Τεχνολογία

Γιατί το Peugeot 208 Cabriolet δεν μπήκε ποτέ στη γραμμή παραγωγής;

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Πολλές φορές οι αυτοκινητοβιομηχανίες φτιάχνουν μερικά εντυπωσιακά one of a kind projects, τα οποία για διάφορους λόγους δεν μπαίνουν στη γραμμή παραγωγής και ξεχνιούνται στην ιστορία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέτοια είναι η περίπτωση του Peugeot 208 Cabriolet που βλέπετε στη φωτογραφία και το οποίο βρίσκεται σε μουσείο στη Γαλλία. Προσφέρει μια γεύση από το τι θα μπορούσε να είχε γίνει, αν τα στελέχη της εταιρείας είχαν δώσει το πράσινο φως για την παραγωγή.

Το μοναδικό Peugeot 208 Cabriolet που υπάρχει, βρίσκεται στο Musée De L’Aventure Peugeot στο Sochaux της Γαλλίας. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε το 2007, πέντε χρόνια πριν από το ντεμπούτο του πρωτότυπου Peugeot 208 hatchback που έφτασε το 2012.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αντίθεση με τους προκατόχους του, το 206 CC και το 207 CC, που διέθεταν σκληρή οροφή, το συγκεκριμένο πρωτότυπο, είχε μαλακή, με στόχο την εξοικονόμηση κόστους και βάρους. Μάλιστα το χρώμα της, ταίριαζε απόλυτα με την επένδυση της καμπίνας, δημιουργώντας ένα όμορφο και, όσο σπορ χρειάζεται, σύνολο.

Εκτός από την έλλειψη της οροφής και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, το πρωτότυπο Peugeot 208 Cabriolet διαθέτει ένα προσαρμοσμένο πίσω μέρος με έντονα σμιλευμένη πίσω πόρτα και νέο πίσω προφυλακτήρα.

Γιατί ακυρώθηκε;

Σύμφωνα με τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης το συγκεκριμένο project ξεκίνησε από τρία άτομα χωρίς την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της PSA, το οποίο έκτοτε αντικαταστάθηκε από την Stellantis. Μεταξύ αυτών ήταν ο Jean-Pierre Ploué, ο οποίος ήταν επικεφαλής σχεδιασμού στον όμιλο PSA (τώρα επικεφαλής σχεδιασμού στη Lancia), ο Gilles Vidal, ο οποίος ήταν επικεφαλής σχεδιασμού της Peugeot (τώρα επικεφαλής σχεδιασμού στη Renault), και ο Xavier Peugeot, επικεφαλής μάρκετινγκ (τώρα αντιπρόεδρος επαγγελματικών οχημάτων στη Stellantis).

Τελικά το σχέδιο δεν καρποφόρησε λόγω της “αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού που πραγματοποίησε ο όμιλος PSA εκείνη την εποχή”. Το σχέδιο μπήκε στο συρτάρι το 2011, προς όφελος του αδελφού DS3 Cabrio παρόμοιου μεγέθους. Σύμφωνα με εσωτερικές πηγές, η παραγωγή του DS3 Cabrio απαιτούσε επένδυση 50 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία ήταν τέσσερις φορές χαμηλότερη σε σύγκριση με το Peugeot 208 Cabrio.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button