Τεχνολογία

Πως η ΕΕ επιδιώκει να αλλάξει τους όρους για τους «μεγάλους» του Διαδικτύου

Above Article Content Ad

Με τον κανονισμό για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR), η Ευρωπαϊκή Ένωση έδειξε ότι όταν το επιθυμεί μπορεί να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά των ψηφιακών τεχνολογιών και να βάλει περιορισμούς στην «ασυδοσία» των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου όσον αφορά την αξιοποίηση των δεδομένων των πολιτών.

Τώρα, η ΕΕ δείχνει αποφασισμένη να αλλάξει τους όρους του «παιχνιδιού» σε ένα πιο ευρύ πλαίσιο με την Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act – DMA) όπου ο στόχος είναι να περιοριστεί η τεράστια ισχύς που έχουν αποκτήσει οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες.

Η DMA τέθηκε επίσημα σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου 2022 αλλά πρακτικά ο νέος κανονισμός θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 2 Μαΐου 2023. Στις σχετικές ανακοινώσεις της, η ΕΕ δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένες πλατφόρμες που θα επηρεαστούν αλλά όλοι καταλαβαίνουν ότι στο στόχαστρο της είναι εταιρείες όπως η Google, η Apple, η Meta (Facebook), η Microsoft και άλλες αντίστοιχου μεγέθους όμιλοι. Η ΕΕ κάνει λόγο για «ρυθμιστές της πρόσβασης» και ως τέτοιο ορίζονται «οι ψηφιακές πλατφόρμες που αποτελούν σημαντική πύλη μεταξύ επιχειρηματικών χρηστών και καταναλωτών, η θέση των οποίων τους παρέχει δυνητικά την εξουσία να ενεργούν ως ιδιωτικοί θεσπιστές κανόνων και να προκαλούν κατ’ αυτόν τον τρόπο σημεία συμφόρησης στην ψηφιακή οικονομία». Και η ΕΕ συνεχίζει τονίζονται ότι «για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, η πράξη για τις ψηφιακές αγορές θα καθορίσει μια σειρά υποχρεώσεων που οι ρυθμιστές της πρόσβασης θα πρέπει να τηρούν, απαγορεύοντάς τους, μεταξύ άλλων, να επιδίδονται σε ορισμένες συμπεριφορές».

Πηγή

Below Article Content Ad
Below Article Ad

Related Articles

Below Comments Ad
Back to top button