαία διευκολύνει και καθοδηγεί τα τρακτέρ από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν το μακρύ ταξίδι. «Δεν θέλουμε καμία σύγκρουση με τους αγρότες, τους θέλουμε μαζί μας», είναι η εντολή που ακολουθεί ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης που μιλάει απευθείας στα κινητά τους με τους εκπροσώπους των 50 μπλόκων. «Στο κάτω-κάτω, πολλές κοινωνικές ομάδες διαδηλώνουν στο Σύνταγμα, γιατί να μην έχουν και οι αγρότες το δικαίωμα να το κάνουν;» αναρωτήθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Star. Ξεκαθάρισε όμως ότι «εμείς δεν έχουμε να δώσουμε κάτι παραπάνω».

Όλοι εύχονται να κυλήσει ομαλά, χωρίς παρατράγουδα το αγροτικό συλλαλητήριο. Οι αγρότες να στείλουν το μήνυμα τους ενώνοντας την φωνή τους με των άλλων Ευρωπαίων και την Τετάρτη το πρωί να πάρουν το ταξίδι της επιστροφής.

Η βαριά σκιά του Τσίπρα

Άναψαν οι συζητήσεις στον ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή το πόσο γρήγορα συγκεντρώθηκαν οι υπογραφές 17 μελών (από τα 21) της Πολιτικής Γραμματείας, για μια έκτακτη συνεδρίαση, στο παρά πέντε του συνεδρίου. Χρειάστηκαν μόλις τρεις ώρες! Είναι χαρακτηριστικό ότι στελέχη που διακινούσαν το ερωτηματολόγιο του Στέφανου Κασσελάκη στο isyriza, που άναψε φωτιές διότι έθετε ταυτοτικά θέματα του κόμματος της αριστεράς, μετά έκαναν στροφή 180 μοιρών και έβαλαν την υπογραφή τους ζητώντας την σύγκλιση της Π.Γ. που πρότεινε η Όλγα Γεροβασίλη.

Επιρροή

Ένα πρόσωπο μόνο θα μπορούσε να κινητοποιήσει τέτοιες διαδικασίες, λένε, ο Αλέξης Τσίπρας. Όχι με την έννοια ότι διοργάνωσε σχέδιο για να ρίξει τον Κασσελάκη – αυτό ενδεχομένως να το πετύχει μόνος του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ με τα αυτογκόλ που βάζει. Αλλά διότι ανησυχεί έντονα για την εικόνα διάλυσης στο κόμμα που οδήγησε στην εξουσία, το άφησε στο 18% και τώρα παλεύει να κερδίσει το ΠΑΣΟΚ. Στενοί συνεργάτες του πρώην πρωθυπουργού υποστήριζαν ότι δεν ανακατεύεται, αυτή είναι η απόφαση που έχει πάρει. Αντίθετα υποστηρικτές του Κασσελάκη εντός της ΚΟ θεωρούν δεδομένο ότι ο Τσίπρας είναι από πίσω.

Η Όλγα πήρε το όπλο της

Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ και εξ απορρήτων του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, αν και διακρίνεται για την μετριοπάθεια της -δεν ήταν ποτέ συγκρουσιακή- αντέδρασε πρώτη θέτοντας μία ατζέντα απέναντι στον Κασσελάκη. Η αίσθηση είναι ότι το ποτήρι ξεχείλισε. Μετά την αποχώρηση Τσίπρα, το όνομα της ήταν στο τραπέζι για επικεφαλής της Κ.Ο, μεταβατική πρόεδρο κλπ. Αρνήθηκε. Επέλεξε τον ρόλο της αντιπροέδρου της Βουλής.

«Για να πετύχουμε τους πολιτικούς μας στόχους, απαραίτητη είναι μια συγκροτημένη πολιτική λειτουργία, από την κορυφή ως τη βάση, χωρίς αχρείαστους αιφνιδιασμούς» επισήμανε σε άρθρο της στα «Παραπολιτικά» η Όλγα Γεροβασίλη. «Πάντα υποστήριζα και υποστηρίζω τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας του κόμματος.

