Ερώτηση από 4 βουλευτές της ΝΔ προς Ζαχαράκη

Το ζήτημα της προαγωγής ή αποφοίτησης με βαθμό κάτω από τη βάση σε όλα τα βασικά μαθήματα έθεσαν με ερώτηση που κατέθεσαν προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Οικονόμου, Ανδρέας Κατσανιώτης, Αθανάσιος Ζεμπίλης και Φώντας Μπαραλιάκος.
Ειδικότερα, οι συνυπογράφοντες βουλευτές θέτουν ερωτήματα για όσους μαθητές περνάνε στην επόμενη τάξη έχοντας αποτύχει σε βασικά μαθήματα. Εκφράζουν τον προβληματισμό, επικαλούμενοι δημοσίευμα, ότι το σχολικό έτος 2021 — 2022 που ακολούθησε την περίοδο της καραντίνας και πραγματοποιήθηκαν ξανά οι γραπτές εξετάσεις, ο συνολικός βαθμός των μαθητών διαμορφώθηκε σε αισθητά χαμηλότερα επίπεδα.
«Βασικός πυρήνας της πολιτικής της κυβέρνησης μας στον τομέα της Παιδείας είναι η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της αξίας του σχολικού απολυτηρίου» σημειώνουν.
Ερωτήματα για όσους περνάνε στην επόμενη τάξη έχοντας αποτύχει σε βασικά μαθήματα
Ωστόσο, όπως συμπληρώνουν, το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα να προβιβάζονται στην επόμενη τάξη μαθητές που έχουν αποτύχει σε βασικά μαθήματα, γεννά ερωτήματα για το εάν έτσι υπονομεύεται η έννοια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
«Όταν μάλιστα αντί να αναζητούνται τρόποι διόρθωσης αυτής της στρέβλωσης -όχι ως τιμωρία αλλά με το να προβληματιστούμε για το κατά πόσο οι εξετάσεις (στις οποίες παίρνουν πάνω ή κάτω από τη βάση) ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής και συνεπώς αν έχει σημασία να εξετάζουμε ως κριτήριο τους βαθμούς αυτούς ή θα είχε νόημα να αλλάξουμε τη διαδικασία και το περιεχόμενο της εξέτασης ώστε να βγουν πιο γόνιμα συμπεράσματα, εμπεδώνεται μια κουλτούρα χαμηλών
προσδοκιών και απαξίωσης της προσπάθειας» υπογραμμίζουν.
«Η υποβάθμιση των απαιτήσεων για την απόκτηση του σχολικού απολυτηρίου, με την χορήγηση του ακόμη και σε εκείνους που δεν έχουν κατακτήσει επαρκώς βασικά γνωστικά αντικείμενα αλλοιώνει την αξία του τίτλου και πλήττει την αξιοπιστία του» αναφέρουν.
Στο πλαίσιο αυτό, κατέθεσαν τα εξής ερωτήματα στην υπουργό Παιδείας:
- Έχει το υπουργείο στη διάθεση του αριθμητικά στοιχεία για όσους προάγονται ή αποφοιτούν με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα; Ποιος είναι αυτός ο αριθμός;
- Το γεγονός ότι προάγονται ή αποφοιτούν ή είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο, μαθητές με βαθμούς κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα αποτελεί για το Υπουργείο κίνδυνο απαξίωσης
της εκπαιδευτικής διαδικασίας; - Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης -και αν ναι με ποιον τρόπο σκοπεύει- να αντιμετωπίσει την στρέβλωση αυτή;
- Σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας την επεξεργασία ενός
διαφορετικού μοντέλου εξέτασης, με διαδικασία και περιεχόμενο που να άπτεται περισσότερο στις απαιτήσεις, τις προκλήσεις και τις δυνατότητες που κυριαρχούν στην εποχή μας;