StyleΑνδράς

Yamaha MT-07 Y-AMT: τόσο ανανεωμένη που θα την λατρέψεις

Η Yamaha MT-07 Y-AMT κοστίζει 8.800 ευρώ ενώ η απλή έκδοσή της με συμβατικό κιβώτιο είναι 700 ευρώ φθηνότερη.

Νέα Yamaha MT-07 για το 2025 και δε σας κρύβω ότι αυτό που ήθελα πρώτα απ’ όλα να δοκιμάσω ήταν το αυτόματο κιβώτιο της μοτοσικλέτας στη συγκεκριμένη έκδοση Y-AMT που είχαμε στη διάθεσή μας. Και ξεκινάω κατευθείαν από εκεί, την πρώτη ουσιαστικά επαφή μου με το σύστημα μετάδοσης της Yamaha που υπάρχει ήδη και στα MT-09 και Tracer 9.

Εδώ λοιπόν δεν υπάρχει ο κλασικός επιλογέας για το πόδι ούτε και η μανέτα του συμπλέκτη. Στη θέση της ή μάλλον στην άκρη του αριστερού γκριπ υπάρχουν κουμπάκια, shift pads αν θέλετε, με τα οποία μπορεί κανείς να ανεβάσει ή να κατεβάσει ταχύτητες.

Υπάρχουν 5 διαφορετικές επιλογές. Στις τρεις από αυτές οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται απ’ τον αναβάτη. Το σύστημα επεμβαίνει μόνο κατά την επιβράδυνση κι αυτό όταν ‘αντιλαμβάνεται’ ότι η μοτοσικλέτα θα σταματήσει. Κοινώς, αν έχετε επιλέξει ένα από τα Street, Sport ή Custom, και πατήσετε τα φρένα γιατί σας έπιασε φανάρι ή κοκκάλωσε ο μπροστινός και δεν έχετε προλάβει να κατεβάσετε εσείς τις ταχύτητες, θα το αναλάβει το σύστημα.

Στις άλλες 2 επιλογές, την D και την D+ έχουμε αυτόματη λειτουργία, η μοτοσικλέτα αλλάζει για εσάς ενώ ανά πάσα στιγμή μπορείτε να επέμβετε και να επιλέξετε εσείς την επόμενη ταχύτητα. Στην D το σύστημα αλλάζει γρήγορα τις ταχύτητες, δεν αφήνει τις στροφές του κινητήρα να ανέβουν πολύ ενώ στην D+ οι αυτόματες αλλαγές γίνονται με την σπορ οδήγηση κατά νου.

Βρήκα το D σχεδόν χωρίς νόημα γιατί άλλαζε πολύ συχνά τις ταχύτητες ενώ το D+ με κάλυπτε μια χαρά στις συνθήκες της πόλης, στην κίνηση και γενικότερα στη μετακίνηση μέσα σ’ αυτή. Θα έλεγα μάλιστα ότι μ’ έβγαζε απ’ τη λογική να χρησιμοποιήσω κάποια από τις ‘χειροκίνητες’ επιλογές.

Η Yamaha MT-07 έχει πλέον και μια TFT οθόνη, εύκολα διαχειρίσιμη.

Στην γρήγορη όμως οδήγηση σε ορεινό στροφιλίκι έκανα στην άκρη και επέλεξα το Sport κι εκεί το άφησα για όσο απολάμβανα την καλοστημένη MT-07 στις στροφές. Ναι, όταν πηγαίνεις αρκετά σβέλτα δεν θες να επεμβαίνει ένα σύστημα υποδεικνύοντας ποια σχέση θα επιλέξεις είτε πριν μπεις σε μια στροφή, είτε πριν βγεις. Πόσο μάλλον όταν βρίσκεσαι μέσα σ’ αυτήν.