Σε μια περίοδο που οι παραδοσιακές μέθοδοι πολιτικής συμμετοχής απωθούν τους πολίτες – και ειδικά τους νέους ανθρώπους – πρέπει να υιοθετήσουμε σύγχρονες μεθόδους πολιτικής συμμετοχής και δράσης και να αξιοποιήσουμε τα μέσα της νέας τεχνολογίας. Έτσι θα μπορέσουμε να γίνουμε ένα σύγχρονο κόμμα, με πιο εύκολη επαφή με την κοινωνία και με μέλη – ενεργούς πολίτες». Επομένως η διαφωνία της με τον Κασσελάκη δεν έγκειται στην ενεργοποίηση των μελών αλλά με τον τρόπο που έγινε και με τα θέματα που τέθηκαν και μάλιστα παραμονές του συνεδρίου.

Zoom στην επιστολή

Ο Κασσελάκης ήταν στο Λονδίνο, στην αρχή ενημέρωσε τους συνεργάτες του ότι θα συμμετέχει μέσω zoom στην Π.Γ. Μετά το ξανασκέφτηκε και έστειλε γράμμα κατηγορώντας τα στελέχη της Π.Γ ότι κυνηγάνε χίμαιρες και τροφοδοτούν σενάρια συνωμοσίας. Έριξε κι άλλο λάδι στη φωτιά με αποτέλεσμα να πέσει στο τραπέζι και η πρόταση μομφής σε βάρος του.

Μέχρι τέλους!

Ο Στέφανος Κασσελάκης διαμηνύει ότι θα πάει μέχρι τέλους. Το επανέλαβε σε όσους υποστηρικτές του, του τηλεφωνούσαν. «Δεν θα κάνω καμία υποχώρηση» τους έλεγε. Ούτε στο ερωτηματολόγιο, ούτε δέχεται κουβέντα για αναβολή του συνεδρίου που κινδυνεύει να εξελιχθεί σε ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Χθες, στενοί του συνεργάτες δεν ήταν σίγουροι αν σήμερα θα εμφανιστεί στη συνεδρίαση της Π.Γ αν και επιστρέφει από το Λονδίνο. Άλλωστε συχνά λέει κάτι και πράττει κάτι άλλο. Το ραντεβού της ΠΓ είναι στις 6μμ.

Χωρίς συμμαχίες

Η χθεσινή συνεδρίαση του οργάνου έδειξε ότι δεν υπάρχει κανένας στρατός μέσα στα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ έτοιμος να δώσει μάχη για τον πρόεδρο. Μετά την κόντρα για τα ομόφυλα ζευγάρια ήρθε και το οριστικό διαζύγιο με τον Παύλο Πολάκη. Απομακρύνθηκε ο Κρητικός πριν τον ξηλώσει ο πρόεδρος όπως απειλούσε.«Είμαι σε δύσκολη θέση γιατί εγώ τον είχα στηρίξει» απολογήθηκε ο Πολάκης ενώνοντας τη φωνή του με τους επικριτές του Κασσελάκη.

Ποια μέλη;

Η αδιαμεσολάβητη σχέση με τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ που επικαλείται μαζί με την εντολή που του έδωσαν «άλλαξε τα όλα» όπως ο ίδιος τονίζει, θα μπορούσε να είναι ένα ισχυρό όπλο του. Αν για παράδειγμα ο λαλίστατος Στέφανος παρουσίαζε την κίνηση του isyriza. Ψήφισαν 150.000 μέλη στις εκλογές για την ηγεσία. Τους περισσότερους τους έφερε στις κάλπες η δική του υποψηφιότητα. Σωστά το υπερηφανεύεται. Το ερώτημα είναι πόσοι έμειναν. Και βέβαια ενδιαφέρον θα έχει πόσοι θα απαντήσουν και στο ερωτηματολόγιο του..

