Οικονομία

Σούπερ μάρκετ: Πώς διαμορφώνεται το online τοπίο μετά τις ανακατατάξεις

Από τον Μάρτιο του 2020 και τη συνεργασία της Σκλαβενίτης με την efood η οποία τότε, εν μέσω Covid, διαμόρφωσε νέα δεδομένα για το online κανάλι των σούπερ μάρκετ, έως σήμερα, το τοπίο έχει αλλάξει άρδην.

Οι μεγάλες αλυσίδες προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες που είχαν προκύψει λόγω των περιοριστικών μέτρων, προχώρησαν η μία μετά την άλλη σε συνεργασίες με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες που δραστηριοποιούνταν στην ελληνική αγορά. Και παράλληλα με αυτές, σε σημαντικές επενδύσεις στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα. Ενσωματώνοντας σταδιακά νέες υπηρεσίες με στόχο κάθε φορά την όλο και ταχύτερη παράδοση των παραγγελιών προς τους καταναλωτές.

Μέχρι και τον περασμένο χρόνο, η συνεργασία μεταξύ Σκλαβενίτης και efood ήταν αποκλειστική. Τόσο από την πλευρά της οnline πλατφόρμας όσο και από εκείνη της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Από τον Μάιο του 2024 αυτό άλλαξε καθώς η efood ξεκίνησε συνεργασία και με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος η οποία παράλληλα συνεργάζεται και με τη Wolt. Πρόσφατα ακόμη μία μεγάλη αλυσίδα προστέθηκε στην πλατφόρμα efood. Πρόκειται για τα σούπερ μάρκετ Μy Market του Ομίλου ΜΕΤRΟ, που πλέον εκτός από τη συνεργασία τους με τη Wolt εξυπηρετούν τους καταναλωτές τους και μέσω της efood.

Και για τη Σκλαβενίτης ωστόσο η «αποκλειστικότητα» αυτή δεν υφίσταται πλέον. Τις προηγούμενες μέρες ανακοινώθηκε η συνεργασία της με τη Wolt. Το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας που εντάχθηκε στην πλατφόρμα βρίσκεται στον Γέρακα και εξυπηρετεί παραγγελίες σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων, με πρόβλεψη επέκτασης στα 10 χιλιόμετρα το επόμενο διάστημα ενώ σύντομα αναμένεται η προσθήκη και άλλων καταστημάτων.

Σημειώνεται πως συνεργασία με τη Wolt, πέραν των παραπάνω, έχουν επίσης, οι αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός, ενώ όλες διαθέτουν και δικό τους online κατάστημα. Την ίδια στιγμή οι δύο πλατφόρμες εξυπηρετούν τους καταναλωτές για τις καθημερινές αγορές βασικών αγαθών και μέσω των δικών τους υπηρεσιών efood market και Wolt market.

Πώς «τρέχει» το online κανάλι

Παρότι η συνεισφορά του online καναλιού στις συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα στη χώρα μας – με μερίδιο 3,3% στο πεντάμηνο του 2025 – εντούτοις «τρέχουν» με σημαντικά υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, από τις αρχές του έτους έως και τις 11 Μαΐου, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ που μετρά η εταιρεία (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός) ενισχύθηκαν κατά κατά 12,9% σε αξία. Την ίδια στιγμή, στα φυσικά καταστήματα τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων 6,7% σε αξία και 5,2% σε όγκο. Με 5πλασιο ρυθμό σε σχέση με τα φυσικά σημεία (21%) είχαν «τρέξει» οι online πωλήσεις στο σύνολο του 2024, όταν ανήλθαν στα 278 εκατ. ευρώ.

«Το ηλεκτρονικό κατάστημα των σούπερ μάρκετ δεν πρόκειται ποτέ να γίνει τόσο κερδοφόρο όσο το φυσικό, ό,τι χρεώσεις και να μπουν», εξηγούσε ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και επικεφαλής του Ομίλου ΜΕΤΡΟ, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης,. Ο ίδιος προέβλεψε, ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στον κλάδο «θα συνεχιστεί αλλά θα είναι αργή» προσδιορίζοντας τη μέση online παραγγελία αυτή τη στιγμή στα 80-90 ευρώ. Από την πλευρά του, ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, κ. Νίκος Λαβίδας σημείωνε ότι οι online αγορές φτάνουν πλέον στο 4% του συνόλου των πωλήσεων της αλυσίδας, ενώ σε αυτό, το quick delivery -που εξασφαλίζει ταχύτερη παράδοση- ξεπερνά το 25%.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button