Να σας πω την αλήθεια δεν μπορούσα να πείσω τον εαυτό μου να εμπιστευτεί την D+ για να διασκεδάσω. Μια χαρά τα καταφέρνει με το Sport. Τώρα μάλιστα που το νέο μοντέλο έχει νέο αντεστραμμένο πιρούνι εμπρός και ακτινικές δαγκάνες στα φρένα αισθάνεσαι σιγουριά στο να πλαγιάσεις αρκετά και να χαράξεις με ακρίβεια την πορεία σου χωρίς δράματα. Οφείλω να επισημάνω ότι χρειάστηκα μια περίοδο εγκλιματισμού με τα shift pads, μια και ειδικά το κουμπί με το οποίο κατεβάζεις ταχύτητα βρίσκεται για τα δικά μου δάχτυλα τουλάχιστον κάπως πιο χαμηλά απ’ όσο θα το ’θελα και δεν το έβρισκα με τη μια.

Βάζοντας τον κινητήρα του στα κόκκινα, ακούς τον οξύτατο ήχο του να ενισχύεται μέσα από τις οπές που έχουν δημιουργηθεί γι’ αυτόν τον λόγο στο πάνω μέρος του ρεζερβουάρ.

Παίζει ρόλο βέβαια και το γεγονός ότι ο εγκέφαλος πρέπει να κάνει ένα μικρό reset σ’ αυτά που έχει συνηθίσει για πολλές δεκαετίες. Επίσης, έτσι όπως είναι τοποθετημένοι οι διάφοροι διακόπτες, δεν έβρισκα με τίποτα την κόρνα. Όχι και τόσο ευχάριστο.

Δεν θυμάμαι πόσο καλή ήταν η πρώτης γενιάς MT-07, γιατί αυτήν είχα οδηγήσει και πάνε πολλά χρόνια από τότε. Το νέο μοντέλο σου δίνει μια συμπαγή αίσθηση παρόλα τα 186 κιλά του (αυτόματη έκδοση), και μια σιγουριά ότι μπορείς να του πιείς το αίμα, βάζοντας τον κινητήρα του στα κόκκινα, ακούγοντας τον οξύτατο ήχο του να ενισχύεται μέσα από τις οπές που έχουν δημιουργηθεί γι’ αυτόν τον λόγο στο πάνω μέρος του ρεζερβουάρ.

Yπάρχουν 5 διαφορετικές επιλογές. Στις τρεις από αυτές οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται απ’ τον αναβάτη.

O κινητήρας σου δίνει την αίσθηση ότι έχει δύναμη παντού κι ότι καβαλάς μια μοτοσικλέτα με περισσότερα κυβικά.

Αυτό το κόλπο που έχει κάνει και στο MT-09 η Yamaha, εδώ δουλεύει ακόμα καλύτερα, ίσως επειδή ο δικύλινδρος κινητήρας με τα 689 κ.εκ. και τα 73,4 άλογα το ’χει και περισσότερη ανάγκη. Για αυτόν τον κινητήρα ο οποίος δέχτηκε μικροβελτιώσεις τα είχαμε πει κι όταν είχαμε οδηγήσει το πολύ καλό Tracer 7. Είναι ένα σύνολο που ταιριάζει γάντι στο γυμνό MT-07 ενώ σου δίνει την αίσθηση ότι έχει δύναμη παντού κι ότι καβαλάς μια μοτοσικλέτα με περισσότερα κυβικά.

Η Yamaha MT-07 έχει πλέον και μια TFT οθόνη, εύκολα διαχειρίσιμη αν και κάπως αδιάφορη σε σχεδίαση, cruise control, ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο και μια εμφάνιση που παραπέμπει στο μεγαλύτερο αδελφάκι της, το MT-09. Εμάς μας αρέσει ακόμα, εκείνο το πρώτο μοντέλο του 2014, αλλά περί ορέξεως … κολοκυθόπιτα. Η Yamaha MT-07 Y-AMT κοστίζει 8.800 ευρώ ενώ η απλή έκδοσή της με συμβατικό κιβώτιο είναι 700 ευρώ φθηνότερη.

//Την Yamaha MT-07 YAMT μας παραχώρησε για δοκιμή η Yamaha Motor Greece.

 

Διαβάστε ακόμα: Suzuki GSX-S 1000, φτιαγμένη για να σου τονώνει τη διάθεση.

 

 

x

Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button