Γιατί θα μας τρελάνουν οι βασικοί μέτοχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ!

Ολόκληρη η αγορά ακούει εδώ και μήνες πως η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ συζητάει με την Motor Oil ώστε η τελευταία να αγοράσει τη θυγατρική ΗΛΕΚΤΩΡ που κυριαρχεί στην ελληνική αγορά διαχείρισης απορριμμάτων. Και κάθε φορά που κυκλοφορεί ένα δημοσίευμα η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ σπεύδει να το διαψεύσει! Ετσι συνέβη και τις τελευταίες ημέρες με την πλευρά της εισηγμένης να υποστηρίζει πως δεν έχει υπογραφεί κάποιο σύμφωνο κατανόησης με την Motor Oil και πως δεν έχει οριστικοποιηθεί κάποια συμφωνία για την ΗΛΕΚΤΩΡ.

Μπορεί οι άνθρωποι να ενοχλήθηκαν με τις πληροφορίες με βάση τις οποίες ο Λεωνίδας Μπόμπολας θα διατηρήσει το περίπου 5% που κατέχει στην ΗΛΕΚΤΩΡ και έτσι η οικογένεια θα είναι πάλι (μετά τη μακρά συνεργασία στην ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ) συνεταίρος με την οικογένεια Βαρδινογιάννη! Μπορεί να ενοχλήθηκαν από τις νέες φήμες πως μετά την ΗΛΕΚΤΩΡ θα πωληθεί και η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, κάτι το οποίο έχει επίσης διαψεύσει η διοίκηση. Το σίγουρο είναι πως υπάρχει μια κάποια κινητικότητα γύρω από τα τελευταία περιουσιακά στοιχεία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Με ή χωρίς διαψεύσεις!

Τι γίνεται με τις επενδύσεις στα ακίνητα;

Όσοι στοιχηματίζουν πως οι Ολλανδοί της Reggeborgh Invest απλά θα πωλήσουν μέχρι τελευταίας θυγατρικής τα περιουσιακά στοιχεία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (η στήλη δεν συμμερίζεται αυτές τις απόψεις!) δείχνουν πως το πρώην Οινοποιείο Καμπά! Εδώ και καιρό ακούμε πως κάτι θα γίνει με το συγκεκριμένο ακίνητο χωρίς να γίνεται τίποτα! Καθυστερήσεις καταγράφονται και με την αξιοποίηση της μαρίνας Αλίμου, παραχώρηση που είχε αναλάβει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και προωθεί η συγγενής εταιρεία REDS. Τα χρόνια περνούν, αλλά επένδυση δε βλέπουμε. Η γραφειοκρατία θα απαντήσουν κάποιοι. Αλλά και στο άλλο ακίνητο, στις Γούρνες Ηρακλείου, δεν υπάρχει βιασύνη. Όσο για την άδεια καζίνο που θα δίνονταν εντός του ακινήτου, έχει προς το παρόν παγώσει. Γιατί άραγε; Αφού έχουν ήδη κυκλοφορήσει τα ονόματα των διεκδικητών!

Στα δύσκολα οι φίλοι των Κινέζων!

Πρόλαβαν οι συνεργάτες του κινεζικού ομίλου YTONG στην Ελλάδα, ο όμιλος Κοπελούζου, και πέτυχαν την προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ. Δεν είχε την ίδια τύχη η Πετρόπουλος που συνεργάστηκε με την επίσης κινεζική BYD αλλά βρέθηκε εκτός διαγωνισμού. Κάποιες κινήσεις στις Βρυξέλλες δείχνουν, πάντως, πως τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα για τους κινεζικούς ομίλους στον τομέα των μεταφορών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε χθες (19.2.2024) πως ξεκινά έρευνα για παράνομες κρατικές επιδοτήσεις από την Κίνα σε κινεζικούς ομίλους στον τομέα του τροχαίου υλικού για τον σιδηρόδρομο. Αφορμή αποτέλεσε η προσφορά της κινεζικής CRRC Qingdao Sifang Locomotive (θυγατρική της CRRC του μεγαλύτερου κατασκευαστή σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού στον κόσμο) σε διαγωνισμό για 20 ηλεκτρικά τρένα στη Βουλγαρία.

