Τεχνολογία

H OpenAI θέλει να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία της Google στις μηχανές αναζήτησης

Η Google έχει εξελιχθεί σε συνώνυμο με τις μηχανές αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο. Από την άλλη πλευρά, η OpenAI με το ChatGPT πέτυχε να κάνει γνωστό το πως μπορεί να αξιοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη και ειδικότερα το αποκαλούμενο GenAI από το ευρύ κοινό. Και τώρα η OpenAI δείχνει να θέλει να «χτυπήσει» τη Google στον τομέα που είναι απόλυτα κυρίαρχος: αυτόν της αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο σε πραγματικό χρόνο.

Το ChatGPT, όπως και πολλές αντίστοιχες εφαρμογές, είναι ιδανικό για όσους αναζητούν πληροφορίες για ένα θέμα και τους δίνει τη δυνατότητα με ένα πιο φυσικό τρόπο και μέσα από ερωταπαντήσεις να βρουν όλα αυτά που θέλουν. Όμως, δεν προσφέρει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο καθώς τα δεδομένα που έχει πρόσβαση αφορούν την περίοδο μέχρι περίπου το 2023.

Αυτό αλλάζει, όμως, πλέον καθώς η OpenAI ανακοίνωσε ότι ενσωματώνει τη δυνατότητα αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο στο ChatGPT. Η κίνηση αυτή ήταν αναμενόμενη καθώς η αμερικανική εταιρεία είχε ξεκινήσει τη πιλοτική διάθεση του SearchGPT πριν από μερικούς μήνες σε 10.000 χρήστες. Η διαφοροποίηση τώρα είναι πως η OpenAI επέλεξε να ενσωματώσει στο SearchGPT στο ChatGPT και όχι να έχει μία νέα εφαρμογή.

Επιπλέον, η δυνατότητα για αναζήτηση σε πραγματικό χρόνο θα είναι διαθέσιμη μόνο στους συνδρομητές του ChatGPT, ενώ οι υπόλοιποι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε αυτήν μέσα στους επόμενους μήνες.

Σε σχέση με μία «κλασική» μηχανή, οι υπηρεσίες αναζήτησης που αξιοποιούν το ΑΙ διαφοροποιούνται στον τρόπο παρουσίασης των αποτελεσμάτων καθώς ουσιαστικά φέρνουν μία περίληψη όλων αυτών των στοιχείων που αναζητά ο χρήστης. Για παράδειγμα, αν ο χρήστης ζητήσει πληροφορίες για τα πιο δημοφιλή ιταλικά εστιατόρια της Αθήνας δεν θα του εμφανιστούν σύνδεσμοι προς αντίστοιχα άρθρα αλλά μία πιο πλήρη παρουσίαση των δέκα κορυφαίων σημείων. Όπως υπάρχει και συνδυασμός πηγών, οι οποίες αναφέρονται στο κάτω μέρος του «αποτελέσματος».

Σημειωτέον πως η OpenAI δεν είναι η πρώτη εταιρεία που παρουσιάζει μία AI μηχανή αναζήτησης. Η Google πειραματίζεται με την ενσωμάτωση του Gemini στις δικές της υπηρεσίες, η Perplexity έχει παρουσιάσει τη δική της πρόταση, ενώ και η Meta ετοιμάζει κάτι αντίστοιχο.

Η διαφορά είναι στη δημοτικότητα του ChatGPT. Η κυριαρχία της Google στην αναζήτηση είναι τεράστια με μερίδια άνω του 85% και οι διαφημίσεις που συνοδεύουν τα αποτελέσματα είναι η βασική πηγή εσόδων του αμερικανικού κολοσσού. Από την άλλη πλευρά, στην ΑΙ μηχανή αναζήτησης του ChatGPT δεν υπάρχουν διαφημίσεις συν την ευχρηστία της εφαρμογής, οπότε δεν αποκλείεται στο όχι πολύ μακρινό μέλλον να δούμε πολλούς χρήστε να προτιμούν την πρόταση της OpenAI έναντι της Google. Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες βλέπουμε μία αύξηση του μεριδίου του Bing, της μηχανής αναζήτησης της Microsoft με τον βασικό λόγο να είναι η ενσωμάτωση του ChatGPT σε αυτήν. Οπότε, είναι προφανές ότι στη Google έχουν αρχίσει να χτυπάνε προειδοποιητικά καμπανάκια.

Βέβαια, η «μάχη» που προμηνύεται δεν θα είναι διόλου απλή δεδομένου ότι το Google αποτελεί μία συνήθεια για εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου. Συν ότι το ΑΙ παρουσιάζει ακόμη ατέλειες αναφορικά με την προβολή των σωστών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, η Google θα φέρει το Gemini μέσα στη μηχανή αναζήτησης της με αποτέλεσμα να περιορίσει το πλεονέκτημα που έχει αυτή τη στιγμή η OpenAI. Αλλά σε κάθε περίπτωση θα είναι μία «μάχη» με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button