Η προσφορά της κινεζικής εταιρείας είναι σχεδόν 50% (!) χαμηλότερη από την ισπανικής Talgo που ήρθε δεύτερη στο διαγωνισμό με τις Βρυξέλλες να υποστηρίζουν πως η τεράστια διαφορά οφείλεται σε κρατικές επιδοτήσεις. Η προσφορά της CRRC Qingdao Sifang Locomotive ήταν 46,7% χαμηλότερη από το κόστος που είχαν υπολογίζει οι Βουλγαρικοί Σιδηρόδρμοι και 47,5% χαμηλότερη από τη δεύτερη προσφορά, αυτή την Ισπανών.

Οι δημόσιες προμήθειες στην ΕΕ είναι ξέφραγο αμπέλι

Την ίδια στιγμή που πολλοί ευρωπαίοι παίκτες δε μπορούν ούτε να πατήσουν το πόδι τους σε κάποιες διεθνείς αγορές, οι Κινέζοι αλλά και όμιλοι που ελέγχονται πλέον από κρατικά επενδυτικά οχήματα της Μέσης Ανατολής αλωνίζουν τις κρατικές προμήθειες της Ε.Ε. Προ ημερών, ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν υποστήριξε πως οι δημόσιες προμήθειες αποτελούν το 14% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ και «είναι ένα ισχυρό οικονομικό εργαλείο» όπως και «ένας σημαντικός γεωπολιτικός μηχανισμός».

Γι’ αυτό και οι Βρυξέλλες αρχίζουν να παρεμβαίνουν προκειμένου να δείξουν σε ομίλους από τρίτες χώρες πως δε μπορούν να διαγουμίζουν με το αζημίωτο τη μεγάλη αυτή αγορά. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε από πέρυσι, ύστερα από πιέσεις του Παρισιού, έρευνα και για τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούν οι Κινέζοι στην Ευρώπη.

Η Currys πώλησε Κωτσόβολο, τώρα είναι στόχος εξαγοράς

Όταν συμφώνησε να πωλήσει την Κωτσόβολος στη ΔΕΗ, κάποιοι εξέφραζαν απορίες γιατί η βρετανική Currys είχε ικανοποιητικά οικονομικά μεγέθη. Φαίνεται πως η πραγματικότητα είναι λίγο πιο δύσκολη για τη βρετανική αλυσίδα καταστημάτων με τα 300 σημεία πώλησης σε Ηνωμένο Βασίλειο και Σκανδιναβία. Το αμερικανικό hedge fund Elliott Investment Management εμφανίζεται να εξετάζει επιθετική εξαγορά της Currys που απασχολεί σήμερα 15.000 υπαλλήλους.

Η Elliott, που συνήθως επιτίθεται σε εταιρείες με χαμηλές επιδόσεις, λέγεται πως μπορεί να υποβάλλει προσφορά που θα αποτιμά την Currys στα 700 εκατ. λίρες. Η αμερικανική επενδυτική εταιρεία ήταν αυτή που το 2018 έβαλε εκτός ομίλου Premier Inn την αλυσίδα καταστημάτων καφέ Costa Coffee (την είχε φέρει ο Άρης Βωβός στην Ελλάδα αλλά δεν ευδοκίμησε) προκειμένου στη συνέχεια να την πωλήσει στην Coca-Cola.

To άρθρο Η ώρα των τρακτέρ, ο Αλέξης Τσίπρας και το δράμα Κασσελάκη, οι διαψεύσεις της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, οι δυσκολίες των φίλων του Πεκίνου και η έφοδος στην πρώην ιδιοκτήτρια της Κωτσόβολος! δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button